Jump to content

Val -06?


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Hejsan!

Har jag missat det eller är detta forum HELT befriat från politiksnack? Ett hett ämne på många andra forum sedan en tid tillbaka.

Kanske inte skall dra igång något sådant här då. :-- Jag brukar ändå inte få så mycket medhåll för mina politiskaåsikter så det kanske är lika bra.

Så är det av allmän åsikt här inne att vi inte ska blanda ihop vårt gemensama intresse gällande Mustanger med våra politiska åsiker så kan ni ju ignorera detta inlägg... 8)

Link to comment
Share on other sites

eftersom jag har en VIT mustang så röstade jag blankt i kommun samt landstingsvalet...

Eftersom jag åkte med min mor till vallokalen i hennes RÖDA Golf så kanske ni kan räkna ut vad jag lade min röst i riksdagsvalet... ;)

MrTurbo, samma här, lika bra man håller åsikterna för sig själv ibland.

Nu vet jag ju inte vad du röstar på, men röstar du på MP så kan jag väl tänka mig att det är något man gärna inte börjar att diskutera på ett motorforum.

Link to comment
Share on other sites

Domhär tänkte jag rösta på men hittade inte deras valsedlar...: :--

Accelerationsdemokraterna

Vi vill ha fri fart (bara för dom som vill och tror att dom kan) och bort med alla kameraskåp och laserpickadoller.

Vårt motto är: Sänkt skatt, Sänkt bensinpris och Sänkt bil!

Hos Bilprovningen ska man också kunna mäta effekt (när man ändå kör upp på sånna där rullar). Har man mer effekt än org.papper skall man få ett diplom.

Alla vägar kommer att byggas om och beläggas med ny slät svart asfalt. Riktigt snäva kurvor skall doseras rejält och det skall finnas röd-vit-randiga curbs över allt.

Traktorer, husvagnar och långtradare skall förbjudas att framföras på vägarna. De kan få speciellt avlysta grusvägar att blockera om de önskar.

Älgar skall förbjudas. Ja allt som man plötsligt måste väja för kommer förbjudas på sikt.

Uppkörningar skall ersättas med gocart-tävlingar, där alla får medalj om man kommer under en viss varvtid.

Salt på vägarna kommer att avskaffas vintertid. Istället spolas vägarna och varje bilförare får kvittera ut en uppsättning isracingdäck (max 2 uppsättningar per vinter pga kostnadsskäl). Audi Quatro-förare får dock kvittera ut sommarslicks i dimensionen 255/30/18", eftersom dom varit så stöddiga genom åren.

Parkeringsavgifter ska omvandlas till ett belöningssystem där man erhåller pengar om man "parkerar en snygg bil på ett uppseendeväckande sätt".

Röda bilar ska ha företräde vid rödljus. Men då alla rödljus kommer att avskaffas är frågan inte relevant. Under övergångsperiod kommer dock rödljusen i tätbebyggda områden fungera som 402m strip, med officiell tidtagning.

Bilköer kommer att förbjudas och den som orsakar en kö (den som kör så sakta längst där framme) skall således bötfällas.

Mellan knutpunkter som som t.ex Göteborg - Stockholm skall en spikrak åtafilig höghastighets raksträcka byggas. Där kommer bara bilar som klarar en marschfart på 250km/h att tillåtas.

Link to comment
Share on other sites

eftersom jag har en VIT mustang så röstade jag blankt i kommun samt landstingsvalet...

Eftersom jag åkte med min mor till vallokalen i hennes RÖDA Golf så kanske ni kan räkna ut vad jag lade min röst i riksdagsvalet... ;)

MrTurbo, samma här, lika bra man håller åsikterna för sig själv ibland.

Nu vet jag ju inte vad du röstar på, men röstar du på MP så kan jag väl tänka mig att det är något man gärna inte börjar att diskutera på ett motorforum.

Jag har en RÖD Mustang men jag gick till vallokalen. Hade vart längre att gå till å från garaget typ...

