Tobias CMC1505 December 16, 2009 Report December 16, 2009 Riktigt grymt !Jag har en likadan fast gul, ska vi byta rakt av? Men en grej bara... är det flowmaster dämpare du använder dig av ? Citera
THOMAS December 16, 2009 Author Report December 16, 2009 Ja,det är Flowmaster dämpare.Ska bli intressant att höra hur det låter när jag startar den. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 16, 2009 Report December 16, 2009 Hej igen.Jag beundrar din renovering, så grym , här ligger man långt nerpå skalan , jag tycker i alla lägen att du gör något bra och att du som några andra gör idag , tar tag i modellen 71-73 . Citera
Mikael0015 December 17, 2009 Report December 17, 2009 Hej mycket snyggt bakparti . är det kromade slutrör eller rostfria? snygg regskylt! Citera
Tobias CMC1505 December 18, 2009 Report December 18, 2009 Ja,det är Flowmaster dämpare.Ska bli intressant att höra hur det låter när jag startar den.Ursäkta att jag kommer med ett negativt inlägg.... men Flowmastern är helt värdelös.Det bara bullrar och slår i bilen. Har aldrig hört så mycket resonans någon gång.Låter väldigt gott på tomgång, och det var väl de enda bra med dom.Dom fick även (visst var det till nyare Mustang, men) - absolut sämst i test när Grufman testade dämpare.Tänkte bara att du kan vara bra att veta medans du har bilen i lyften och dämparna är nya.. Väldigt snyggt byggt dock måste jag säga igen! Mvh / Tobias Eriksson Citera
THOMAS December 18, 2009 Author Report December 18, 2009 Jag vet att det inte är världens bästa dämpare.Är enligt många Amerikanska motorbyggare en av dom sämsta rent effektmässigt vid dynokörningar.Men det här är ingen trimmad motor så i det fallet bryr jag mig inte om den saken.Det här är ju en originalbil så gott det går.Bara synd om det skulle "väsnas" för mycket. Men det får jag väl upptäcka då.Dom Följde ju med avgassystemet så det får bli dom.Har precis fått hyfsad ordning på passformen så nu får det räcka med det arbetet.Har inte arbetslust i överflöd precis !// ThomasBlev helt ok ljud med dessa dämpare,ej för högt men riktigt V8 ljud ! Citera
perper December 18, 2009 Report December 18, 2009 När man tittar tillbaka på denna tråd på första sidan så slås man av att det står 20 feb 2009. Således en förvandling från ett riktigt objekt till denna fina bil på 10 månader! Med beröm godkänt, som dom brukar säga Citera
THOMAS December 18, 2009 Author Report December 18, 2009 När man tittar tillbaka på denna tråd på första sidan så slås man av att det står 20 feb 2009. Således en förvandling från ett riktigt objekt till denna fina bil på 10 månader! Med beröm godkänt, som dom brukar säga Jag kan lova dig att det känns i kroppen också ! Citera
THOMAS December 18, 2009 Author Report December 18, 2009 Hej mycket snyggt bakparti . är det kromade slutrör eller rostfria? snygg regskylt! Hejsan !Det är org kromade slutrör !// Thomas Citera
Mikael0015 December 27, 2009 Report December 27, 2009 Hej! Mycket snyggt jobb med handbromsvajern! Bilen kommer att bli en superbil- det syns tydligt i fotona - mycket proffsigt arbete ! Citera
THOMAS December 27, 2009 Author Report December 27, 2009 Har lite mer kort tagna i dag,kanske är någon som är intresserad av det så jag lägger in dom också. Citera
Jonasm December 29, 2009 Report December 29, 2009 Oj Oj ooooojj vilket jobb du gör Den blir bättre en ny Citera
b-ckis cmc2368 December 29, 2009 Report December 29, 2009 ser riktigt bra ut..blir avundssjuk på motorrummet och ditt kunnande!! Citera
THOMAS January 2, 2010 Author Report January 2, 2010 "Några" timmars arbete så blev dessa klara för montering. Citera
CMC 1061 Berra January 3, 2010 Report January 3, 2010 Det är en stor njutning att få följa med ditt projekt. Du gör det ett grymt snyggt jobb. Kan bara sitta och beundra detta. Samtidigt vill man slå igång med ett eget när man ser hur snyggt och fint du gör det. Följer med stort intresse. Och blir glad för varje ny grej som händer. Tack för fina bilder med som du tar.Berra Citera
THOMAS January 3, 2010 Author Report January 3, 2010 Tackar så mycket !Bara kul om den här tråden uppskattas av några.Det ligger ju en del timmar bakom allt arbete.// Thomas Citera
JanneJ January 3, 2010 Report January 3, 2010 Bara kul om den här tråden uppskattas av några.// ThomasJag är definitivt en av "några".Ditt arbete är av högsta klass Citera
Bobbe cmc 2103 January 3, 2010 Report January 3, 2010 Tackar så mycket !Bara kul om den här tråden uppskattas av några.Det ligger ju en del timmar bakom allt arbete.// ThomasFöljer detta arbete med stort intresse,du gör ett bra och grundligt arbete! Citera
bege January 4, 2010 Report January 4, 2010 Du gör ett grymt fint jobb det inspirerar en annan att försöka ta tag i min också. Vad använder du när du fräschar upp för medel när du putsar upp inredningen ? Citera
THOMAS January 4, 2010 Author Report January 4, 2010 Inredningen har varit i så dåligt skick så att bara tvätta av den hade aldrig gått.Så jag har fått spraya om alla delar som gått att använda,resten har jag bytt ut mot nytt.// Thomas Citera
Janne Holm CMC1740 January 4, 2010 Report January 4, 2010 Kan vi som är hyfsat seriösa i Vätterbygden!!! kanske komma och besöka dig i ditt garage Thomasnu på vårkanten för det du gör är så grymt snyggt och häftigt MVH Janne Citera
Recommended Posts