Jump to content

airbag passagerare


Heine

Recommended Posts

Tog ut en carfax på min bil innan jag köpte den. Fick då upp att det var något med airbagen på passagerarsidan. Detta var över ett år sedan, var inne hos en fordhandlare som var som ett frågetecken. Hen trodde att det framöver kommer ut info om åtgärd. Verkar som ni har fått denna info om åtgärd, får se om det även gäller mig. Min är flyttgods, är era intagna på samma sätt? Ställer själv av bilen innan oktober.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Richy said:

Tog ut en carfax på min bil innan jag köpte den. Fick då upp att det var något med airbagen på passagerarsidan. Detta var över ett år sedan, var inne hos en fordhandlare som var som ett frågetecken. Hen trodde att det framöver kommer ut info om åtgärd. Verkar som ni har fått denna info om åtgärd, får se om det även gäller mig. Min är flyttgods, är era intagna på samma sätt? Ställer själv av bilen innan oktober.

Jag köpte min mustang begagnad nu i juli (en GT/CS-2012), ursprungligen ett "flyttgods", fick också brev om airbagen idag. Tog också en Carfax på den men sparade tydligen inte den, kommer inte ihåg vad det stod men många andra som jag tittade på runt samma år hade äldre notering om airbag.

Brevet som kom gäller potentiell risk att delar från krockkuddens gasgenerator kan slungas ut mot passagerare och orsaka allvarliga skador eller "dödsfall". Tänkte inte ställa av min riktigt än så jag tänker ta en tripp till Ford kommande vecka och visa upp brevet.

Link to comment
Share on other sites

Okej, får jag inget brev närmsta tiden ska jag ta med utskriften på carfaxen och visa upp vad som står. 
Letade upp den nu, och vad jag förstår ska ford kontakta mig angående problemet. 01/22/-19 gick ford usa ut med detta enligt min carfax.

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Richy said:

Tog ut en carfax på min bil innan jag köpte den. Fick då upp att det var något med airbagen på passagerarsidan. Detta var över ett år sedan, var inne hos en fordhandlare som var som ett frågetecken. Hen trodde att det framöver kommer ut info om åtgärd. Verkar som ni har fått denna info om åtgärd, får se om det även gäller mig. Min är flyttgods, är era intagna på samma sätt? Ställer själv av bilen innan oktober.

Det berör alla oberoende på hur de är intagna. Verkar som att de skickar ut det i omgångar, så var det med förarsidans airbag med. Iom att de inte såldes nya i sverige så är det en lång process som går genom ford från usa 🙂

Link to comment
Share on other sites

Tack för länken. Fick upp det här på min.

 

Utestående servicekampanjer

19S01 - TAKATA NON-DESICCATED PASSENGER SIDE AIRBAG INFLATORS

Vi kontrollerar ännu ej utförd service på det valda fordonet i det land du befinner dig. Om landet inte stämmer kanske du inte ser korrekt information.Vi ser att du befinner dig i: SwedenOm detta inte stämmer klickar du här för att ändra land.
 
 
 
Verkar som det dyker upp ett brev framöver, ställde dock av den i förrgår, så det får vänta till våren.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...