Jump to content

Recommended Posts

Såg programmet på Discovery om drifting. Gammal fluga från Japan som nu i år kommer till Sverige. Jag läste om att SBF hade välsignat denna sportgren. Jag kommer att åka dit på första tävlingen, den saken är helt klar.

Vore kul att sätta ihop en bil till drifting. Min mustang känns lite för svårstyrd för detta. Men motorn skulle nog räcka.

Är det någon som har nåt på gång?

Stig

Det är en bedömningssport, ungfär som dans. Men tänk fullt breställ genom hela pariskurvan på Mantorp. Det märkliga är att dom kör så fort också. Det går i 150 knyck och fullt ställ och med flera bilar med ett par meter bakom varandra. Amazing!!

Stig

Ett citat från en mustangkollega i staterna, och jag är väl inte helt sen att hålla med... :D

"Drifting isnt racing. Its figure skating in a car. And every guy that I've ever seen figure skating looked pretty dam gay to me."

Ett citat från en mustangkollega i staterna, och jag är väl inte helt sen att hålla med... :D

"Drifting isnt racing. Its figure skating in a car. And every guy that I've ever seen figure skating looked pretty dam gay to me."

Håller med till 200%!!! :lol:

OK här kommer drifting med nya mussen. Vad säger ni nu då!

Suger det inte lite i tarmen?

Stig

Hej Stig.

Helt galet måste bli en dyr däck kostnad, varför göra det svårt

att köra Ford Mustang igen nu när det äntligen fått ordning på

väghållningen. :roll:

Med tanke på att en Toyota Corolla från 1984 verkar vara en favorit i driftingsammanhang så; nej tack!

Hellre då ett gäng med Mustanger som får sträcka ut på t ex Anderstorp. Visst vore det nice med ett gäng som den här? T ex 8 timmar med:

trq-T.jpg

(Bilden från Steeda)

OK.........det här föll inte i god jord!

Men är det någon som är sugen på att köra 05 musse i långlopp då?

Se hit alla sponsorer. Vi behöver en halv miljon för ett mustangprojekt.

God publicitet utlovas.

Det är säkert en halv mustangklubb som kan ställa upp som mekaniker och förare.

Med bästa racinghälsning

Stig

Eftersom ingen annan verkar vilja så får väl jag offra mig och ställa upp som förare då ;)

Drifting verkar riktigt roligt! Alltid kul att bränna gummi och sladda! :D

Men är det någon som är sugen på att köra 05 musse i långlopp då?

Jag hänger på direkt! (...om bara nån annan hade betalat. :( :wink: )

MMM, alltid lika kul att köra bana, ju längre ju bättre.

Körde iofs nästan 100 varv på Kinnekulle ring på en dag för nått år sedan, dagen efter hade jag träningsvärk i hela kroppen. :roll: Det som stoppade mig såpass "tidigt" var soppatorsk...

Jag skulle nog kunna tänka mig att åka och kika på drifting, men köra vette f*n, inte med min bil i vart fall, får man slita på någon annans så okej.

• 4 weeks later...
Jag tycker som han från USA skrev. 8)

Att åka manligt är att åka snabbt rakt fram eller på

kurvig bana. :wink:

Manligt?

Vilken 12åring som helst kan dra iväg på en raka, men att kontrollera ett bredställ i 120 km/h kräver lite hår på bröstet.