Mustang 1974-1993
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1974-1993
311 topics in this forum
-
Tjena .Jag har en musse 75a fastback (302a) och vid renoveringen upptäckte jag att gummina på de plåtar som håller strutrodsen var dåliga .Sökte på olika sidor och även på en musse sida i usa men dom hadde samma problem där ,finns inget rep kit och går inte å köpa nya. Då gjorde jag så här .Svetsade upp det som var dåligt och reparerade med extra plåt där det var för dåligt då förstärkningen runt en bussning var kass. sedan svarvade jag nya bussningar av gammla skateboards hjul. Har ej monterat grejerna men tror att det kommer att funka. Någon som gjort ngt liknande eller vet ngt alt, svara gärna. MVH JOHAN W
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej är det någon som har en front liggandes till en mustang 89 ?? är intresserat eller om ni vet var man kan få tag i en???
-
- 2 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hejsan. Jag har fått upp ögonen för en Mustang från 1993. Det är en FOX och har den lite tråkigare 4an i sig. Undrar nog vad för fel som är vanliga på den eller liknande modeller, samt om det är värt köpet.
-
- 2 svar
- 1,6k visningar
-
-
På sista tiden har Check Engine lampan börjat lysa till och från när jag kör. Misstänker att det kan vara för att multiremmen börjar bli sliten då jag läst att den ska vara väldigt känslig på just sådana saker. Den tänds runt 2000 varv och endast när jag håller lite hårdare gas. Annars slocknar den. Skulle dock vilja kolla upp detta ändå ifall det skulle vara något annat. Lokala verkstaden där jag brukar hålla till har tyvärr bara intrument för att läsa av GM-bilar. Därför undrar jag ifall det kan finnas någon i Sthlm-området som kan tänkas hjälpa mig? Alternativt komma med tips på hur jag annars kan lösa mitt problem. Mvh/Niklas Edit: Kanske borde tillägga att jag hålle…
-
- 7 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hej.. är det någon som vet nån bra Svensk sida, där man kan köpa delar. Till mustang 1987. Tycker det är mycket svårt att hitta delar till den, finns ju bara i USA *snyft*
-
- 41 svar
- 7,8k visningar
-
-
Har märkt att jag haft glapp i vindrutetorkarna i lodrät riktning. I själva "pinnen" som man fäster torkaren i. Detta har lett till att torkarna hackar/hoppar fram över rutan. Så idag tog jag lös hela länkaget och tryckte ihop "muttern" med splines på, så glappet minskade. Smörjde hela länkaget lite och satte tillbaka allt. Hackandet har delvis minskat, men är fortarande inte riktigt bra. Testade då att köra torkarmotorn utan länkaget och den verkar ju funka som den ska. Frågan är då om det fortfarande kan vara länkaget som spökar eller kan det vara torkarmotorn som börjar bli trött? Mvh/Niklas
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej Undrar om det ska vara plast innerskärmar på båda sidor på en -74, har på passagerarsidan nämligen, så gissar att det ska vara det på förarsidan med?
-
- 5 svar
- 2,1k visningar
-
-
Har nyligen köpt mig en Ford Mustang -92 och kan ingenting om dessa bilar. Därför undrar jag ifall det finns någon smidig underhållnings/reperationsmanual man kan köpa? Har haft sådana till de flesta av mina bilar och de är till en väldans stor hjälp för det mesta. Mvh/Niklas
-
- 7 svar
- 2,2k visningar
-
-
Jag skulle vilja ha tag i Polyurethanbussningar till min mustang gt 89 var kan man få tag i andra delar till foxmustang?? skulle behöva ha tag i hastighetsmätar vajer+andra delar..
-
- 5 svar
- 2,1k visningar
-
-
Har en T5 från en 90 som jag behöver hjälp/tips med. Har haft isär lådan och allt ser hur bra som helst ut. Ihopmonterad så kan man lägga i alla växlar när den ligger på bänken och allt funkar fint. Väl i bilen så går inte ettan och tvåan att lägga i med motorn igång men alla andra växlar går utmärkt. Misstänker växelförarna då backen och femman gick i samtidigt och låste upp lådan vid ett tillfälle. Finns det någon duktig person på dessa lådor i södra Sverige? Det är ingen brådska har en annan fungerande låda i bilen men vill gärna ha i denna i stället då den tål mer vrid. /Terner
-
- 8 svar
- 2,1k visningar
-
-
Som rubriken säger... Finns det något enkelt sätt att begränsa styrutslaget på kuggstången för ´86 - ´93 Mustang och även förmodligen nyare? Jag vill inte att det ska styra riktigt så mycket som det gör nu som standard, breda fälgar gör att det möter precis lagom på bärarmen fram. Vore enkelt om man kunde justera direkt på stången.
