Jump to content

Sveriges Största Mustangträff (uppdatering)


Recommended Posts

Välkomna alla mustangägare att delta i Sveriges största Mustangträff.

Tänk dig en plats fylld med mustanger av alla generationer, bruksbil som finbil, i svart, vitt, gult, rött och alla andra färger med alla olika karosser och motorer och inte minst massor av glada mustangintresserade människor.

Arrangörsgruppen för Värmland-Örebro planerade från början en träff för regionen men varför inte bjuda in alla mustangintresserade? vi har ju plats… och någon föreslog att vi kallar det för Sveriges största mustangträff vilket det har alla förutsättningar för.

Vi har en plats ”Norra fältet” som vi lånar av Karlstads kommun mellan kl. 10-15, lördagen den 14 juli.
Kom och delta i det som har alla möjligheter att bli Sveriges största mustangträff!

Arbetet pågår för fullt med programmet som vi vill göra enkelt men bilrelaterat. Några punkter har ramlat på plats men några behöver vi jobba lite mer med.

Planerat program:

  • Visning av 2018-års mustang
  • Utställning av tävlingsbilar
    Vi tar gärna emot förslag på lämpliga bilar, kontakta Olle.
  • Lotteri på insläppta bilar 
  • Bromsbänk 600:- per bil 
  • Presentation av Classic Mustang Club 
  • MHRF försäkring
    Vi visar och förklarar hur en bilbesiktning går till. 
  • Arena reklam finns på plats med våra klubbkläder 
  • Utställare
    Mustang eller bilrelaterat, har du tips eller är intresserad, kontakta Olle. 
  •  Servering 

Alla mustangintresserade är välkomna, inget krav på klubbmedlemskap!

Valfri entré, du betalar vad du tycker det är värt.
Tyvärr drar vi på oss kostnader som vi behöver få in entré för men allt arbete är helt ideellt.

Hjälp oss gärna att sprida information om träffen till dina mustangkompisar.

Läs också på vår Facebookgrupp: https://www.facebook.com/groups/525396304494199/

Varmt välkomna önskar region Värmland-Örebro genom Marie-Louise ”Milo” Winblad
Kontaktperson; Olle Ramström, mobil: 070-395 02 02

Mustang_highres.jpg

 

Mustangflyer A3.pdf


Visa hela artikel

Link to comment

På søndagen 15 juli arrangherer Ford Club Sweden treff på Gelleråsen - Karlskoga Motorstadion http://www.karlskogamotorstadion.com/

Hva med å flytte Mustangtreffet dit så kan vi alle få se og høre Mustanger på bane i tillegg? Det finnes vel noen Mustangeiere som kjører på bane. Da blir det ikke bare et utstillingstreff.

Ford Club Sweden har nok ikke noe i mot at dere lager et Mustangtreff i treffet.  http://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=86292

  • Thanks 1
Link to comment

Min personliga uppfattning är att träffen den 14 juli inte ska flyttas, utan den som även vill besöka Gelleråsen den 15 juli kan göra det om svenska Fordklubben anser det som ok. Det står i dagsläget tydligt angivet att träffen den 14/7 bjuder in alla,  men att träffen 15/7  kräver medlemskap i  svenska Fordklubben.

Går det att få till en tvådagarsaktivitet för Mustangklubben så vore det naturligtvis  trevligt.  

Link to comment
9 timmar sedan, corvette said:

Vad är Norra Fältet för något ställe!?

En öppen plats bredvid tidigare I2 regementet i Karlstad. Ligger mycket nära genomfarten E18, lätt att hitta.

Link to comment

Jag är inte insatt i bakgrunden till denna träff och om den funnits förr men vad är det som skulle göra att just denna träff sulle locka Mustangägare förutom att det är gratis om man blir missnöjd, så att säga 😉

Det hänvisas i rundgång mellan ."vår hemsida" och cmc Facebook med samma innehållslösa budskap.

Inget program eller något som lockar annat än stå på ett fält nära E18 en Lördag. Kul med ambitionen Sveriges största sammankomst av parkerade mustanger men det känns lite orealistiskt. Ni får ursäkta om jag verkar lite kritisk men konkurrensen om träffar är stentuff och hittils har jag inte förstått grejen med denna. 

😃

 

Link to comment
On 2/7/2018 at 7:55 PM, JH said:

Min personliga uppfattning är att träffen den 14 juli inte ska flyttas, utan den som även vill besöka Gelleråsen den 15 juli kan göra det om svenska Fordklubben anser det som ok. Det står i dagsläget tydligt angivet att träffen den 14/7 bjuder in alla,  men att träffen 15/7  kräver medlemskap i  svenska Fordklubben.

Går det att få till en tvådagarsaktivitet för Mustangklubben så vore det naturligtvis  trevligt.  

Själva bankörningen kräver medlemskap men för att komma in på området behövs inte det, bankörningsdelen går säkert att göra något åt om det finns intresse för det. :)

Kommer gärna och kollar på lite fina bilar oavsett vart träffen hamnar. :)

MVH,

Rickard Ribbing

Ordförande Ford Club Sweden

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
1 hour ago, RickardEM said:

Själva bankörningen kräver medlemskap men för att komma in på området behövs inte det, bankörningsdelen går säkert att göra något åt om det finns intresse för det. :)

Kommer gärna och kollar på lite fina bilar oavsett vart träffen hamnar. :)

MVH,

Rickard Ribbing

Ordförande Ford Club Sweden

Ok, låter mycket trevligt. Då finns det möjlighet till tvådagars aktivitet. Hoppas fler än jag från CMC kommer att besöka er träff.  

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

För min del så är nu målet att åter ha en Mustang till i Juli när träffen är. Har varit utan Mustang i 3 månader nu, och saknaden är nu för stor så nu jagas det bil igen.

Så jag ser fram emot träffen.

Link to comment
On 2/8/2018 at 7:41 PM, Mustangmike said:

Jag är inte insatt i bakgrunden till denna träff och om den funnits förr men vad är det som skulle göra att just denna träff sulle locka Mustangägare förutom att det är gratis om man blir missnöjd, så att säga 😉

Det hänvisas i rundgång mellan ."vår hemsida" och cmc Facebook med samma innehållslösa budskap.

Inget program eller något som lockar annat än stå på ett fält nära E18 en Lördag. Kul med ambitionen Sveriges största sammankomst av parkerade mustanger men det känns lite orealistiskt. Ni får ursäkta om jag verkar lite kritisk men konkurrensen om träffar är stentuff och hittils har jag inte förstått grejen med denna. 

😃

 

Jag håller med dig. Om man har ambitionen att bli sveriges största mustangträff måste man locka med någon form av aktiviteter. Vare sig det är musik, bytesmarknad, tävlingar, utställare, nåt kul för barnen eller vad som. Att åka o ställa sig på ett fält rakt upp o ner lockar föga.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...