Jump to content

Priserna från Ford Sverige är här!


Daniel Linde

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

405000:- fick jag ihop. Tycker det är billigt :confused: Men vilka options saknas ? Blir till och googla ikväll

edit: Ecoboost tycker jag dock var dyr, endast 46000 upp till den "riktiga" versionen

Link to comment
Share on other sites

Riktigt överkomligt eller rättare sagt MER än överkomligt för en rent ny GT som dessutom är uppgraderad till en modernare variant.

Hur ser garantier, servicepriser och rostskydd ut, någon som vet?

Frågan är vad man får för sin 2011 GT i inbyte..........blir väldigt sugen på byte, men det blir ett gäng pengar att stoppa mellan..........

Link to comment
Share on other sites

Lite förvånande att dom 2 godkända Mustangåterförsäljarna inte ens har en notis om att dom nu säljer Mustang på sina hemsidor ! Hittar inte heller några detaljerade specar på dom Svenska Mustangerna, finns ju betydligt mer tillval att göra på USA siterna.

Link to comment
Share on other sites

Det kan ju bli lite svårt för de på blocket nu att sälja sina GT premium för 499 k nu då.

Ja, kanske det. Men, dessa har nog betydligt mer utrustning än de Svensksålda. Skriver "nog" för jag har inte koll men det känns som det finns mer utrustning att tillgå. Konfar du en Svensk med den utrustning som finns att välja så kommer du upp till ca 425000:- Men det finns säkert en viss prutmån på 499' bilarna skulle jag tro och vill du ha din bil nu och inte efter sommaren så finns det säkert någon som betalar. Någon som har en spec på en Svensksåld bil ? Är det en premium GT eller vad är det ?

Link to comment
Share on other sites

En bekant i England la in en beställning igår. Leverans i sista kvartalen sa bilhandlar'n. Så beställ nu för leverans Nov - Dec ? (V8 med alla options). Kanske kommer fortare i Sverige eftersom de behöver inte bygga bilen med ratten på felsida ?

Link to comment
Share on other sites

Jag provkörde både Ecoboost och GT igår här i USA, Ecoboost går fetbort för min smak.

Men som ni andra säger med, jag var precis på väg att beställa en slät GT 2015, röd, manuell.

Priset i sverige är ju blygsamma 366, med dagens kurs kostar den 249 SEK som den står hos en handlare (jag får den imorgon om jag vill).

Och då är det ju frågan om det är värt att ta med den som flyttgods, plus ca 20 för transport och papper innan den är inne i SE.

Ser jag det enbart på det viset är det bättre att behålla min convertible GT 2011 här och sälja den innan vi flyttar till Sverige.

Problemet är bara att jag tycker 2015 är grymt läcker och var jävligt rolig att köra.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du har en dålig kurs, jag förde över igår till 8.11, byt bank.

Räknar jag med den blir det ca 259k

Men jag förde över 24kUSD till en kurs av 7.02 i början av september och 8k till en kurs av 8.11 igår. Det blir totalt ca 233k

Men några 8.50 har jag inte köpt USD till... ännu.... :)

Link to comment
Share on other sites

Det kan ju bli lite svårt för de på blocket nu att sälja sina GT premium för 499 k nu då.

Nja, vad jag förstår så är dom Svensksålda Mussarna inte premium modeller och saknar en del utrustningspaket. Dom för 499 har också 50 års paketet. Fattar inte varför FORD har tagit beslutet att ta in "snikmodeller"

Link to comment
Share on other sites

Dom svensksålda har rätt bra utr Performance pkt innebär 19tum brembo bromsar bättre krägningshämare linlock 155miles topfart sen spärrad annan utväxling andra fjädrar och dämpare,bakspeglar som fällsin 275-40-19 bakdäck fram 255-40-19 annan elektronic,skinn, klima farthållare led vita baklampor xenon fram,bra stereo med 9 högtalare sync 2, det ända jag valt till är baksensorer och ventilation i stolarna met lack ingår i gt priset.Tror där var mer men kommer ej ihåg jag pratade med ford göteborg.

Link to comment
Share on other sites

Är besviken på de europeiska bakljusen, fan ska de ställa till det, misstänker att det kan vara ett rent helvete att få de amerikanska istället, tänker då mest på att det förmodligen måste programmeras om i databoxar. Någon som vet?

Link to comment
Share on other sites

Dom svensksålda har rätt bra utr Performance pkt innebär 19tum brembo bromsar bättre krägningshämare linlock 155miles topfart sen spärrad annan utväxling andra fjädrar och dämpare,bakspeglar som fällsin 275-40-19 bakdäck fram 255-40-19 annan elektronic,skinn, klima farthållare led vita baklampor xenon fram,bra stereo med 9 högtalare sync 2, det ända jag valt till är baksensorer och ventilation i stolarna met lack ingår i gt priset.Tror där var mer men kommer ej ihåg jag pratade med ford göteborg.

Har du beställt bil nu då? Och när anländer den ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...