Jump to content

Fälgfråga


68mustang

Recommended Posts

Hej. 

Vad kan det vara för bredd och offset på orginal plåtfälgar på min 68? De flesta fälgar som säljs och som ska passa är ju ET 0 och det ska ju passa. jag tänkte beställa några tuffare fälgar och då vill jag att de breddar utåt lite mer än orginalfälgarna men inte för mycket. När jag köpte bilen satt det snygga fälgar på men de breddade för mycket så att det tog i skärmkanterna, plus att bilen knappt gick att hålla på vägen, vinglade nåt enormt, så nu har jag orginalfälgarna, men det ser lite tanigt ut.  Så vad säger ni, kan orginalfälgarna vara 5-6" breda? Ska man satsa på 7" i så fall? Och är det ET 0 på orginalfälgarna?

IMG_4110.JPG

Link to comment
Share on other sites

Vi har inte identiska fälgar ja och kalaspuff.

men de du skickade länk på är de ja har på. Fast med titangrått och polerad kant.

ja är mycket nöjd med dessa, men lämna in och få framvagnen riktigt inställd så går det att köra med en hand på ratten utan problem 😊 Ja har mina värden i pärmen nånstans om du vill ha hur min framvagn är ställd på min 66:a?

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Värdena kan vara mycket bra att ha när det är dags, tack. Vågar jag beställa 8 tums breda 17 tummare av de i länken då? Om det inte tar i kanterna på din bil så borde det ju inte göra det på min heller tycker man. 

Jag ser gärna lite fler bilder på hur det ser ut på din bil om du vill lägga upp?

 

så har såg det ut med de fälgarna som stack ut för mycket

IMG_3775.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Visst ska du våga😀 Passar 👌 På min så det borde bli lika på din.

Ja grunnade ett tag själv men tänkte att ja nog blir ånger om ja köper 7"

Ja kan knäppa nån mer bild när ja får på hjulen igen. Ja ska byta till silicone bromsvätska under helgen och samtidigt byta huvudcylinder för den läckte bakåt och in i bilen, inte så jag blev utan broms men blev kladd inne. Håller på att dränera ur all vanlig olja idag...

lite hög är den på denna bild från i fjolsommar men den är lägre nu..

 

 

IMG_0665.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har samma jag oxå, lite större bara... Har en - 70 så där är ju lite större hjulhusen. Har 18x9 bak. 17x8 fram. Jag lackförseglade fälgarna innan jag monterade dom, inte fel... 😁 

DSC_1940.JPG

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Blev ju en jäkla skillnad! Har dock inte provkört än, jag sparar den karamellen tills jag lagt barnen ikväll. Inte världens bästa bild men då syns i alla fall inte de övertejpade rosthålen lika bra. De sticker inte ut för mycket heller, fyller ut precis perfekt  

IMG_4155.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Snyggt 👍 Mycket bra val tycker ja.

såg att din främre stötfångare inte var så vacker. Jag har en liggandes som suttit på en 67:a som är fin om du är intresserad..?

ja kan fixa en bild i kväll om du vill.

Link to comment
Share on other sites

Ja men den passar utseendemässigt till resten av bilen. Det är som att sminka en gris. Jag trivs ganska bra med skicket som den är just nu faktiskt. Fälgarna gjorde att den fick ett lagom kaxigt utseende. Plåten på bilen är inte speciellt fin, rostbubblor och rosthål lite här och där. Tack gör erbjudandet men jag kör nog "rat look" ett tag. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Stjäl tråden en smula.

Någon som har 15x7 eller 16x7 på sin kärra?

Inventerar just nu marknaden för nya svålar bak att ersätta mina 245/60 R14 som är svåra att hitta däck till och dessutom tar i lite i skärmkanterna på min kärra.

Jag har fått råd från en däcksfirma att gå på 15x7 men de känns lite...fjuttigt. Därav är jag nyfiken på vad ni andra åker på för dimensioner. 17" låter smarrigt men verkar gränsfall till att passa breddmässigt

För den som söker 14" Centerline så kommer mina bli till salu när detta är över....

 

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
inget
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...