Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bankörning

Featured Replies

Det var en kanondag på Sviestad i söndags. :--

Perfekt väder och många roliga bilar.

Konstigt nog var jag ensam med Mustang. :(

Vad hände då på sviestad?

Vad var det för evenemang?

Det var inget klubbarr.

LMS ordnar "prova-på-bankörning" ett antal ggr per år, mest på kvällar och ibland helger. Ett bra och billigt sätt att testa bilen på bana.

mvh, Calle

  • Svar 72
  • Visingar 14,3k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Calle

Vad har du gjort med din bil för att anpassa den för bankörning?

Jag har hela chassikittet från Maximum Motorsports. :-- samt Cobra bromsar med Hawk blå belägg. R-däck såklart.

Jag är väldigt nöjd med bilen! Den går som f-n :twisted: hänger med preppade 968'or på en krokig bana som Sviestad.

Jag är väldigt nöjd med bilen! Den går som f-n :twisted: hänger med preppade 968'or på en krokig bana som Sviestad.

Hehe, låter kul :--

  • 2 weeks later...

Lägger in några bilder.

Ja jag fick närkontakt med ett räcke på andra rundan - bara plåt och lyset. Kör man aldrig av så vet man inte var gränsen går.

Calle

Snygga bilder!

Lite tråkigt med fronten men du verkar ha rätt inställning 8)

Lägg gärna upp lite mer bilder, eller varför inte en egen tråd om bilen.

Jag tycker den är hur fräck som helst och skulle gärna se mer.

Hälsningar

Bilderna är tagna av Pelle Lönnborg!

Nån tråd lär det kanske inte bli men jag skall försöka fixa några garagebilder såsmåningom.

Fasen va kul. Hoppas absolut att det kommer bli lite bankörningar i denna klubben också. Finns ju några som är lagda åt det hållet också om man säger så och inte bara crusing :D

Jäkligt synd på din bil Calle men det är bara att fixa och ut igen som sagt. :) kunde varit värre.

Har alltid haft bankörning i tankarna, lite långt för mig att åka men far nog om det blir bankörning och om jag har nån kärra just då.

  • 3 months later...
Ett tips för er som vill köra på bana bli är att bli medlem i denna klubb:

http://www.fmcs.nu/

Ford Motorsport Club Swedens

Dom har många roliga körningar på banor!

Har varit på en bankörning med dessa killar!

Mycket trevliga och kan bara rekommendera!! 100 av 100!! :D

Min "rejsbil" 8)

undrar om inte jag har läst om dig på rejsa.nu?

Kul banbil, escort combi! Escorterna är väl överlag lätta att modifiera för banåka ( nu menar jag de riktiga escorterna, rwd såklart).

Hälsningar

undrar om inte jag har läst om dig på rejsa.nu?

Kul banbil, escort combi! Escorterna är väl överlag lätta att modifiera för banåka ( nu menar jag de riktiga escorterna, rwd såklart).

Hälsningar

Det har du säkert! :)

Jag hänger där rätt mycket!

Escorterna är väldigt lätta att fixa till. Tyvärr saknar de ju lite pulver(eller mycket...)

Min biltråd på rejsa.nu: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=45438

Själv har jag också kört lite bana. Hittade dock inte alla roliga bilder..

Gelleråsen 2006

44423759tc2.th.jpg dscf0781ee5.th.jpg dscf0774wb5.th.jpg

Har även kört lite konbana och piskat några feta bilar. Fiesta ST är nog den absolut roligaste bilen jag har haft, saknar den enormt. Ca 170 hästar och gick som fan.

Mustangklubben körde ju på Gelleråsen en gång i tiden; http://www.mustangpower.se/mustang/index.htm

Under 2008 var jag på fyra "köra bana träffar", körde själv bara på en dock. Men då var det iofs inga mustanger. :)http://www.mustangpower.se/tt.html

Banträffar är redigt kul och jag tror många i klubben skulle uppskatta det med...

  • 3 weeks later...

Nu är det bokat och klart !!! bara lite finlir med planering mm kvar

Sviestadbanan Linköping den 16 Maj "Ponys on Track" 2009

Boka in i kalendern 8)

mvh/frasse cmc 1862

Ser fram emot sådana här bilder då:

042.jpg

:) Damn, har man ett datum att sikta på i vart fall...

  • 2 weeks later...

tjena, jag bytte dämpare och fjädrar på min och det kostade 10k, nu är den riktigt rolig även i kurvor så behöver inte vara superdyrt, dock är det ju inte någon banracingbil för det men bra mycket stabilare än orginal. jag beställde från http://www.forza.se/ tog lång tid men riktigt nöjd med delarna när de väl kom.

är också sugen på att köra bana ingen, så om man har tid och det inte är för långt bort så är jag med på.

Mvh Patrik.

tjena, jag bytte dämpare och fjädrar på min och det kostade 10k, nu är den riktigt rolig även i kurvor så behöver inte vara superdyrt, dock är det ju inte någon banracingbil för det men bra mycket stabilare än orginal. jag beställde från http://www.forza.se/ tog lång tid men riktigt nöjd med delarna när de väl kom.

är också sugen på att köra bana ingen, så om man har tid och det inte är för långt bort så är jag med på.

Mvh Patrik.

Göteborg - Linköping = 3 tim :--

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.