Sedan måste väl erkännas att jag inte känner mig tvungen att kolla på valvakan. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag gick till vallokalen, skulle rösta ju, tänkte länge rösta

på Socialmoderaterna, men hittade inte deras valsedlar så

jag röstade inte blått eftersom jag haft både röda och vita och

blåa Mustanger en gul också förresten. :roll:

Gult o Blått är väl svenskt, rött är agressivt det är

det enda sättet för en svensk medborgare att visa sin

känsla och vitt är kallt och det på vintern eller hur var

det nu. :?

Egentligen är det skit samma med vad dom vill göra

med Sverige och deras befolkning, efter det att vi har

röstat så skall vi hålla mun i alla fall och göra vad storerbror

säger. :shock:

Ni vet soppan, skatten, bidragen (försäkringarna), barnen,

mjölkpriset, arbetstider, alltså i det stora hela så kommer

dom som bestämmer, att byta blöja på oss när dom vill

och tycker att dom har tid inget kommer att bli bättre det

är jag nästan helt säker på. :cry:

En Socialmoderat tackar för ordet. ;)

Link to comment
Share on other sites

"Leffe N cmc712"

Domhär tänkte jag rösta på men hittade inte deras valsedlar...: :--

Accelerationsdemokraterna

:D

Politik...ja vad ska man säga.

Kanske du skulle starta detta parti.. kommer garanterat att rösta på det isf. ;)

Link to comment
Share on other sites

Åkte och röstade i min Mustang och skulle rösta på Miljöpartiet. Men när jag kom fram tänkte jag de här känns inte bra! ( högkop kolvar holly 660 headders 2 1/2" c4 som fuktar lite under bilen och jag brukar lämmna lite extra gummi på asfalten lite här och där) Så jag tittade på bakdäcken och röstade efter de :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Nu blev det lite konstigt för mig som åker svart bil, om man nu eventuellt skulle gå efter det. Jobba svart, och betala svart har jag hört talas om, men Rösta svart!!!!!

Undrar om jag valde rätt??? Inte konstigt att man kände sig förvirrad när man stog där och skulle känna efter vem man kan lita mest på, med övertygelse.

Link to comment
Share on other sites

Nu blev det lite konstigt för mig som åker svart bil, om man nu eventuellt skulle gå efter det. Jobba svart, och betala svart har jag hört talas om, men Rösta svart!!!!!

... mitt motto har alltid varit:

"Hellre svarta pengar än inga pengar alls" :--:--

mvh/Frasse

Edit: Röstade man på S fick man med Mp på köpet, men röstade man på M fick man ju C .... så pest eller kolera ... det får tiden utvisa :?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker faktiskt att trafikförsäkringsförmedlingen gör ett bra jobb ;)

Ska berätta om två episoder då de var förstående

Köpte en BSA -67 mitt i Vintern glömde fylla i att jag skulle ha den avställd

Fick självklart ett krav från trafik... på ca 800kr (kostar väl typ 300kr att ha den veteranförsäkrad) ringde upp och prata med dem och de strök ärendet.

Köpte en bil åt dottern glömde försäkra den samma dag utan gjorde det 2dagar efter fick även då från trafik... chansade och ringde igen, trots att jag gjort fel så strök de ärendet :D

För att vara en "myndighet" så var de väldigt humana

Men det finns säkert berättelser åt andra hållet ;)

Link to comment
Share on other sites

Är det korrekt att trafikskadeförsäkringen ska bort? (Vet att de vill ändra trafikförsäkringen).

Röd bil, svarta däck, blå motor, grön soppa, fyrklöver i knapphålet!

Klart det var ett svårt val.

:--:--

Link to comment
Share on other sites

Hoppas bara på en förändring, och att den "NYA" statsminister blir F*N så mycket vättigare än den förra...

Där tror jag ett "problem" ligger. Det är inte president vi valt, man röstar på PARTIET inte PARTILEDAREN. Så gjorde jag i vart fall... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...