Jump to content

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. Started by AndersAmby,

Nu har jag målat luftintagen på min 94 musse.. här kommer lite bilder..Mussen är lite dammig och jag kunde inte ta ut den för det är så mycket snö

• 7 svar
    • 1,2k visningar
  2. Started by Daniel Linde,

Hej, Hade tänkt mig byta utväxlingen nu till våren. Vad sitter det för bakaxel på min bil? GT 1995. Är det 8,8 eller? Har inte bilen här heller så kan inte göra någon koll själv. Samt vad behöver jag för prylar om jag skall byta utväxlingen, räcker väl knappast med bara "utväxlingen". Skall lämna bort bilen för bytet, men e ju bra om jag beställer hem allt som behövs. Tänkte eventuellt beställa från 50resto.com. Invändingar, förslag? Tas emot med öppna armar. // Daniel

• 31 svar
    • 6,2k visningar
  3. Started by Our Pony,

Är det någon som har provat Turbonator http://www.turbonator.com/ Verkar vara billigt sätt att få några hästar till eller är det som mycket annat " gör ingen skilnad " // Danne

4. Started by KingCobra,

Skulle vilja veta färgkoden på min bil. Ford i Halmstad har ingen info om 94-04 mustanger, så jag tänkte gå till en färghandel och få den blandad. Men jag vet inte vad jag ska leta efter. Tittade på dörrkarmen på förarsidan och hittade en lapp med olika bokstavs o sifferkombinationer. Någon som vet om nåt av detta är färgkod. Bilen är svart. 4 X2 9 LE U SS33 9VXAA

• 7 svar
    • 1,8k visningar
  5. Started by CamillaL,

Var får jag tag i framlyktor till Mustang GT Cab-00?

• 13 svar
    • 2,1k visningar
  6. Started by KingCobra,

Är inte 100% säker på vad färgen på inredningen i min bil heter. Går det att utläsa av chassienr eller på nåt annat sätt, och i så fall hur? Den är ljusgrå och jag tror den heter Light Graphite, men skulle vilja vara helt säker innan jag beställer grejer från USA.

• 1 svar
    • 865 visningar
  7. Started by Bärgarmats,

Har för mig att jag var inne på erat forum för några månader sedan och såg nån som sålde delar och tillbehör till nyare Mustanger. Kilometergraderade hastighetsmätare bland annat. Nån som vet var firman finns och deras webadress?

8. Started by MarcyWK,

nån som vet någon bra verkstad i borås trakten som kan mustang eller andra amerikanska bilar??

• 12 svar
    • 2,2k visningar
  9. Started by Karen,

Tjena... Här e man ny e eran klubb tänkte ställa lite frågor angående mustang... Köpte mig en mustang cabbe-99 v8 GT... Vilken soppa ska jag tanka den... För den blev helt seg när jag tankade den i sverige med 95okt samma sak med 98okt. Den var mycke piggare med tysk soppa... Någon som har testat V-power... blir det någon skillnad? Precis reggat den i sverige med nöd och näppe... Vad kan man göra rent suffletten med???

• 8 svar
    • 1,7k visningar
  10. Started by Peter /Cobra,

halloj någon som har tillgång till att mäta diametern på steedas (eller liknande) underdrive pulleys? eller har måtten? har tillgång till att kanske få lite prylar svarvade ur alu till bra pris.. mvh Peter

11. Started by olesch,

Här är en mycket bra sida med do it yourself länkar: http://mywebpages.comcast.net/jfclague/ ... m#Exterior håll till godo Kanske man kan klistra denna??

• 0 svar
    • 1k visningar
  12. Started by Blackstang,

Hej, Är det någon som testat en billet antenn? Ser ju ganska coola ut men hur är mottagningen?

• 7 svar
    • 1,1k visningar
  13. Started by Storm,

Vad är det för offset på orginalfälgarna till en GT -03. Jag har försökt leta på alla forum, men det verkar finnas delade uppfattningar om detta. Både 24 och 30mm har nämnts. Jag vet att Bullit fälgarna är 24 mm, samt att 94-98 GT är 30mm. De fälgarna jag snackar om är 17x8 tum

• 4 svar
    • 1,6k visningar
  14. Started by warcry,

Jag har försökt att hitta bilder på vart IAT (Intake Air Temperature sensor) sitter på min bil utan att lyckats. Någon här som kan visa en bild eller beskriva vart den är? Mustang 1995

• 1 svar
    • 861 visningar
  15. Started by lonnevi,

Hej, Har ett problem på min Mustang 99a. Styrväxeln läcker olja och har tryckt ut all servoolja. Är det någon annan som har råkat ut för samma sak? Vet ni om det går att byta packningar i styrväxeln? Tips på bra sidor för att köpa reservdelar i USA? Tack på förhand! Mvh Henrik

• 2 svar
    • 1,1k visningar
  16. Hej! Har precis tagit hem en Mustang-99 och ska nu ändra inför reg.besiktning. Såg att blinkers och bromsljus har samma kabel, hur har ni löst detta? Tacksam om någon har lust att svara snabbt, för jag vill besiktiga nu!!!! Är det någon som har klistrat sidoblinkers på backspeglarna och fått det godkänt?

