Jump to content

För dyrt medlemsskap.


Boss

Recommended Posts

Jag tror och jag vet att grufman är den mest ärliga bilfärsäljare jag mött ? Grufman med kompani är nog det bästa man kan fråga och man får bra konkreta svar .Lite dyra men dom är värda allt.Mvh Boss

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det du skriver stämmer inte, Jocke! Den 2 aug 2013 betalade du din medlemsavgift för 2013. Tycker du den skulle räcka för 2014 också?

Fel av mig. Jag hade inte riktig koll på månaden. Meningen med inlägget var främst att lufta min åsikt om att medlemskapet borde löpa i ettårsperiod från inbetalning. Augusti '13 till Augusti '14 då.

NackaBosse, jo jag är läskunnig och kan skriva också. Har dock inte lärt mig varför man ska ange 9 punkter efter en mening.

Link to comment
Share on other sites

Det är intressant att läsa här på Forumet vad icke-medlemmar tycker om klubbavgiften, som de inte vill betala.

Vi har dock högt i taket här på vårt Forum, för alla att medverka.

Många icke-medlemmar nyttjar vårt Forum här för frågor om problem med bilen och andra Mustangfrågor och får svar av Sveriges bästa expertis på Mustangproblem, dvs våra klubbmedlemmar.

Vem tror ni icke-medlemmar det är som betalar för er gratistjänst här på klubbens Forum??

Alltså jag är en sån som tänkt gå med ett tag nu men helt enkelt inte kommit mig för det. Men sånt här snack gör ju att man börjar undra :o

Är det verkligen så att det bara är dom som betalar som svarar på frågor som oss okunniga icke betalande ställer???

Jag har nog både frågat och svarat på lika många frågor sedan jag reggade mig på forumet.

Vad är det som säger att en som betalar kan mer än en som bara är reggad på forumet? Jag trodde det var ett utbyte av kunskaper oavsett och som gynnar både betalande och icke betalande.

Link to comment
Share on other sites

Avgiften (350-400kr) är i nivå med andra fordonsklubbar

Är själv också med i NMH (Norrlands Motorhistoriker) kostar 350 kr, där jag har fått hjälp att få mina MHRF försäkringar.

Vad är problemet?

Tycker man det är för dyrt så är det ju bara låta bli att vara med .

Forumet är självklart till för ALLA med intresse för Mustang.

Link to comment
Share on other sites

Tycker att medlemsavgiften på 400:- för att få en bra tidning, trevlig samvaro, bra träffar samt ett forum som har hjälpt mig att lösa problem är väl satsade pengar. Att sänka avgiften för att vi har för mycket i kassan är helt tokigt. :thumbdown:

I vår familj betalar vi 1200:-/år i medlemsavgift och jag kan tycka att man borde införa någon form av familjerabatt för att få fler familjemedlemmar att ansluta sig till klubben.

Dessutom hoppas jag att stämman höjer priset på nytt till nästa år och varför inte till 500:- och låter en större del av detta gå tillbaka till regionerna för att utveckla deras verksamhet. :o

Link to comment
Share on other sites

Tycker att medlemsavgiften på 400:- för att få en bra tidning, trevlig samvaro, bra träffar samt ett forum som har hjälpt mig att lösa problem är väl satsade pengar. Att sänka avgiften för att vi har för mycket i kassan är helt tokigt. :thumbdown:

I vår familj betalar vi 1200:-/år i medlemsavgift och jag kan tycka att man borde införa någon form av familjerabatt för att få fler familjemedlemmar att ansluta sig till klubben.

Dessutom hoppas jag att stämman höjer priset på nytt till nästa år och varför inte till 500:- och låter en större del av detta gå tillbaka till regionerna för att utveckla deras verksamhet. :o

jag anser att avgiften inte ska sänkas med 50:-, lägg överskott på de olika regionerna så att vi får göra något extra trevligt på någon av våra träffar under säsongen. Jag anser att har man en mustang som är en rätt dyr hobby, då är inte 400 kr något att bråka om. Jag är en super nöjd medlem och tycker att jag får mycket för dessa 400 :-,har det hur roligt som helst med mina vänner. 50 :- hit eller dit, en stark öl kostar säkert mer och den betalar man utan gnäll när man är sugen en varm sommar dag. :D

Link to comment
Share on other sites

Hej allihop!

Har läst tråden med stort intresse och bara konstaterat att när det gäller en summa pengar tycker vi alla olika. Några av oss tycker att 400 är mycket pengar, andra tycker att det är alldeles för mycket och några tycker att det är väl inget att bråka om?

Nu är beslutet taget att sänka medlemsavgiften för 2015 till 350 kronor, vad som händer får vi se. Anledningen är att kassan ökat stadigt för varje år med ökat medlemsantal. Det finns inget självändamål att öka kassan till stora siffror, det som eftersträvats har varit att ha en summa som ska täcka ett års utgifter om klubben av någon anledning upphör.

Att ge bort saker eller att öka pengarna till regionerna varje år för att balansera kassan är inget alternativ. Det finns alltid "någon" som måste göra en arbetsinsats utan att få betalt eftersom att vi alla gör detta på frivillig basis!

