Jump to content

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. Started by elboy cmc 388,

Skulle vilja kolla om det är någon/några som har monterat in någon ny stereo i bilen? Lite sugen på denna om den nu skulle passa. Gärna lite tips och idéer så man inte gör bort sig. http://www.brl.se/default.aspx?mc=5&c=5&p=4958

• 16 svar
    • 3,8k visningar
  2. Started by olesch,

Dax för besiktning och har monterat av kompressorn. Dock undrar jag hur spridarna funkar. Har 42lbs spridare till kompressorn, men behöver jag byta tillbaka till orginal? Styr inte databoxen om hur mycket soppa som kommer eller det är hur spridarna flödar? Databoxen programerar jag ju om till orginal.

• 9 svar
    • 1,7k visningar
  3. Started by Klang,

Hej Musse lovers. Kommer här med första frågan och säkert inte den sista. Jag har precis införskaffat en 96 GT och funderar på att utföra diverse modifikationer. kärran är lite för mjuk i häcken för min smak och undrar om där finns några rekommendationer. Jag funderar även på att sätta på ett magnaflow och angeleyes där framme och undra var man kan få fatt i det till rimliga priser. Jag funderar även på att ordna med fler mustanger i motorn och undrar va första steget bör vara om man inte har obegränsat me stålar.

• 2 svar
    • 1,3k visningar
  4. har precis införskaffat en 02 gt cab automat är det ngt jag bör kolla innan jag börja använda bilen? service mm (automat olja tex) var finner jag att köpa sänkningssats så bilen ser lite mer normal ut (mindre traktor)......

• 2 svar
    • 1,5k visningar
  5. Started by galanz,

var kan man få tag i låsmuttrar till en 02 gt musse? pris?

• 1 svar
    • 1k visningar
  6. Started by olesch,

Var ute en runda med mussen igår. Drog på ett par ggr och det började kännas konstigt i bilen precis efter att jag dragit på. Känndes som något slog i bilen. Men efter en stund så slutade det. Ett par minuter senare drog jag på igen och denna gången blev det lika dant men nu hördes det som en nascar. Jag körde in till kanten och kollade under bilen och det hördes som det var hål i avgassystemet, dock kunde jag inte lokalisera något. Jag körde närmaste väg tillbaka till garaget. På vägen dit så smällde det till och det hördes som att en bult ramlade av. Det visade sig att det var en bult mellan X pipan och cat backen som hade lossnat och det var inte så konstigt att den hö…

7. Tja! Är det någon som vet hur man kan få tag på bättringsfärg original Ford till en 98 GT cab. Det går tydligen inte att beställa från Ford i USA utan måste köpas på plats där. Är det någon som har nån kontakt där som skulle kunna fixa detta. Tackar på förhand! MVH//FREDDE

• 2 svar
    • 2,2k visningar
  8. Started by flames^,

Kärran såld, tåren i ögat men man kanske köper en ny en vacker dag Tack för råd o tips o faan o hans moster!

• 3 svar
    • 1,4k visningar
  9. Started by Musse-72,

Har precis köpt en 98GT cab där elstolen på förarstolen bara går att köra upp eller ner men framåt eller bakåt är helt dött! Är detta något nån har haft problem med och kan bidra med något tips! Tack på förhand!

• 3 svar
    • 1,6k visningar
  10. Started by freddan302,

Såg i en annan tråd en som hade glapp i sin 68.as mustang. Tänkte höra med er som har dom nyare om ni känner ett litet glapp i ratten när ni kör? Har nämligen ett litet "spel" i min mustang.

• 6 svar
    • 1,5k visningar
  11. Started by MEKTROLLET,

Köpte en mustang gt-04a med 3000 mil på mätaren när jag va i usa senast . Va kommer det blir för strul med att ta in den i sverig tror ni ? Byte lampor runt om eller klarar dom sbp ? Bromsintyg va det någon som muttra om ... hmm måste det till ochså ? Var fixar man sådant i så fall ?? Bilen kommer väl hem i mars så jag tänkte man kunde va lite före sin tid å fixa grejer så man står körklar till det e dags Mycket frågor från en nybliven mustangägare men tacksam för svar

• 23 svar
    • 3,6k visningar
  12. Started by Lassemålare CMC 2071,

PUUUUHH. Så var pållen besiktad och godkänd undret hände i morse 06.20 i Vinsta Det är värre att åka till bilprovningen än att gå till tandläkaren. Jag har visserligen inte fått någon 2a på någon bil på 10 år men ändå PUUUH. Alltid lika nervös. MVH Lasse

• 2 svar
    • 1,3k visningar
  13. Started by Lindblad,

undrar om någon har tid och lust att skriva en service lista åt mig.den har rullat 7000mil.vad man måste byta och vad man bör kolla innan man tar ut mustangen.(man vill ju sova lungnt på nätterna).tacksam för alla svar. måste tillägga att den går ojämt på låga varv.den rycker när man glider fram på ettans växel.

