Jump to content

Recommended Posts

Hej, jag har en Mustang ht -66 och vill byta framstolarna.

"lådan" som orginalstolarna står på, är den bärande eller kan man modifiera den så jag kan få in stolar fr en Mustang -17

Behöver nog ta bort den om mitt projekt ska lyckas🤔

//Benny

Jag är av samma åsikt: karossen är rätt klen från det att de främre rambalkarna tar slut och fram till de bakre börjar. Tar du bort dem så skulle jag rekommendera att du lägger till förstärkningar som gör samma jobb som lådorna.

Ok, tack för era åsikter. Det verkar som att jag har 2st svarta skinnstolar till Mustang -15 tom -17 till salu 🤔😄

Blir nog mycket jobb i Vinter annars.....Tror jag får försöka hitta några äldre som ev passar direkt!

//BennyP

I min förra mustang monterade jag Recarostolar från någon 80-tals golf gti, mycket bekväma, fällbara och enkla att montera.

Moderna stolar är ju generellt rätt klumpiga skapelser med airbags och annat jox.

On 2021-06-18 at 09:42, JanneJ said:

I min förra mustang monterade jag Recarostolar från någon 80-tals golf gti, mycket bekväma, fällbara och enkla att montera.

Moderna stolar är ju generellt rätt klumpiga skapelser med airbags och annat jox.

🖕

(redigerad)

Med risk för att jag begått helgerån.... Med hjälp av min son och några pilsner plockade vi bort all elektronik på stolarna fr -17 och modifierade stolarna så dom passar i befintliga hål med hjälp av några plattjärn 60x8, det går inte att justera alls utan är fast monterade men jag blev nöjd 

Är nog ingen som vill åka i baksätet men men 😄

//BennyP

IMG_0326.jpeg

IMG_0327.jpeg

IMG_0322.jpeg

IMG_0323.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)

Det blev ju riktigt snyggt.

Du skulle ju kunna bygga en enklare elhärva med ström till ställmotorerna så du kan justera stolen med nån dold panel.

Jag har stolar från en Mazda MX6 i min Mustang -70 (kom med bilen när jag köpte den) som är mycket bekväma. Säkert inte alls samma som din -66 men tänkte ifall nån annan läser det här eller så 😊

12 timmar sedan, Musse-Daniel said:

Jag har stolar från en Mazda MX6 i min Mustang -70 (kom med bilen när jag köpte den) som är mycket bekväma. Säkert inte alls samma som din -66 men tänkte ifall nån annan läser det här eller så 😊

👍