Stig January 23, 2005 Report January 23, 2005 Såg programmet på Discovery om drifting. Gammal fluga från Japan som nu i år kommer till Sverige. Jag läste om att SBF hade välsignat denna sportgren. Jag kommer att åka dit på första tävlingen, den saken är helt klar.Vore kul att sätta ihop en bil till drifting. Min mustang känns lite för svårstyrd för detta. Men motorn skulle nog räcka.Är det någon som har nåt på gång?Stig Citera
ht67 cmc 1502 January 23, 2005 Report January 23, 2005 Är det den där sporten där de åker runt på en bana med grymt bredställ precis hela tiden? Citera
Leffe N cmc712 January 23, 2005 Report January 23, 2005 Japp!Personligen har jag ännu inte riktigt fattat det roliga med hela prylen... Citera
Stig January 23, 2005 Author Report January 23, 2005 Det är en bedömningssport, ungfär som dans. Men tänk fullt breställ genom hela pariskurvan på Mantorp. Det märkliga är att dom kör så fort också. Det går i 150 knyck och fullt ställ och med flera bilar med ett par meter bakom varandra. Amazing!!Stig Citera
87gt50 January 24, 2005 Report January 24, 2005 Ett citat från en mustangkollega i staterna, och jag är väl inte helt sen att hålla med... "Drifting isnt racing. Its figure skating in a car. And every guy that I've ever seen figure skating looked pretty dam gay to me." Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 24, 2005 Report January 24, 2005 Jag tycker som han från USA skrev. Att åka manligt är att åka snabbt rakt fram eller på kurvig bana. :wink: Citera
Stig January 24, 2005 Author Report January 24, 2005 http://www.streetracing.org/japan/drift/drift1.htmStig Citera
Stig January 24, 2005 Author Report January 24, 2005 OK här kommer drifting med nya mussen. Vad säger ni nu då!Suger det inte lite i tarmen?Stig Citera
Stig January 24, 2005 Author Report January 24, 2005 Oj glömde denna bilaga.http://www.sromagazine.com/showarticle1118.htmlStig Citera
Leffe N cmc712 January 24, 2005 Report January 24, 2005 Ett citat från en mustangkollega i staterna, och jag är väl inte helt sen att hålla med... "Drifting isnt racing. Its figure skating in a car. And every guy that I've ever seen figure skating looked pretty dam gay to me."Håller med till 200%!!! Citera
Gäst January 24, 2005 Report January 24, 2005 OK här kommer drifting med nya mussen. Vad säger ni nu då!Suger det inte lite i tarmen?StigHej Stig.Helt galet måste bli en dyr däck kostnad, varför göra det svårt att köra Ford Mustang igen nu när det äntligen fått ordning på väghållningen. Citera
Stig January 24, 2005 Author Report January 24, 2005 Jaha. Ni var svårövertalade. Däcken måste man ju få sponsrade. Dom räcker bara en kvart eller så..........http://store1.yimg.com/I/yhst-306039194 ... 23_1918077Lite sugna är ni nog ändå!Stig Citera
Stefan_A January 24, 2005 Report January 24, 2005 Med tanke på att en Toyota Corolla från 1984 verkar vara en favorit i driftingsammanhang så; nej tack!Hellre då ett gäng med Mustanger som får sträcka ut på t ex Anderstorp. Visst vore det nice med ett gäng som den här? T ex 8 timmar med:(Bilden från Steeda) Citera
Johan Olofsson January 25, 2005 Report January 25, 2005 Tycker det är helt ok att titta på när man har tråkigt, gillar mer åka snabbt rakt fram som någon sa men det skulle vara roligt att prova på någon gång.. Citera
Stig January 25, 2005 Author Report January 25, 2005 OK.........det här föll inte i god jord!Men är det någon som är sugen på att köra 05 musse i långlopp då?Se hit alla sponsorer. Vi behöver en halv miljon för ett mustangprojekt.God publicitet utlovas.Det är säkert en halv mustangklubb som kan ställa upp som mekaniker och förare.Med bästa racinghälsningStig Citera
Gäst January 25, 2005 Report January 25, 2005 Eftersom ingen annan verkar vilja så får väl jag offra mig och ställa upp som förare då Drifting verkar riktigt roligt! Alltid kul att bränna gummi och sladda! Citera
Leffe N cmc712 January 25, 2005 Report January 25, 2005 Men är det någon som är sugen på att köra 05 musse i långlopp då?Jag hänger på direkt! (...om bara nån annan hade betalat. :wink: ) Citera
MrTurbo_1645 January 26, 2005 Report January 26, 2005 Men är det någon som är sugen på att köra 05 musse i långlopp då?Jag hänger på direkt! (...om bara nån annan hade betalat. :wink: )MMM, alltid lika kul att köra bana, ju längre ju bättre. Körde iofs nästan 100 varv på Kinnekulle ring på en dag för nått år sedan, dagen efter hade jag träningsvärk i hela kroppen. Det som stoppade mig såpass "tidigt" var soppatorsk...Jag skulle nog kunna tänka mig att åka och kika på drifting, men köra vette f*n, inte med min bil i vart fall, får man slita på någon annans så okej. Citera
lagbrant February 18, 2005 Report February 18, 2005 Jag tycker som han från USA skrev. Att åka manligt är att åka snabbt rakt fram eller på kurvig bana. :wink:Manligt?Vilken 12åring som helst kan dra iväg på en raka, men att kontrollera ett bredställ i 120 km/h kräver lite hår på bröstet. Citera
Recommended Posts