EL, Tändning, Data 1964½-2004
Elfrågor på årsmodell 1964½-2004
931 topics in this forum
-
Har försökt under en tid nu att få igång min panelbelysning och även få fram ström till klockan men har inte hittat felet. I dag tog jag och jämförde lite med koplingschemat på en mustang 70 mach1 och ser då att jag värkar saknaen del som ena klämman för en säkring skall sitta på Skall det verkligen se ut såhär? Enligt chemat så skall jag hu ha så jag kan sätta en säkring till där Är det något som saknas? Tycker änna det ser lite skumt ut med en klämma för bara ena sidan av säkringen. Det funkar ju lixom lite dåligt om jag inte har rästen. Någon som kan ta bort på sin hollare eller vet om det skall sitta en del till där?
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Undrar om detta är orginal-kontakten till back-lyset på en 67-a ? 3-växlad manuell låda. Trasig, behöver en ny, men varken Ullman eller Hansen har till manuella lådor. Någon som kan ge ett tipps om vem som har en ny, liggandes på hyllan.
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Jag har en "1968 mustang wiring diagram manual". Färgerna på kablarna och ingång i kopplingarna i elschemat stämmer INTE med det som tex. sitter bakom instrumenttavlan. Vad ska man då gå efter?? Går man bara efter elshemat kommer det då att funka??. Går man efter det som sitter bör det ju funka eftersom bilen har ju rullet någon gång men det är mycket brännt och klippt, så det blir inte kul att pussla ihop isådantfall? Vad tycker ni? Tack på förhand/MF
-
- 3 svar
- 1,9k visningar
-
-
Hej. Var kan man köpa rätt färg-kombinationer på kablarna, typ vit-svart. har försökt med ELFA.
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
När vi startar(oftast om den är varm)blinkar laddlampan samtidigt som det dyker upp ett mysko ljud,låter som en teskig spolarpump.Efter en stund börjar allt funka som det ska??? CMC 1540
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
Tjena har lite elproblem på min musse (en 69a) mina "inre" lampor funkade inte alls, sen en dag så gjorde dom, sen kom vi till besiktning odag och när han testade funkade de givetvis inte längre... grr.. glapp av något slag, förslag på var man börjar leta motages tacksamt! mitt högra bromslyse funkar inte heller, trots att både det vanliga baklyset samt blinkersen funkar.. mer förslag tack Mvh D
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har anskaffat en ny tendspole. Förr om åren ( för ganska länge sedan ) så var den utmärkt med + & - tydligt och klart. inga problem då. Men på min nya, står det i ena fallet Batt - nu kommer jag inte i håg, men jag tror att det stod disty. Kan ha fel, där om. Men betyder Batt +, eller - ? Kanske en dumm fråga, men för mig onödigt ovisst. I mina el-skeman fins inga + & - utmärkta. Vist, jag är dålig på det där med el. Men tycker ändå att det är onödigt luddigt. Nu släppte trycket, är inte lika arg längre Ha en bra kväll på er, Musse-vänner. Qenth
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej Som sagt har jag ej något bromsljus vänster sida. Lampa är hel,blinkers funkar(samma lampa) så då borde ju kabeln va hel. Tror den använder samma ledning. I övrigt funkar all el utom varningsblink då knappen är borta ser ut att va byglat över. Samt backljus pga ingen kontakt på lådan. Något tips?
-
- 11 svar
- 2,6k visningar
-
-
-
Satte i mina nya stift, och skulle starta. Drog runt motorn några varv, men sedan är det kört. Det klickar högt om startmotorn, men den drar inte runt motorn.. Jag drog den för hand lite, med spärrskaft, för att den kanske var i fel läge? Men det hände inget, är starten kass eller kan den hängt sig? Hur kontrollerar jag?? MVH Fredde
-
- 5 svar
- 1,8k visningar
-
-
Har bytt motor och därmed fördelare, en sådan med inbyggd tändspole. Skulle koppla in varvräknaren men uttaget för den är minus och orignal är det plus. Det blir liksom kortis när jag kopplade in den. Vill gärna ha orignal varvräknaren. Förslag? Motor 351 W -70 Mach 1. Hälsning Stig
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej! Jag undrar om någon vet om ett bra märksystem för elkablar? Helst ska man kunna märka kabeln på plats utan att behöva kontaktera om den eller nåt. Jag har nämligen tänkt att börja märka upp alla elkablar jag själv dragit så slipper jag eller någon annan stå och svära över ett gäng svarta kablar som ingen har en aning om vad de går till...