• 2 svar
    • 1,2k visningar
  17. Started by MarcyWK,

Mustang har alltid varit min drömmbil, nu har jag hittat en 95- v6 som jag är riktigt sugen på.. Så jag har naturligtvis en del funderingar. jag är 20 år så jag skulle gärna vilja ha tips om vilka försäkringsbolag som är billigast??? Och så undrar jag hur mycket bensin den drar?? kommer att få köra med den nu i vinter men hoppas att jag kommer kunna ställa av den till nästa vinter.. är dom känsliga för salt, snö osv?? det här är ett väldigt svårt beslut för mig så jag är tacksam för svar.. //Makkan

• 11 svar
    • 2k visningar
  18. Då mina gummin är dåliga på spindellederna funderar jag på att bora in fettnipplar på spindellederna. Nu undrar jag är det någon här som gjort det tidigare, och vet vart man bäst borar och får ditt dom? Funderar på att borra mitt under leden, där dom normalt sitter på jänkarna Men är rädd att det kanske inte finns något hålrum där när jag borrat? Har lyckats rädda dom hittils genom att spruta med kedjeolja och fetta så gott det går uppifrån, till och med svensk bilprovning hitta inga fel på dom Styrlederna har jag redan bytt till nya med nipplar. Men vad jag förstog så var man tvungen att köpa hela bärarmarna när man ska byta spindelleder och det var lite dyrare i onöda…

19. Started by KingCobra,

Tänker köpa "555-8205 79-04 GT & V6 Super-Lite Sport Springs $249.95", "99-04 Steeda Stainless Cat-Back Exhaust $569.95 " och ev. "555-3116 96-04 Steeda GT High-Flow Air Kit $269.95". Detta blir ca $990, vet inte exakt vad detta skulle kosta att ta hem, men räknar med 15kr/$. Nu undrar jag om någon kan fixa detta eller likvärdigt, till ett bättre pris? isof får ni gärna kontakta mig.

20. Started by Filip_82,

Hmm undrar om någon kan tipsa mig om et bra försäkringsbolag med en låg premie. Vad jag hittade så var DalarnasFörs..... billigast, de lår på ca 13,000/år Alla andra ville ha ca 26,000/år

• 21 svar
    • 3,7k visningar
  21. Vad e det för skillnad på en 1995 V6 3,8L Mustang motor jämfört mot exempelvis en V6-motor från 96-98? Om man skulle behöva en ny motor till 95:an, och man bara hittade nyare motorer. Är det nått som skiljer V6 motorerna som är från 95 mot de V6:or som är från 96-98 och de från 99-04? Och vad är det i sånt fall som skiljer dem åt? Om jag skulle vilja byta ut min V6-motor från 95 mot exempelvis en V6-motor från 98, skulle jag då behöva byta nått mer än bara motorn och passar den motorn i min bil? Om det nu kanske skulle vara fett mycket jobb o fett med delar som behövde bytas ut så kanske det skulle vara billigare att byta ut motorn till en V8? Eller är det mer saker som…

• 3 svar
    • 1,3k visningar
  22. Started by Knugen,

När jag var ute och körde fick jag lust att köra lite fort (ca 160). När jag kom hem frågade brorsan om jag höll på med nån form av styling och visade mig att "luftintaget" på högersidan var borta (åkte tillbaka och hittade det i ett dike, lite repigt men annars helt). Nån som råkat ut för liknande?

• 2 svar
    • 1,2k visningar
  23. Started by Blackstang,

Hej, Ni som monterat larm vad använder ni för larm? Erfarenheter? Har ni testat amerikanska larm som verkar vara hyffsat billiga för ganska avancerade larm med 2-vägssändare.

24. Started by MarcyWK,

PÅ en mustang 95-a v6 som jag var o kollade på var det ett cobra märke i grillen ska det inte va en mustang häst sedd ifrån sidan som logga i grillen på dessa modeller??? kan det innebära att den är krockad o att dom har satt dit lite andra delar isåfall?? förardörren hängde även snett när man öppnade den, ägaren sa att gångjärnet var dåligt o att de bara var o byta de själv.. Är det ett vanligt fel eller ska jag se upp med denna bilen?? tacksam för alla svar...

• 4 svar
    • 1,2k visningar
  25. Started by leben,

Hallå Är inför nästa säsong sugen på att skaffa mig en "banbil". Har i år avverkat några banor med min Volvo kombi, vilket knappast är optimalt. Har fram till nu varit helt inriktad på några andra bilmärken när det slog mig att en Cobra från -99 eller nyare kanske inte gör bort sig på bana. Vad tror ni? Jag är inte ute efter att sätta banrekord på ringen utan det jag söker efter är mest skoj / krona. Någon som har kört sin Cobra på bana? Vad väger den? Tack på förhand

• 6 svar
    • 1,6k visningar