EL, Tändning, Data 1964½-2004
Elfrågor på årsmodell 1964½-2004
934 topics in this forum
-
Hej skulle behöva lite hjälp! I går så sluta blinkersen på min 68 att fungera, Vet fan inte vart jag ska börja försöka leta felet, har någon ide om vart jag ska börja. Har byt ratt och så haj jag LED i Bak i bilen med ett LED relä så det är byt. Kom gärna med ider o hjälp. MVH Thomas
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Har precis bytt instrumentpanel och sedan när jag stoppade tillbaka så fungerade inte oljetrycksmätaren och bränslemätaren. Sökte och läste lite om att spänningsregulatorn som felar. Försökte mäta och hade ström in, men var mäter jag ut? Är det på själva hållaren? För har en kabel till spänningsregulatorn och sedan bara en som sitter fast på själva hållaren och sedan på baksidan av mätarhuset. Börjar bli lite osäker på om jag har kopplat rätt dessutom för har en kabel som går från bränslemätaren och oljetrycksmätaren med ett stift på som jag inte vet var den ska vara? Den är svart/grön med ett stift i änden.. Hoppas ni förstår vad jag menar.. Tacksam för hjälp
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej Jag har byggt om min 289 till brytarlöst, när jag kopplar in varvräknaren fungerar den inte. (det är den gamla modellen som man kopplar till tändspolen) Eftersom jag inte haft instrumenteringen i bilen på länge så vet jag inte om varvräknaren är trasig eller om den inte fungerar med brytarlöst. Vad tror ni
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
Har en 67a HT med 200-motorn. I början på kabelhärvan i motor-rummet på förar sidan, går det ut en förgrening med en kopplings-kontakt, som jag inte har fortsättning på, vet inte vart den ska, eller till vad den tillhör. Ska försöka förmedla en bild, om jag nu klarar av det.
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej, är det någon som vet om det är samma kabelhärva under intrumentpanelen på en 71-72 Mach1 som en vanlig hardtop. Så att det alltså är förberett att koppla in de tre mittenmätarna och varvräknaren på vilken standard kabelstam som helst utan att behöva klippa något.
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
har satt i en varvräknare med shiftlight i min 88 mustang men den visar fel, när jag varvar 1500 så visar den 3500, jag har msd al6 tändning och har kopplat den på utgången på den för varvräknare, nån som haft liknande problem?
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
halloj,jag har ett litet problem med bensinpumpen som inte slutar pumpa fast jag stänger av bilen,pumpen fortsätter pumpa och det börjar pysa under insuget på vänster sida,har jag kört en längre sträcka stängs dock pumpen när jag stänger bilen,jag undrat nu om någon här känner till något om mitt problem,bilen är en mustang gt 90a ,Rickard
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej alla! Vi har ikväll monterat ett nytt tändningslås på vår 66’a. Vi får det dock inte att fungera korrekt. (Jag har bläddrat i forumet efter svar men ej funnit något gällande just detta problem). Om vi inte missförstått el-schemat så ska det se ut enligt bifogad bild. Vid ACC så går instrumenten igång, blinkers finkar etc. Vid OFF är allt ”off” men vid ON så går startmotorn igång?! Vi har mätt och kontrollerat inkommande och utgående kablage och kan inte hitta något fel. (Vi har kört med bilen tidigare, dock med någon annans hemmabygge, typ Volvo tändningslås. Vad ska sked vid ”ON” respektive ”START”? (Det kan ju inte vara riktigt att startmoto…
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej! Nån som har nån bra idé hur man bäst skyddar batterilådan mot rost? Det är ju omöjligt att helt undvika batterisyreläckage. Mvh Darne
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Var och hur är smartast att montera en ljusvarnare? Någon har säkert gjort det tidigare. På en -68:a
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Finns den tillgänglig ? Vilken länk ? Mvh
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
Vad är detta för något? vänstra kontakten satt så löst att den gick av är den svår att få tag på?
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
Tacksam för tips! Årsmodell -67 med icke fungerande bränsle, temp och oljetryckmätare. Däremot fungerar all instrumentbelysning.
