Jump to content

Tillbehör från USA


William

Recommended Posts

Jag har beställt ca 10 gånger på denna lilla firma med bra priser :

www.johnsmustang.com

räkna med varans pris X 13 så har du det hemma vid dörren 10-14 dagar senare.

Dom tar inte VISA kort står det men det gör dom. det är bara att skriva in

kort nr i meddelande rutan. så drar dom priset på varan sedan ringer fedex när det kommit till Sverige, du får då sätta in tull/moms på fedex

konto,

Link to comment
Share on other sites

Hejsan jag har handlat från dem några gånger med , men har alltid behövt att föra över pengar via banken, och när man frågar om visa så säger dom att dom blivit blåsta på stålar och därför inte tar kort.

konstigt men jag ska testa nästa gång, kanske det blir rea efter RITA (orkanen).

Link to comment
Share on other sites

strul??

varför förvänrtas det vara strul ?? Låter som folk är rädda att bli lurade när de handlar,,,,Är det likadant när Ni ska handla falukorv med?

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Strul är när prylar restas och skickas "senare" och man får betala för flera frakter. Ibland, skickas det fel saker eller prylar med fel färg. Beställde en uppsättning fälgar, en matta och en ratt från CJ pony parts. 8 mail och 2 månader senare fick jag fälgarna och mattan. Ratten var restad och "skulle komma vilken dag som helst..." Handla av NPD, hur bra som helst!

Link to comment
Share on other sites

Av min egen erfarenhet så är det Dallas mustang som har dröjt längst med grejjorna...Tog 1 månad innan dom ens skickade min beställning...

Har handlat mkt av Ndp, Mustang unlimited och Jegs (motor delar) och har aldrig blivit besviken...+ snabb frakt....

Beställde nytt insug ,förgasare, fördelare mm från Jegs i våras, tog 3 dagar så var grejjorna i mitt garage....

Link to comment
Share on other sites

strul??

varför förvänrtas det vara strul ?? Låter som folk är rädda att bli lurade när de handlar,,,,Är det likadant när Ni ska handla falukorv med?

mvh R

Det var ju också en liknelse.. :roll:

Så du tycker inte att det kan kännas osäkert att beställa från andra sidan atlanten?

Link to comment
Share on other sites

MrTurbo 1645: Jag vet att Stig har handlat delar därifrån och han har varit nöjd.

Själv tycker jag inte om deras hemsida men det är ju en annan historia.

Annars har jag handlat från NPD och det har alltid gått bra. Dock går det ännu bättre nu när

de har "bytt ut" en av säljarna som inte skötte sig. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Strul/ Det är inte strul ifall det är restat ,,,,alla firmor har saker på restorder,,,beställer Du tio grejor är minst en restad,,, men vill Du slippa dyra extrafrakter från USA finns det ett BRA sätt.....*s*

Nervöst handla/ Nej jag anser det inte vara nervöst att handla från USA. Gör det det 3-4 gånger i veckan, Det handlar bara om att handla från firmor man VET att det funkar med,,,och visst går man på en luring då och då men då fortsätter man inte handla av dem. Det kallas "läropengar" och med tiden bygger man upp ett leverantörsnät med företag man VET funkar.

Rädda killar får aldrig kyssa vackra tjejer,,,*blink*

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Någon som har erfarenheter av:

http://WWW.LAURELMOUNTAINMUSTANG.COM

Jag köpte renoverad bromsservo med huvudbromscylinder från dom.

Bra priser, oftast snabba svar på mailen, och trevligt bemötande.

Inga som helst problem med andra ord, dock så var det lite dumt av mig att välja båtfrakt, vilket tog något med än dom utlovade 6 veckorna.[/quote:3cvoriuk]

AAAHHH!!!!

TACK!

Precis det jag ville höra... Typ...

Jag har nämligen beställt från dem, sändes 27de Juli och har inte dykt upp ännu. Mailade dem och ifrågasatte deras leverans men fick tillsvar att de ÄR sänt och ska även få ett trackingnumber.

Link to comment
Share on other sites

AAAHHH!!!!

TACK!

Precis det jag ville höra... Typ...

Jag har nämligen beställt från dem, sändes 27de Juli och har inte dykt upp ännu. Mailade dem och ifrågasatte deras leverans men fick tillsvar att de ÄR sänt och ska även få ett trackingnumber.

Ok! Jag mailade dom när jag började bli lite orolig, och fick till svar att ja skulle vänta 7-10 dagar till innan ja borde börja bli riktigt orolig. Tro på fan att det damp ner en lapp från posten dagen efter :) Kan tänka mig att det är i sverige som flaskhalsen ligger...

Link to comment
Share on other sites

Brorsan (har en 302 Boss) och jag (289 HiPo) har lagt en beställning av K.A.R (Ohio). Delarna är på väg hem med GT-Shipping och jag återkommer med intryck.

Har tidigare handlat av NPD och det fungerade mycket bra. Det var mest småprylar som dom skickade med DHL. Kördes fram till dörren i perfekt skick på sex dagar :shock:

/Tony

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

På mina grejer jämförde jag priserna mellan Johns Mustang, Mustang Unlimited och Virgina Classic Mustang.

Virginia var billigast och jag beställde från dem.

Beställning via internet, betalning med Mastercard och flygfrakt. Allt fungerade bra och grejerna kom på mindre än två veckor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...