Jag vill personligen rikta ett stort tack till alla er som är inblandade i klubbens verksamhet! Jag vet vilket stort jobb ni lägger ner, jag vet hur glada många medlemmar är över att ni alltid ställer upp, i vått och torrt, och ger alla en trevlig upplevelse!

Försök bara att vara lite trevliga mot varandra och respektera varandras åsikter.

Och förresten så är inte hela styrelsen i USA... ;-)

Ha det gott mina vänner så ses vi på vägarna/någon träff i sommar hoppas jag!

Link to comment
Share on other sites

Hej Mustangentusiaster!

Jag (Tord) kom hem lite sent i söndagskväll efter ha lekt med barnbarnen. Ett nöje som jag ser fram emot så ofta jag kan.

Det var emellertid inte ett nöje att se hur en enkel fråga från signatur ”Boss” har fått en mängd av trådar att rullas upp. Många bara lösa ändar bort från ämnet och andra med lite mera verkligt innehåll. ”Boss” har rätt. Det kan vara lämpligt att sänka avgiften. Ni som har kommit till sidan 6 i denna tråd och läst styrelseledamoten Andreas Norwalls svar, vet nu lite mer om hur det fungerar med pengar, medlemsavgift och budget.

Här följer dock lite mer info. Medlemsavgiften klubbades till 350 kronor för 2015. Bara för att vi tog detta beslut för 2015, innebär detta inte att vi skall öka avgiften igen till år 2016. Den satta årsavgiften har noga budgeterats med avseende på alla de + och - vi har, och vi anser att denna nivå på medlemsavgiften kommer att ligga kvar ett flertal år. Med den tillströmning av medlemmar vi haft varje år, har vi de tre sista åren haft ett sammanlagt överskott om över 320 000 kr. Ett plus som gett utrymme för större träffar vartannat år. En tradition vi försöker upprätthålla sedan 2007 då vi körde Pony Tour Sweden, och nu i år sommarträffen 2014 i Sälen.

En fråga som dykt upp bland trådarna är tilldelningen till regionerna. Denna uppgift finns sedan flera år i vår Klubbmanual som finns tillgänglig hos varje Regionansvarig. Skriv direkt till honom eller klubbstyrelsen, så får du mer information om hur vi hanterar en klubb som växt till Sveriges största märkesklubb med avseende på amerikanska bilar. För att göra det enkelt – varje region får 3000 kr + 30 kr per medlem i regionen. Så har det varit sedan minst 10 år tillbaka. Beloppet 30 kr justerades upp från 20 kr för fyra år sedan. Att lägga ut mer pengar till regionerna balanserar man inte en klubb på. Ett flertal regioner hinner faktiskt inte göra av med de tilldelade medlen. Inget år har regionerna använt de budgeterade pengarna fullt ut. Dessutom är det styrelsens ansvar att hantera medlemmarnas avgifter på ett förståndigt vis. Tänk på att det är ofta inte mer än 10-15% av medlemmarna som kommer till våra träffar, och att då använda alla andras avgift till denna grupp, det känns inte rätt.

Resultatet av denna tråd som startade för fyra dagar sedan ger 18 positiva, 5 negativa, en bryr sig inte, en vill ha medlemskap för familjen, två är från annan klubb och en är tveksam till medlemskap. Det är tråkigt att den som är tveksam, är en vi nu förlorar då diskussionen om 50 kronor har tagit så många vändningar.

Styrelsen fick ansvarsfrihet för 2013. Styrelsen gör en väl balanserad budget för 2015. Styrelsen tog ett beslut att sänka avgiften. Vi har under alla år budgeterat verksamheten väl och har förmodligen en av de bästa ekonomierna bland motorklubbar i landet, ”om det nu är bra att ha så mycket pengar som vi har”, och fört klubben framåt varje år tack vare den rutin som finns bland många frivilligt arbetande ledamöter runt om i landet. Tänk på att vi är en rikstäckande klubb med regioner på 12 ställen i vårt avlånga land. Hade vi varit ett företag hade vi haft både VD, personalchef, marknadschef m.fl. Vi är dock en ideellt arbetande organisation och vi jobbar alla oerhört mycket för att alla skall trivas i vår klubb.

Styrelsens ledamöter förbehåller sig dock rätten att välja diskussioner på Forumet. Om medlemmar vill ha ett svar på en fråga som rör klubbens organisation, ställ den direkt till någon av styrelsens ledamöter. Eller ring någon av dom. Du kanske inte alltid kan få ett svar omgående, då det ibland krävs att vi i styrelsen samråder först. Eller så kan du ställa frågan till den regionansvarige, då denne också ofta är insatt i klubbens organisation.

Hälsningar från Tord, Mats och Andreas som är de styrelseledamöter som fortfarande är hemma i Sverige. Två av oss åker dock den 16:e till USA för att fira 50-åringen.

Link to comment
Share on other sites

350--400 kr är ett rimligt belopp för ett klubbmedlemsskap och jag instämmer med yit's kommentar. Utslaget på 1 år blir det drygt 1 kr/dag.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...