-
- 5 svar
- 1,5k visningar
- 1 follower
-
-
Söker efter ett kopplingsschema till 05 för SBP. Blinkers-bromljus enligt svensk modell. Bilen är besiktig och klar men farthållarfunktionen och växellägesspärren (automat ) fungerar inte. Tidigare ägare hade haft någon som kopplat om för SBP och inte fått till det på rätt sätt.
-
- 0 svar
- 1,5k visningar
-
-
Har en liten fråga bara. Behöver man ha den "originala" fläkten om man har en elfläkt sittandes på kylaren? ser vissa motorer som inte har den "originala" fläkten.
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej alla ! Har nu hittat rätt tändstift till min original 289:a (68:a) Jag hittade dom närmare än jag trodde, på Mekonomen !!! Motorcraft SP-420 (BSF42C) Tack vare en hygglig Torino-ägare som jobbar på Mekonomen i Ronneby! MVH KenHT 68
-
- 0 svar
- 1,5k visningar
-
-
Tja! När jag rev ner dörrarna på min 69a HT så upptäckte jag två kablar som gick ut i dörrarna. De slutade i någon form av oval gummikoppling som gick ut ur dörren i höjd med armstödet på insidan dörren. Vad i hela h____e är detta för något? Bort åker det visserligen ändå, men det hade varit kul att veta... Ha de! //aNDERS.
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Var med om något konstigt i min 70:a. Har precis satt in en ny stereo i bilen som är kopplad till tändningen. Jag sitter i bilen med stereon i gång och känner att det börja lukta konstigt från delar av motorn. När jag öppnar motorhuven så luktar det bränt från Tändspolen som är en Flame Thrower och dessutom rinner det något från spolen ner på balken?? Spolen är glödhet så jag slår av tändningen och kopplar bort batteriet och monterar bort den glödheta spolen. Mina funderingar är följande: 1. Hur kan detta ske när jag inte har bilen inte är i gång? 2. Vad är det som rinner ut från spolen? 3. Hur kan detta fenomen uppstå? 4. Kan jag utan problem sätta in en ny spole eller m…
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
- 1 follower
-
-
Får ej mina instrument att fungera i min -65a. Har bytt tempgivare o voltregulator. Har provjordat kabeln i blocket o mätaren ger då utslag. VAD KAN MER VARA FEL ?
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
Har en 73:a som inte vill funka helt OK Varvräknaren reagerar men visa bara lite och aldrig mer an några hundra varv så något har ju gått snett. Innan jag börjar grotta med detta vore jag tacksam om någon har råkat ut för något liknande och kan ge tips. Annars är det bara att ge sig in under panelen och gräva. Funderar lite på dålig jord
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Behöver hjälp med kopplingsanvisning av varvräknare till en 68. 8000 varvare en svart grov och en röd grov utgående kabel. Jag hittar inget schema där det finns angivet varvräknarinkoppling. Någon som kan tipsa mig. Mario
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Efter ett par mils körning med min 66:a så slutar plötsligt motorn att gå och man får rulla in till kanten för att på nytt försöka få igång den på nytt. Ström finns i övrigt till bilen men vad kan detta vara för problem. När jag sedan skall starta bilen på nytt så startar den inte på en gång utan man får köra på startmotorn ett tag innan han startar på nytt. Detta fenomen är någort helt nytt och har aldrig hänt tidigare.
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
- 1 follower
-
-
-
Hej, Någon som har ett vettigt elschema till mach1 -71 som man kan få ta del av? Gärna i färg men allt är välkommet. Mvh Jimmy
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Jag får snart hem en ECU databox från Rockauto.com. Jag tänker bygga om från speed density till mass air. Men för att veta om boxen är ok när den kommer så skulle jag vilja prova den i någons bil. Finns det någon inom 20 mils radie från Köping som skulle kunna hjälpa mig med detta? Det är en E9ZF-CA och passar enligt dom 89-93. MVH Mathias 0707-882917 0221-82917
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-