Jump to content

DAGBOK: Min Mach1 och jag


Lars Oscarsson cmc383

Recommended Posts

Goddag allihop!

Idag har jag hämtat hem en Mach1 från -71.

Efter att ha drömt i ett par år så sitter jag här med en Mustang!

Plötsligt dök den upp i annons, en fin bil till ett bra pris (tror jag :? )

Jag skulle legat sömnlös i åratal om jag inte köpt den!

Stort grattis till din nyinförskaffade bil!

Jag garanterar dig att du kommer att ha mycket roligt med den. Se bara till att fördela tiden mellan bilen och flickvännen så att hon blir nöjd. Jag talar av egen erfarenhet. Det är väldigt lätt att få en obotlig smitta. Den kallas för mustang-feber.... :twisted::twisted:

Jag får nog bjuda min flickvän på semester efter 37 veckor i garaget där hemmakvällarna är farligt lätträknade :roll:

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Goddag allihop!

Idag har jag hämtat hem en Mach1 från -71.

Efter att ha drömt i ett par år så sitter jag här med en Mustang!

Plötsligt dök den upp i annons, en fin bil till ett bra pris (tror jag :? )

Jag skulle legat sömnlös i åratal om jag inte köpt den!

Stort grattis till din nyinförskaffade bil!

Jag garanterar dig att du kommer att ha mycket roligt med den. Se bara till att fördela tiden mellan bilen och flickvännen så att hon blir nöjd. Jag talar av egen erfarenhet. Det är väldigt lätt att få en obotlig smitta. Den kallas för mustang-feber.... :twisted::twisted:

Jag får nog bjuda min flickvän på semester efter 37 veckor i garaget där hemmakvällarna är farligt lätträknade :roll:

/Fredde

Oj. :shock: Kanske därför jag inte fått något fast förhollande med någon flicka sen jag skaffa mussen :?

Värst av allt är nog att mustang-feber verkar obotbart som Fredde77 skriver :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ca: hälften av jordens befolkning är kvinnor av alla bilar på jorden är ? % mustanger tänk på detta när du fördelar tiden.

Vågar väl inte åka på någon bilträff efter detta om man inte är säker på att vara anonym med tanke på alla brudar som också läser här.

Sven.

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är roligt att dom läser forumet. Vafan, jag vet flera tjejer som klår många här på forumet på fingrarna. Trodde att forumet var öppet för alla musse intresserade :?:

Link to comment
Share on other sites

Ca: hälften av jordens befolkning är kvinnor av alla bilar på jorden är ? % mustanger tänk på detta när du fördelar tiden.

Vågar väl inte åka på någon bilträff efter detta om man inte är säker på att vara anonym med tanke på alla brudar som också läser här.

Sven.

Glöm ej att ha i åtanke hur många procent av jordens alla kvinnor som faller för killar med mustanger.

Nu har vi kanske 25% kvar av kvinnorna. Sen ska kvinnorna gilla killen ifråga och eftersom smaken är som baken faller säkerligen ytterligare 70% av återstoden bort. Kvar är 7,5%.

Av dessa 7,5% är det ungefär en tredjedel som uppskattar att de tillägnas mindre tid än den kärlek mustangen får, alltså kvarstår 2,4%.

Sen är det ju så att attraktionen är ömsesidig. Av de 2,4% av kvinnobefolkningen kanske man gillar/tycker om 25% av dessa. Nu kvarstår 0,6% av det totala urvalet.

Sen ska man ha turen att träffa denna flicka. Går man på 10 fester om året och lyckas hålla sig någorlunda nykter på en av dessa så är nu chansen 0,06% att man hittar rätt.

Ungefär likastor chans som att vinna 05:ans Mustang i MHFs lotteri.

/Sven#2

Link to comment
Share on other sites

Jag får väl be om ursäkt för att jag inkräktat på de manliga reviret då. :oops:

Det är väl bara trevligt :D

Så sent som på 60-talet fick kvinnor inte gå på puben i Australien... Just för att bevara det manliga reviret. Då försvinner ju lite av vitsen med att gå ut......

