mikeo cmc 748 July 4, 2008 Author Report Share July 4, 2008 Bygget har börjat komma igång lite smått. Alla karossdelar och bodykitet har börjat passas in för o se om bilen behöver riktas. Verkar som om bilen kan ha varit med om en smäll på förarsidan för det mesta passar lite sämre där. Annars passar bodykitet bättre än vad jag förvänta mig. Det som passade sämst va runt bakluckan. Kan kanske bero på att bakskärmarna är bytade. Bilder kommer så småningom.Jag har redan bestämt mig för färgen iaf. Det blir svart med grå lite annorlunda stripes som bilen på bilden (om jag har tur kommer min bil se likadan ut nästa sommar ) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 July 8, 2008 Author Report Share July 8, 2008 Bilen va visst inte så bra reparerad av tidigare ägaren som jag trodde. Svetsarna är urusla och måste göras om. Vänster bakskärm är väldigt krokig och uppspacklad med 8mm spackel. Blir till att ta bort och göra om. Bilen sitter uppe i riktbänk nu iaf. De nya balkarna bak sitter snart på plats. Kommer samtidigt nu bredda hjulhusen 2" innåt på varje sida för att få plats med de bredare däcken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 July 9, 2008 Author Report Share July 9, 2008 Nu sitter bakupphängningen på plats igen, på de nya balkarna. Imorgon blir det till att sätta på bromsarna så jag kan sätta på fälgarna för o se om jag behöver bredda hjulhusen mer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra July 9, 2008 Report Share July 9, 2008 Det att man får sitta här och dregla. Men snyggt ser det ut att bli.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 July 10, 2008 Author Report Share July 10, 2008 Var tvungen att montera fälgarna på bilen för att se hur mycket av hjulhusen som behövde breddas. Ser rätt bra ut med bredden på däcken bakifrån Blev till o bredda ca 5cm inåt på varje sida så fick skära loss lite av golvet för o få plats.Det kommer dröjja tills augusti nu innan nya uppdateringar.315/35/17 däcken monteradeLite spänningar i svetsarna, bakskärmen flög upp när det började kapas i metallen. Hela vänsterskärmen måste göras om. Som man ser på bilden har den tidigare ägaren inte varit någon hejjare på o svetsa. Det är ungefär 8mm spackel på vänster skärmen som syns på bilden. Förhoppningsvis ska det inte behövas mycket spackel alls när det är klart med riktningen.Willwood bromsarna provmonterade.Breddningen av hjulhusen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ July 10, 2008 Report Share July 10, 2008 Roligt att ditt projekt börjar röra på sig. Bilderna är jättebra och det är verkligen intressant att se alla modifieringar du gör.Lycka till. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Frelin July 11, 2008 Report Share July 11, 2008 Hur grymt som helst, applåder! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 July 18, 2008 Author Report Share July 18, 2008 Nu är min andra mustang såld så nu läggs allt krut på att få den här bilen klar till nästa år. Blir till att lägga in en beställning nu för de sista delarna nu när man har fått pengar över Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 July 18, 2008 Report Share July 18, 2008 Hej.Vi är nog ganska många som kommer att följa dig som vi gjorde med Björn Perssons 70HT, lycka till med 67an. Det är ju så jä-la häftigt med kreativa mäniskor. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 August 23, 2008 Author Report Share August 23, 2008 Bilen är nu i princip färdigsvetsad. Balkarna sitter nu helt på plats, skärmbreddningen är klar och nytt bagagegolv sitter på plats.Nästa steg blir till att montera ihop framvagnen med styrning och bromsar för provpassning. Motor och växellåda kommer också att åka i. Motorn måste sitta i så avgassystemet kan svetsas på plats. Men det dröjjer till mitten av september när jag får tid över från skolan.Bilder kommer snart. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast_back August 23, 2008 Report Share August 23, 2008 vad är bilen grundad med, nån etsande primer? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 August 23, 2008 Author Report Share August 23, 2008 Ja jag skulle tro det. Bilen är blästrad, sen målades den nog med en gul epoxy primer. Innan jag hämtade bilen i england så la dom på ytterligare ett lager skyddsfärg (den vita) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 September 6, 2008 Author Report Share September 6, 2008 Äntligen är bakvagnen färdigsvetsad, det blev lite mer arbete än va det va tänkt från början. Men lika bra att det blir rätt från början.Såhär blev resultat efter lite färg:Nu passar bakluckan lite bättre: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 September 6, 2008 Author Report Share September 6, 2008 Här följer lite bilder från dagens arbete. Bromsar o styrningen är snart på plats. Detta är bara provpassning, men ska se så allt funkar innan det ska bli klart för målning. Imorgon åker rattstång dit, sen tänkte jag ge mig på baksätet som också måste kortas nu när hjulhusen är breddade. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter /Cobra September 7, 2008 Report Share September 7, 2008 Porr! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 7, 2008 Report Share September 7, 2008 Ja det ser bra ut! Jag är avundsjuk!!Nu börjar vinterns planer snurra i huvudet! Blir intressant höra vad du tycker när du fått testa den! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 September 7, 2008 Report Share September 7, 2008 Helt fantastiskt, imponerad, vet inget annat uttryck. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 September 7, 2008 Author Report Share September 7, 2008 Ja det ska bli väldigt intressant o se hur den uppför sig, särskilt med den nya bakre hjulupphängningen. Det är långt kvar, allting ska provpassas nu o sen plockas bort igen så att underredet kan målas men sen ska det på plats för gott. Det är smidigt med bakre hjulupphängningen 6 bultar sen rullar man bort den komplett. Blev inte lika mkt gjort idag men fick ihop styrningen så den fungerar. Stötte dock på lite problem, måste köpa en tum insexnyckel sats och sen måste jag köpa nya skruvar så jag kan fästa ratten. Dom har skickat fel skruvar till mig Började lite på baksätet med, det blir till o korta alla delar med minst 1 tum för att få plats med dom, sen modifiera panelerna runt om.Nästa gång jag åker hem blir om tre veckor, då ska motor och växellåda i Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 7, 2008 Report Share September 7, 2008 Är det Ron Morris både bak och fram?Eller annat fabrikat?Bak gissar jag det inte blir jätteskillnad förrän du kör riktigt hårt."hoppen" i sida lär ju iallafall minska ordentligt!Iallfall så borde alla Mustanger sett ut från början! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 September 7, 2008 Author Report Share September 7, 2008 Nej det är det numera konkursdrabbad uniqueperformance som fram o bakvagn kommer ifrån. Men kan säga att det är samma som TCP bara det att UP använde runda rör istället för fyrkantsrör till sin konstruktion.Nej det är säkert sant det du säger att man märker nog den största skillnaden under större påfrestningar. Men det är tänkt att det ska köras både på bana o stripp framöver Har gjort lite extra förstärkningar i sidan av hjulupphängningen så får väl se hur det uppför sig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 7, 2008 Report Share September 7, 2008 Ahaa! Tur du fick hem grejjerna då! Det är så jäkla många som gör sånna här "vaggor" så det är svårt känna igen alla.Ser rejäl ut så den lär göra sitt jobb väl! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
angry_buddha September 15, 2008 Report Share September 15, 2008 jäkligt fint bygge det där du. men jag kan tyvärr inte se bilder på dina sista inlägg, vill ju gärna inte missa något. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 September 15, 2008 Author Report Share September 15, 2008 jäkligt fint bygge det där du. men jag kan tyvärr inte se bilder på dina sista inlägg, vill ju gärna inte missa något. Hmm jag vet inte varför du inte kan se bilderna. Jag laddar upp bilderna på internet sen länkar jag dom direkt hit i inläggen. Det funkar utan problem för min del. Ser du bilderna med bromsarna? Eller de två senaste bilderna med en bild på kuggstången o en på ratten? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 September 20, 2008 Author Report Share September 20, 2008 Hade lite o göra i skolan så jag passade på att åka hem och fixa lite med bilen Idag åkte min strokade 408w och min Tremec TKO600 i. Det gick hyffsat smidigt idag, det jobbigaste var väl att bära upp motorn från källaren Härnäst är det avgassytem som ska på plats, sen blir det en hjulinställning av bilen så jag kan skicka iväg den och få en kardanaxel byggd.Här följer lite bilder.Lite trevligare markfrigång nu Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ September 20, 2008 Report Share September 20, 2008 Mycket rolig tråd!Kul att du bygger en bil med både väghållning och motor.Lycka tillJanne Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts