7120 August 29, 2018 Report August 29, 2018 Mustang 65 302. Efter ca 1 tim efter start börjar motorn att tappa kraft går ej på alla cylindrar. Går bra efter ca 15 min, går sedan 10 min. Trodde det var ånglås. drog bensinslang framför kylaren och värmeisolerade den, bytte till PVC spacer, litet luft filter och nytt bränslefilter. Samma fel ändå. Bytte till brytarlöst och nya tändkablar. Samma fel ändå. Börjar att misströsta. Förgasaren är ny Edelbrock 4 port så troligtvis felfri. nån som har ett tips ? Citera
Getaway sthlm August 29, 2018 Report August 29, 2018 Låter konstigt att det kommer först efter 1h. Jag förutsätter att kärran är genomvarm efter 15 min så det borde ju inte vara värmeproblem eller ånglås. Uppstår felet under körning eller när du står still? Temp på bilen när det inträffar? Vad händer efter 10 min, dör den eller gav du upp mätningen? Citera
JanneJ August 29, 2018 Report August 29, 2018 Känn på tändspolen, är den rejält varm kan du ha felet där. Citera
bosewallius August 29, 2018 Report August 29, 2018 Jag tror Janne kan ha rätt. Min 67:a Shelby med 289 HP fick samma problem med en Holley tändspole så jag byte till original och allt fungerade. Några år senare satte jag I Pertronix tändsystem inklusive kablar och tändspole. Efter ett tag började samma problem som tidigare och jag byte tillbaka till original spole. Sedan dess Inga problem. Bosse Sewallius CMC 342 Citera
7120 August 30, 2018 Author Report August 30, 2018 Felet uppstår under körning. Samma fel med den gamla spolen som med den nya som är inbyggd i fördelaren.Felet kommer ibland tidigare än 1 tim. Går att köra efter ibland 10 min ibland efter en halvtimme. lite olika. Sedan jävlas den igen. Temperaturen verkar vara normal. Kan det kanske vara nåt med bensinen, skit eller dåligt flöde. Citera
Per Berglund August 30, 2018 Report August 30, 2018 6 hours ago, 7120 said: Felet uppstår under körning. Samma fel med den gamla spolen som med den nya som är inbyggd i fördelaren.Felet kommer ibland tidigare än 1 tim. Går att köra efter ibland 10 min ibland efter en halvtimme. lite olika. Sedan jävlas den igen. Temperaturen verkar vara normal. Kan det kanske vara nåt med bensinen, skit eller dåligt flöde. HEI fördelare? Isåfall inte så konstigt du har strul! Som Bosse skriver är en bra spole A och O och tyvärr är det bara skräp i de flesta HEI. Men skulle inte lägga en enda krona på en HEI...Byt hellre till MSD Innan du gör nått mer kolla bränsletryck men framförallt måste även flottören vara rätt inställd.....Det kan bli konstiga saker med både felaktig flottörnivå/ Edelbrock är rätt känslig på nivån så lyft av locket och mät in både övre och nedre läge på flottörerna . ÄVen som ovan förslag kolla tanken och tillflöde...Vanligt att sockan på tankarmaturen är täppt eller övrig rördragning.....Enklast bara riva ur tank och rengöra allt Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.