-
- 0 svar
- 1,4k visningar
-
-
Vad är det som min bil försöker varna om? Det tutar högt 5 gånger i stöten, i 5 omgångar, ibland efter jag startat den. Ljudet kommer från någonstans under instrumenthuset/ratten. Kan det vara något som har med låg batterispänning vid start att göra? Airbag-lampan blinkar nämligen 5+2 emellanåt, troligtvis beroende på spänningsfall pga längden på batterikablarna ( batteriet i bakluckan ). Spänningen från generatorn är ok, likaså laddspänningen på batteriet under körning. Batteriet är också friskt.
-
- 4 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hallo Har en möjlighet att få tag i en 351w med c4 låda. Min fråga, är det fysiskt möjligt att få i den, och vad säger besiktningen om det? Vad är det mer man måste byta än bakaxeln? styrväxel? Besiktningen själv vet fan inte heller så de e lite rörigt, Förstår dock att det är ett jävla jobb å få i den, men mecka är ju roligt
-
- 8 svar
- 2,3k visningar
-
-
Hej Vad skiljer mellan en Hatchback 1975 och en Mach1a 1975?
-
- 4 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hej foxbodyvänner Här kommer en fråga som kan verka lite skämmig, men bättre fråga en gång för mycket. Hur byter man glödlampa till parkeringsljuset..... kan verka som om man en fullständig fjant, men okay då. fick underkänt på bes pga av detta o trodde det var en baggis o byta men fattar ej om jag måste skruva bort hela strålkastaren eller hur gör man. Mvh Sigge, sluta o garva nu........
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Söker ju efter en växellådsbalk åt bilen min och har sett att det finns en skrot som har en sådan. Dock står det inget om det är till en manuell eller automat. Kan därför vara bra att veta ifall det skiljer sig något mellan dessa två innan man ringer och frågar. Så frågan är ju givetvis om det gör det? Mvh/Niklas
-
- 5 svar
- 1,9k visningar
-
-
Märkte nu vid en provtur att det är något som klonkar baktill vid gaspådrag. Har alltid trott att det var avgassystemet som tog i, men så är inte fallet då jag nu hängt upp det ordentligt. Klonkandet kommer som sagt i samband med gaspådrag och vid lugn körning på låga varv. Det klonkar i takt med att bilen rycker. Med andra ord är det något som är glappt, jag misstänker knutkorset. Har tyvärr ingen möjlighet att undersöka detta närmare för tillfället och frågar därför er. Vad tror ni att det kan vara? Mvh/Niklas
-
- 4 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hej Är det någon som har kopplingsschema till en generator 75-80AH till min mustang 1987 GT ? Vad jag behöver veta är hur de 3 laddkablarna ska vara kopplade, för anslutningsblocket smälte när generatorn brann. Så nu vet jag inte i vilken ordning kablarna ska sitta på de 3 anslutningarna som sitter på generatorn. Anslutningsblocket till laddrelät är helt.
-
- 3 svar
- 2,2k visningar
-
-
Har märkt att min bakre krängningshämmare inte är monterad korrekt och undrar ifall någon har en bild på hur den ska fästas? Var under och kollade lite snabbt, men såg inte riktigt framför mig var och hur den skulle fästas. Därför hoppas jag att någon här har en bild eller välutförlig beskrivning om hur det ska vara. Mvh/Nikals
-
- 8 svar
- 2k visningar
-
-
Hej. Jag tänkte skaffa orginaldäck med vit rand till min musse 2 ghia -74. Är det någon som vet vad det ska vara för däckdimension på orginaldäcken? Jag har ingen instruktionsbok & det står inget om det i verkstadshandboken. Tack på förhand! /Anders
-
- 8 svar
- 3,2k visningar
-
-
Nybliven mustang II ägare och har några nybörjar frågor? Vad är det första som bör göras med oljebyten etc i åtanke? Bilen är en 1975 mustangII ghia, 302 v8, c4 låda,gått 13500mil. Ska jag till och byta alla oljor som finns ? Vet ej vad som gjorts av föregående ägare.
-
- 3 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hej. Har skaffat mig en Mustang 87 helt orörd har gått endast 3500 mil. Är det nån som har tips om hur man gör med radiofrekvenserna går endast att få in en del kanaler ? Har även tänkt byta ut avgassystemet för att få lite mer v8 muller tips motages gärna. Jan-Erik
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
Slänger ut frågan här medans jag väntar svar från Vägverket/Transportstyrelsen... Vad är max effekt och vridmoment för Foxkarossen upp till 1993 vid en ev ny regbesiktning... Det kommer ju i vilket fall handla om ombyggt fordon i slutändan då bla hela bromssystemet byts... Någon kanske vet eller har vart i sitsen tidigare..
-
- 3 svar
- 1,9k visningar
-
-
Nån som vet va de ska vara för reservdäck till 74an? mått å gärna bild
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-