//Sven

Link to comment
Share on other sites

Ca: hälften av jordens befolkning är kvinnor av alla bilar på jorden är ? % mustanger tänk på detta när du fördelar tiden.

Vågar väl inte åka på någon bilträff efter detta om man inte är säker på att vara anonym med tanke på alla brudar som också läser här.

Sven.

Glöm ej att ha i åtanke hur många procent av jordens alla kvinnor som faller för killar med mustanger.

Nu har vi kanske 25% kvar av kvinnorna. Sen ska kvinnorna gilla killen ifråga och eftersom smaken är som baken faller säkerligen ytterligare 70% av återstoden bort. Kvar är 7,5%.

Av dessa 7,5% är det ungefär en tredjedel som uppskattar att de tillägnas mindre tid än den kärlek mustangen får, alltså kvarstår 2,4%.

Sen är det ju så att attraktionen är ömsesidig. Av de 2,4% av kvinnobefolkningen kanske man gillar/tycker om 25% av dessa. Nu kvarstår 0,6% av det totala urvalet.

Sen ska man ha turen att träffa denna flicka. Går man på 10 fester om året och lyckas hålla sig någorlunda nykter på en av dessa så är nu chansen 0,06% att man hittar rätt.

Ungefär likastor chans som att vinna 05:ans Mustang i MHFs lotteri.

/Sven#2

Hahahah. Du var en rolig prick du!! :lol::lol::lol:

Detta måste jag visa för min bättre hälft!

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Mycket fin läsning detta. :--

Känner igen det där med att ta steget, från att vilja köpa till att verkligen göra slag i saken och köpa, för att sedan bli mekare på heltid när det dyker upp krångel...

Ang familj så har jag en relativt förstående flickvän som också är intresserad av äldre jänkebilar, vår gemensamma dotter visar redan tendenser att hellre åka Mustang än tjejens Mazda... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hej Göran!

Jag följer din dagbok med spänning :?

Hoppas att få se dig med din kärra på Power Meet i V-ås. Jag kan trösta dig med att min Musse knackar och stånkar o ;) , så du behöver inte känna dig ensam om problem.

Tyvärr känner jag inte till något sådant tätningsmedel men har du tur så kanske det räcker med att dra skruvarna om du inte redan har provat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Verkligt fin Mach1,tycker att "din" modell är den tuffaste av Fastback modellerna.Kul också att följa din dagbok.Du har förmodligen kollat detta ,men,eftersom du var tvungen att ha i automadlådetätning har du kollat oljenivån i lådan?Såg också på Wheels Nats att "Wynns" har

"undermedel" för hydraliska lyftare.Om det fungerar är en annan fråga,har själv varit skeptisk till undermedel i alla år.Fast jag tänkte prova en omgång i alla fall.

Lelle

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Finns i Västerås och var ute med bilen i påskas. Det är en gul 1970 med en 351:a som är något trimmad (men det äe väl alla). Jag tänkte ta mig ner till Strägnäs den 18:e måste fixa bälte bak och avgassystemet så int barnen blir förgiftade. Själv känner jag inte avgaslukten men det beror väl på att man har så roligt bakom ratten. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej

Fina bilder!

Och vilken snygg webbsida något av det finaste jag sett på nättet på länge!!! :shock:

Häfftiga effekter när man växlar kort!

Har funderat på något liknade till min egen sida men inte löst hur man får den att fungera på det viset.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 year later...
....

Grymt snygg bil du har där !

Har själv dragit iväg en beställning från Summitracing samt MustangsUnlimited

och väntar nu som ett litet barn på min Mach1 läpp och massa andra gosaker.

Tittade även på bilderna från Brostugan (04 till Mcd.jpg) och måste säga att

Mustangen passar din stil. 8) Måste nog inhandla ett par stekiga pilotbrillor också. :--

Med närmare titt så tror jag det är min bil du tittar på (05 Kamrat.jpg). Har jag rätt att det står "Boss 302 Mustang" på sidan? :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...