Janne64 June 23, 2007 Report June 23, 2007 Finns det någon som saluför snygga rattar här i sverige till en Mustang Ht-67:a ?. Jag söker ej originalratt utan en lite mer sportigare . E.V om någon där ute har en snygg ratt så maila gärna bild på den samt ett pris !! Citera
pineman June 23, 2007 Report June 23, 2007 Ursäkta mig, men jag blev bara nyfiken på rubriken.....Kan inte hjälpa dig...sorry Citera
dacke June 23, 2007 Report June 23, 2007 Kolla med Rogers custom....http://www.rogerscustom.se/ Citera
pools June 25, 2007 Report June 25, 2007 Hej!Min ratt är en Grant's. (Se avatar) Skitsnygg tycker jag. Vet inte vad den kostarmen den finns hos de flesta som säljer till Mustang. Ullman t.ex.Mvh. Citera
Gtttggg July 12, 2007 Report July 12, 2007 Hej, Janne64!Om du söker efter en Grant-ratt till din bil, köp den hos Summitracing i USA. Bra pris. Min ratt kommer därifrån och jag har också en HT -67:a. Citera
Janne64 July 12, 2007 Author Report July 12, 2007 Satan vad snygg den var , vad fick du ge för den inkl Navet och Montdetaljer ? . Fick du vänta länge på den ? Citera
mikeo cmc 748 July 12, 2007 Report July 12, 2007 Just den här modellen med lite fler vita prickar i ratten är väldigt svår att få tag på för tillfället. Finns en annan med några färre prickar. Men vet inte om detta företaget har den inne. Är inte säker på att detta företaget säljer delar till personer utanför USA. Tyvärr vet jag inga andra som säljer den utan du får kolla rundor på olika mustangsidor. Företaget jag köpte min av säljer för närvarande inga delar.http://www.mustangdepot.com/OnLineCatalog/Steering/s_style.htm Citera
Olov July 13, 2007 Report July 13, 2007 Jag har oxå en likadan som POOLS... fast 13.5" (han har en 15").... GISSA vem som lockat mig den är grymt snygg... men lite halvtaskig kvalite ... det är ju två halvor trä som sitter ihop och en metallring mellan.. och dom halvorna sitter inte riktigt i linje med varandra, i nederkant av ratten är dom gämna men i överkant på ratten är det nivåskillnad på dom, verkar som om den bakre halvan inte är riktigt "rund":( samt att det nästan känns som att man skulle vilja gå på den med nått fint slippapper etersom den är lite "grov" i bakkant (där finger-urgröpningarna sitter). Sen blev den väldigt nära överkanten på min instrumentbräda, men det gör inte så mycket är mest lite ovant...men som sagt... en gryyyyymt snygg ratt och väldigt skön gämfört med den tunna stoora originalratten.over and out! Citera
Ingo August 18, 2007 Report August 18, 2007 Ska man ha grantsratt föredrar jag gummiversionen faktiskt..finns ju alltid sådana att finna på marknader. Dom går ju också utmärkt att lämna in till en sadelmakare så får denne lädersko ringen och då blir den ju individuell också.En ratt ska vara tjock. Citera
1096 August 18, 2007 Report August 18, 2007 Du kan få min ratt Ser ju för jävlig ut och kommer att byta så fort tillfälle ges, däremot skitgo att hålla i och funkar för tillfället... Siktar på en "vanlig Mustang-Grant" eller gärna nåt och det hållet som "mikeo cmc 748" visade. Citera
Janne64 August 20, 2007 Author Report August 20, 2007 Får man tag på en Gummiratt här någonstans i sverige till ett bra pris?Allt springer iväg nu när bilen börjar bli klar , Alla prylar jag behöver + en tjej som lovat ta åt sig inredningen och sy upp den i matchande färger till bilen väntas också få 7500:-. Jag tror ( Vet ) att min Musse kommer att dra ögonen åt sig då jag tar ut den nästa sommar för nu väntar en lång vinter och ihopsättning efter lackering ( September ). Färgvalet var svårt men efter att ha dammsugit marknaden så tror jag att jag blir ensam om denna färg på min Mustang vilket är meningen och inredning i matchande färg kan väl aldrig vara fel ?. Men som sagt , en liten ratt i Gummi skulle sitta som pricken över i . Kan någon hjälpa ? Citera
JH August 25, 2007 Report August 25, 2007 Du kan få min ratt Ser ju för jävlig ut och kommer att byta så fort tillfälle ges, däremot skitgo att hålla i och funkar för tillfället... Siktar på en "vanlig Mustang-Grant" eller gärna nåt och det hållet som "mikeo cmc 748" visade.En förklaring till den ratten, är att det är en BÅT-ratt. Absolut den bästa ratt jag använt vid bankörning. Precis som 1096 säger, bra att hålla i, istället för de där slangliknade rattarna som man ibland sett, (och som även är katastrofala att hålla i). Speciellt när det är lite mer krävande körning. Du behöver inte ge bort den,:-) Jag kan mycket väl tänka mig att köpa den om prislappen blir rimlig......... Citera
1096 August 25, 2007 Report August 25, 2007 Ha ha... som Du säger Janne - den är grymt skön när det svänger så gäller att hitta nåt minst lika bra.... Bilen i sig är rätt bra att svänga med också och det är väl Din förtjänst... Citera
JH August 26, 2007 Report August 26, 2007 Nja jag gjorde kanske inte så mycket utan det var bara att byta delarna mot nya. När man ändå byter kan man alltid sätta på lite bättre grejer. Fast det finns alltid en svag länk, när man bytt väghållningsdelar så upptäcker man att styrningen är ruskigt primitiv på gamla bilar.Där ingår att hitta en bra ratt, och det är svårt att finna en ratt som är optimalt funktionell och samtidigt snygg. Sen har man den eviga frågan om servo eller icke servo. Man får bra vägkänsla utan, men det blir mer tungjobbat om man minskar rattdiametern.Kolla gamla racerbilar.... en del hade rattar stora som soptunnelock, och smala som sugrör Citera
Janne64 August 26, 2007 Author Report August 26, 2007 Vet någon där ute vart man får tag på en skön ratt i Gummi ?Vill ha en med 3-4 stag från mitten och borrade hål i . Citera
JH August 27, 2007 Report August 27, 2007 Mekonomen har flera varianter, såvida du inte söker något extremt. Finns med nav till äldre Mustanger Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 21, 2007 Report September 21, 2007 Hej.Här är en variant på Grant GT ratt, kanke inte så snyggmen häftig att hålla i , jag har lackat ljusbrunt i mitten,inte gult som man kan tro. Färgen blev gulaktig av fotoblixten, det är samma färgsom på kickpaneler. Citera
Mats Helmersson September 22, 2007 Report September 22, 2007 Dessa var ju snygga!http://www.motolita.co.uk/our-products/ ... x?WH_ID=1#Grant i plast som efterlystes...http://www.streetbeatcustoms.com/grantg ... heels.html Citera
Recommended Posts