Jump to content

Avgassystem


Monticello

Recommended Posts

  • 1 month later...
(redigerad)

Jag har också gjort slag i sak och köpt ett Magnaflow Street cat-back 3" med rejäla 4" utblås som fyller upp hålet i plasten bra.

Montering och recension inom kort.

image.jpeg

image.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pris och tillgänglighet samt att det har en x-pipe.

Är tre tum med rakt igenom dämpare. Ger ett ljud som jag vill ha i en mustang, lite dovare med mindre rasp.

Ser snyggare ut än original och är lättare än originalet.

Borde rimligen ge lite extra hästar, bifogar bild på originalljuddämparen.

 

 

image.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja det är inte enkelt att välja. Jag vill inte ha rasp, vasst ljud och letade en hel del. Ljudklippen man hittar på nätet är oftast missvisande. Systemet jag har är ett tre tum axleback med fyra tum slutrör. Riktigt skönt dovt muller. Vill inte heller att systemet låter för mycket.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
(redigerad)

Efter att jag lyssnat på många ljudklipp och efter att ha läst många kommentarer valde jag Magnaflow Street Catback. Beställde det hos Autoexperten i måndags och hämtade det 24 timmar senare. Har hunnit testat det ett antal mil nu och är mycket nöjd. Det har ett dovt, djupt mullrande muskelbilsljud. 

IMG_2472.mov

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hämtade bilen idag

Direkt till jobbet och monterade det enda rätta

Borla ATAK 

Brutalt underbart ljud när man trycker på!!

Borla ATAK och Ford Racing By Borla ska vara samma vad jag förstått, bara loggorna som skiljer :)

Link to comment
Share on other sites

Kan ju tipsa om att Ferrita har system till våra bilar, både halv- och helsats med x-pipe. Tror till och med att vi HR rabatt om ni uppger att ni är medlemmar i klubben.

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Norwall said:

Kan ju tipsa om att Ferrita har system till våra bilar, både halv- och helsats med x-pipe. Tror till och med att vi HR rabatt om ni uppger att ni är medlemmar i klubben.

mvh Andreas

Det gäller väl bara till GT modeller? Jag hörde att de har inte system till ecoboost. Jag testade nyligen mustang -16 med V8 och Ferrita avgassystem. Det har hög resonansljud i själva bilen. Lite störande vid låga varvtal och inget för långfärder enligt mitt tycke.

Link to comment
Share on other sites

Hämtade bilen idag

Direkt till jobbet och monterade det enda rätta

Borla ATAK 

Brutalt underbart ljud när man trycker på!!

Mycket bra val. Inspirationen måste ha kommit från min Shelby GT500 med Borla ATAK :)

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Hulda Monica said:

Får man byta ?

Jag har fått föreläggande om regbesiktning pga. avgasröret som vi satt på.

Är det olika på årsmodeller eller?

Det är klart att du får ; men DB får ju inte vara för höga! Det kan inte godtyckligts göras utan det måste vara med mät utrustning

Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, Hulda Monica said:

Får man byta ?

Jag har fått föreläggande om regbesiktning pga. avgasröret som vi satt på.

Är det olika på årsmodeller eller?

Många bilar (från mitten av nittiotalet och framåt) är ju helfordonsgodkända och då får man inte göra några större förändringar. Att byta till ett icke original, men EU-godkänt avgassystem är dock inga problem. Att det sen inte finns så många avgassystem som är godkända är ju nästa utmaning.

Till den senaste generationen Mustang har jag bara hittat ett system som är godkänt inom EU (Ford Racing Sport Catback med H-pipa EU-godkännande: e1*70/157*2007/34*12412*00), men det var ju inte det systemet som jag valde att montera på min bil, så i värsta fall, om besiktningsmannen är på fel humör, så är det bara att åka hem och montera på originalsystemet för att bilen ska bli godkänd vid besiktningen.

 

Link to comment
Share on other sites

Då har jag mitt Ford Performance Sport system monterat och ja.. det är högljutt! Men bara när man gasar. ligger man och bara åker jämt, typ landsväg eller liknande så är det bara ett dovt mullrande bakifrån som bara hörs om stereon är av. Mycket mycket nöjd!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Xoggy said:

Då har jag mitt Ford Performance Sport system monterat och ja.. det är högljutt! Men bara när man gasar. ligger man och bara åker jämt, typ landsväg eller liknande så är det bara ett dovt mullrande bakifrån som bara hörs om stereon är av. Mycket mycket nöjd!

Är ju precis så det skall vara. Mullra lite extra när man gasar och sedan ett dovt ljud när man glider. :)

Lägg upp en video så vi får höra.

Link to comment
Share on other sites

3 minuter sedan, Tobbe1977 said:

Är ju precis så det skall vara. Mullra lite extra när man gasar och sedan ett dovt ljud när man glider. :)

Lägg upp en video så vi får höra.

Det här är väldigt väldigt nära sanningen

 

Link to comment
Share on other sites

On 8/13/2016 at 17:46, Robban1 said:

Jag funderar på att köpa dessa ljuddämpare. Några synpunkter på det kan låta för högt om besiktningen är petiga?

 

http://www.cjponyparts.com/roush-axle-back-exhaust-stainless-steel-v6-ecoboost-2015-2017/p/CBR20/

Jag har detta, bara GT versionen, och til din information är ljudet mycket aggressivt. CJ Pony Parts videon säger också att det är ett av dom mest aggressiva axle back systemen.

Efter att jag har fått inte godkänt på besiktning med en helt original och modern BMW pga en bagatell, har jag egentligen ingen tiltro till att besiktningen godkänner någon ting av modifikation överhuvudtaget. Så jag är spänt på min förste besiktning med sportavgas på Mustangen, när den tid kommer våren 2019.

Kompressormating förblir också bara en dröm av samma årsak.

Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, SUPRA said:

Beställde detta till min V8

 

Roush Axle-Back Exhaust Stainless Steel GT 2015-2017

Kapa inte för långt in. Då blir det inte centrerad i öppningen. Jag tyckte jag gjorde perfekta kap, men det blev ändå inte helt centrerad. Möjligtvis dunka inte helt på det över röret som jag gjorde.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Nugatti said:

Jag har detta, bara GT versionen, och til din information är ljudet mycket aggressivt. CJ Pony Parts videon säger också att det är ett av dom mest aggressiva axle back systemen.

Efter att jag har fått inte godkänt på besiktning med en helt original och modern BMW pga en bagatell, har jag egentligen ingen tiltro till att besiktningen godkänner någon ting av modifikation överhuvudtaget. Så jag är spänt på min förste besiktning med sportavgas på Mustangen, när den tid kommer våren 2019.

Kompressormating förblir också bara en dröm av samma årsak.

Jag hade FR500S ljuddämpare på min gamla mustang -07 och de lät också aggressivt men hade aldrig problem på besiktningen. Jag såg till att avgassystemet var genomvarm innan jag körde in i bes-hallen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...