• 2 svar
    • 1,5k visningar
  14. Started by Nobo,

Hejsan detta är mitt första inlägg här på forumet, Jag har varit iväg och tittat på em ford mustang 94 v6 3,8l Och jag undrar lite om bilen och dess prestanda har inte hittat något, hur pigg är bilen vad ska jag tänka på hur manga hästar något man ska se på lite nogaranare? Vad kan man göra för att piffa upp prestandan också vidare alla hjälp önskas

• 5 svar
    • 1,6k visningar
  15. Started by Stefano,

Jag har sett att det finns en mätartavla passande Mustang GT, komplett med vita Autometermätare att köpa i USA. Det ser riktigt bra ut, jämfört med originalet måste jag säga! Någon som har sådana mätare i sin GT ? http://www.musclemustangfastfords.com/t ... index.html MVH / Stefan

• 9 svar
    • 2,1k visningar
  16. Started by Our Pony,

Hej Ska köpa en hylsa till hjulmuttrarna till en -96:a GT , luften gått ur ena däcket när jag skulle plocka ut den Är det någon som vet vilken dimension det är ? // Danne

• 2 svar
    • 1,1k visningar
  17. Started by parar,

Jag har en fråga angående 03 cobras kompressor det är en kille som vill sälja en sådan till mig och jag har en 02 gt passar den på min motor? är det samma motor eller och vad måste man ändra? det som saknades till den var isuget och kylaren sa han

• 28 svar
    • 4,2k visningar
  18. Started by olesch,

Hej alla! Det kommer fler och fler mustanger som är överladdade. Vet inte om det är ägare som själv modifierat i Sverige eller har importerat dem färdig överladdade. Har själv överladdat min GT, dock undrar jag vart folk vänder sig när dem vill ha en korrekt mappning. Själv har jag fått min mappning via en såkallad e-tune. Dvs att man uppger sina modifikationer till en leverantör och sedan får man en mappning skickad till sig via epost som man sedan kan ladda in i bilen. Detta är inte det mest optimalaste, det räknas som en grundmappning. man kan få bilena tt gå mycket bättre och prestera mera med en korrekt mappning. Vem gör detta? Vem kan mappa mustanger? Jag har hört a…

• 7 svar
    • 2,6k visningar
  19. Started by Jocke CMC 490,

Hej ! Är det någon som vet hur man demonterar nackstöden i GT 2001. Jag har dom avlånga låga nackstöden. Får upp dom ca 3 cm. Finns det någon typ av spärr ?? Jocke CMC 490

• 0 svar
    • 1,3k visningar
  20. Started by 429SCJ-R,

Jag själv kommer att byta motor i cobran till en vassare maskin, ny växellåda samt en komplett updatering av bakaxel med mera.

• 24 svar
    • 4,2k visningar
  21. Started by Stefano,

Hej! Jag läste just igenom förra årets besiktningsprotokoll & såg att de hade slagit ner på att jag inte hade positionslyktor fram på bilen. Själv vet jag inte hur det står till med positionsljus på 00-orna & hur det ska vara enligt SBP. Har bilar för inhemska marknaden i Amerika inga positionsljus? Hur löser jag detta bäst, så att jag slipper få ombesiktning pga en sådan banal orsak? MVH / Stefan

• 16 svar
    • 2,7k visningar
  22. Started by matte69,

behöver kolla om sidorutan i baksätet har släppt från fästet, vet någon hur jag lossar så att jag kommer åt att se. har en cab -00

• 0 svar
    • 910 visningar
  23. Started by matte69,

försökte att få in passformen på förardörren för rutan tar i caben, lossade hela dörrstycket och såg att rutan var lös i ena skenan, satte silicon där och när jag körde upp rutan så hamnade den helt åt h-e. kan man justera fönstret utåt och innåt på något vis... kan man "trycka" till hissanordningen eller.... för stunden har jag väl ett glapp på sidan med ca 1cm om jag inte drar ner rutan lite mvh mattias

• 8 svar
    • 1,6k visningar
  24. Tjenna jag hade tänkt beställa ett nytt avgasystem till min mustang (2003 Mach 1), och jag är ute efter det som häver ut sig mest ljud på både frigång och när man drar på med V8:an. Saken är ju givetvis den att jag är otroligt inkompetent vad det gäller allt som har med eftermarknaden att göra, så det bidrar till att jag hade kunnnat behöva lite experthjälp på detta området. Det enda jag egentligen haft till hjälp och bestämma mig för avgasystem är youtube, där jag lyssnat väldigt mkt på mustanger som har ett system som heter borla stingers, så jag har funderat rätt mkt på att beställa ett par sådanna. http://www.borla.com/applications/looku ... ang/Mach+I Men sen vet j…

• 4 svar
    • 1,4k visningar
  25. När jag varmkörde pållen idag så fick jag syn på en klisterlapp på dörrkanten som jag lyckats med att missa. Det stod Calibrerad 4-22C-1200 F4AE-6EO61-LTZ Blev lite nyfiken, kanske någon som vet. MVH Lasse