Jump to content

Däck


Fredde77

Recommended Posts

Deras kundtjänst suger, så mycket vet jag. Med det bemötandet jag fick när jag ringde så skulle jag aldrig lägga en krona på dem. Vet man inte skillnaden på vinterdäck och sommardäck, och dessutom har mage att vara otrevlig när man frågar ska man f-n inte sitta på kundsupporten på ett däckföretag.

mvh

Jocke, som jobbar professionellt med kundsupport och organisationsstruktur...

Link to comment
Share on other sites

Visst är dom billiga, men blir det så mycket billigare än att handla av din lokala däckhandlare?

Hej,

Jag har inte kollat runt så mycket, men jag är ute efter däck i dimensionen 275/40 17". Däckonline har Hankook Ventus Sport K104 för 1200:-. Och det måste väl betraktas som snorbilligt.

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Visst är dom billiga, men blir det så mycket billigare än att handla av din lokala däckhandlare?

Hej,

Jag har inte kollat runt så mycket, men jag är ute efter däck i dimensionen 275/40 17". Däckonline har Hankook Ventus Sport K104 för 1200:-. Och det måste väl betraktas som snorbilligt.

/Fredde

Fredde förutom snorbilligt så kan det bli snorhalt att åka med dessa! :--

De här "Korea" däcken verkar innehålla mer plast än riktigt gummi. Har själv liknande dålig erfarenhet med Khumo.

Har själv nu valt 275/40 17'' från Nitto 555.

Link to comment
Share on other sites

Om man bortser ifrån frågan om mycket eller lite pengar så.........

däcken är de enda som förbinder bilen med moder jord - inte minst viktigt när det går fort eller skall bromsas ordentligt.

D.V.S.

TUMMA ALDRIG PÅ RIKTIGA DÄCK till bilen !!

Link to comment
Share on other sites

Fredde förutom snorbilligt så kan det bli snorhalt att åka med dessa! :--

De här "Korea" däcken verkar innehålla mer plast än riktigt gummi. Har själv liknande dålig erfarenhet med Khumo.

Har själv nu valt 275/40 17'' från Nitto 555.

Hej,

Får man fråga vad de däcken kostar?

Det sitter Goodyear Eagle F1 på min bil nu och de får väl ses som overkill. Tyvärr så är dessa däck totalt slut.

Jag är inte beredd och betala mer än 3500:- för två nya bakdäck.

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Någon som har erfarenhet av att köpa däck på däckonline www.dackonline.se ? Tänkte beställa bakdäck till mussen och undrar om det varit några problem med leveranser m.m

MVH

/Fredde

Har beställt ett par gånger. Funkar perfekt. Dom var även bra när jag vill skicka t'baks däck (pga fälgar out of stock).

:)

Link to comment
Share on other sites

Visst är dom billiga, men blir det så mycket billigare än att handla av din lokala däckhandlare?

Hej,

Jag har inte kollat runt så mycket, men jag är ute efter däck i dimensionen 275/40 17". Däckonline har Hankook Ventus Sport K104 för 1200:-. Och det måste väl betraktas som snorbilligt.

/Fredde

Dessa har jag på min bil, och måste säga att dom är riktigt bra, iaf om man jämför med dom totalt blankslitna som satt på innan.

Så, skulle jag köpa nya, så hade jag valt andra däck.

:)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Får man fråga vad de däcken kostar?

Det sitter Goodyear Eagle F1 på min bil nu och de får väl ses som overkill. Tyvärr så är dessa däck totalt slut.

Jag är inte beredd och betala mer än 3500:- för två nya bakdäck.

/Fredde

Vad har du för bredd på Goodyear bakdäcken? Jag är ute efter 275:or i Goodyear eagle F1 däcken, men jag hittar bara 265 som mest.

mike

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Får man fråga vad de däcken kostar?

Det sitter Goodyear Eagle F1 på min bil nu och de får väl ses som overkill. Tyvärr så är dessa däck totalt slut.

Jag är inte beredd och betala mer än 3500:- för två nya bakdäck.

/Fredde

Vad har du för bredd på Goodyear bakdäcken? Jag är ute efter 275:or i Goodyear eagle F1 däcken, men jag hittar bara 265 som mest.

mike

Hallojs,

275:or på Goodyear däcken. Så de borde finnas att få tag i.

Till alla övriga så tackar jag för hjälpen och kommer förmodligen att satsa på hankook-däcken. Det får bli vad det blir. Ligger ju allt som oftast inte på gränsen när jag är ute och kör. det blir mest cruuuising och då borde dessa däck passa som fisken i vattnet.

Trevlig lördagskväll!

MVH

Fredde

Link to comment
Share on other sites

Fredde,

Tyvärr är 105 mil enkel resa lite för långt som det ser ut nu. Det är minst 4000 bara i bensinpengar till vanen t/r, och jag har inget släp i heller,så det får nog vänta. Har gott om plats på bilen dock, så sponsring mottages tacksamt! :D Även om jag är jäkligt sugen, har hört en del gott om Sättnabanan. Enda utflykten för mig blir ev. Aros nats i Västerås i juli, men jag vet inte ens om bilen håller så länge...

Just nu är det långt borta, bilen är långt ifrån klar, och jag ska över till USA en sväng om någon vecka för lite semester/dragracing och hämtning av delar. Förhoppningsvis sprudlar man av inspiration när man har delarna hemma.

Plockade ner kopplingen i helgen, och det var ett under att jag ens klarade av att lasta bilen på släpet med den efter sista körningen i fjor, den var helt slut, och svänghjulet duger bara som bojsänke. Men, men, man ska ju använda grejorna till max, så det kan jag nog säga att jag gjort.

Eftersom det blir klassbyte och en hel del nya prylar i bilen så är det skönt att ha <1 km till Malmöbanan, testkörningar kommer att bli nödvändiga.

Ni får kanske planera en resa söderöver i stället?

mvh

jocke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...