west70 September 11, 2018 Report September 11, 2018 Är det någon som har erfarenhet av eftermontering av Power steering, och kan rekommendera något bra kit? Citera
RobbeStockholm September 11, 2018 Report September 11, 2018 Borgeson brukar vara rätt vanligt, tycker det funkar bra. Citera
west70 September 11, 2018 Author Report September 11, 2018 11 minuter sedan, John said: Årsmodell ? 1970 HT med 289. Citera
John September 11, 2018 Report September 11, 2018 (redigerad) Jag tog allt org från en donatorbil och renoverade. Men finns som sagt Borgeson kit om man vill ha nytt eftermarknads. Dock lär inte Borgeson passa om du har manuell vxl och org kopplings mekanism. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Erik85 September 11, 2018 Report September 11, 2018 Monterade borgeson på min 69:a i vintras. Har både manuell låda och original kopplingsmekanism. Fick modifiera z-staget till kopplingen lite, annars gick monteringen mycket smidigt. Ca 5-6h jobb inkluderat fikaraster och lite funderingar inimellan. Mycket nöjd! Citera
Per Berglund September 11, 2018 Report September 11, 2018 Har monterat Borgeson vilket är prisvärt och bra!! Monterat egen från en SAAB vilket blev kanon Monterat en uppsättning från TCP och den var sjukligt bra men dyrast. Citera
svanted September 13, 2018 Report September 13, 2018 saab? från 9-3? funderar åckså på det, har du någon bild på hur det blev? Citera
Per Berglund September 13, 2018 Report September 13, 2018 Japp men det krävs mycket tillverkning så du måste ha tillgång till både svarvning, laserskärning ,plåt, lager svets och annat Jag råka ha allt "in house" Har du inte det så glöm det helt! Dessutom en massa jobb med att mäta in. Det är billigare och bättre köpa färdigt från USA Citera
svanted September 14, 2018 Report September 14, 2018 dylika svar får mig att undra om man kanske ska lämna forumet för gott..... Citera
JanneJ September 14, 2018 Report September 14, 2018 Jag byggde ungefär samtidigt som Per, också med Saab som utgångspunkt. Behövde varken laser eller svarv ( sorry Per, vinkelslip och tigersåg är inte att förakta ). Resultatet blev 95% och funkar så vitt jag vet än idag ( äger inte den bilen längre ), hade jag gjort samma sak idag hade jag lagt mer tid på att hitta en kort kuggstång där de inre ledernas c-c mått motsvarar c-c måttet mellan styrlederna på centerlink, tror det var någonstans runt 47 cm. Korta kuggstänger är inte vanliga så jag rekommenderar att leta i lagret på närmsta välsorterade skrot. Servopumpen kan du ta från i stort sett viken bil som helst som har kilrem, har för mig att min kom från någon VW. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.