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
oki här kommer en inte alltför begåvad fråga till.. vacumklockan på fördelaren, var ska den kopplas till?
-
- 5 svar
- 1,6k visningar
-
-
Jag har suttit och läst JEG'S katalogen under semestern och det är otroligt mycket där i som man vill ha. Men så såg jag att MSD har en massa boxar för olika ändamål. Är det någon som kan förklara vad tex. MSD-6 serien gör? Är det tändningskontroll och tändspole i samma burk? Fungerar de även på äldre motorer eller gäller det endast för nyare motorer med insprutning? Om de går att använda på vanliga motorer, vad är fördelen? Är det värt pengarna?
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej! För att förbättra kylning vid crusingfart tänkte jag montera en elfläkt. Eller finns det något annat att göra. Hur stor behöver man? Var köper man dessa fläktar? Det finns bara plats på framsidan? Bilen är utrustad med AC. Tacksam för svar. Hälsn Hans
-
- 2 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hallo ! Er det noen som har konverterat en varvreknare fra 6 syl. til 8 syl . noen gang ? Dette kan helt sikker gjøres , men det må nok kobles en motstand i kretsen , eller liknende . Jag skal anvenda instrumenter fra en Musse II , til mitt 65' R prosjekt . Kan noen hjelpe meg med detta problem ?
-
- 6 svar
- 1,4k visningar
-
-
Tjena har en mach 69:a med 351 cl o FMX låda som är under renovering. Dom gamla härvorna såg för j...a ut div kabelbränder ,ärg o idiotiska skarvningar! Så jag beställde en komplett härva från painless wiring och har kopplat flitigt tills jag kom till intrument panels kontakten, jag har "1969 Mustang wiring diagram manual" och Hanes rep.bok att gå efter men dom stämmer inte sins emellan och färgena på kablarna stämmer inte med dom i kontakten, inte alla iallefall. tog hjälp av painless teknik avdelning men dom kan inte hjälpa för deras diagram stämmer inte heller med min kontakt, dom trodde bilen var tillverkad i england? gjordes det ngn mmustang där? Finns det ngn bra Ma…
-
- 3 svar
- 1,7k visningar
-
-
Är nästan klar med min renovering av mach1-73. ett problem jag inte löst: det händer inget när jag vrider om startnyckeln, utan jag måste starta motorn genom att kortsluta på startreläet. Vad finns det för troliga flekällor? Jag ser att det går en smal axel från tändningslås till en brytare längre ned på motoraxeln, kan det vara detta? Finns det någon annan startspärr (typ C6-låda, denna är nyrenoverad och som jag fick med bilen ej monterad) En annan fråga också: reläerna som sitter i handskfacket, vad är dessa till, nr 3 räknat från förarplatsen ger oljud (fladdar)? Tacksam för svar Per Ola Persson CMC1299 peo.persson@home.se 0709-166400
-
- 9 svar
- 2,1k visningar
-
-
Vad kan vara felet när generatorn bara laddar 12,7 volt när jag mäter över batteriet med motorn igång? Inga lysen eller andra förbrukare på. Det är en nästan ny generator från AC delco, så kolen borde inte ha hunnit bli slitna tycker jag. Ska inte laddningen ligga på en 14,5 volt?
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
Har nån monterat L.E.D baklysen som nu finns hos bl.a California Mustang. Borde lysa betydligt bättre än orginal. Är det nåt att satsa på ? Häls. Rolf
-
- 5 svar
- 1,7k visningar
-
-
Har en 67a HT med 200-motorn. I början på kabelhärvan i motor-rummet på förar sidan, går det ut en förgrening med en kopplings-kontakt, som jag inte har fortsättning på, vet inte vart den ska, eller till vad den tillhör. Ska försöka förmedla en bild, om jag nu klarar av det.
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej! Undrar om det är någon som har erfarenhet av "painless wiring" från USA? Är det lätt att montera, är det "bra" över huvud taget? Mvh Leijon
-
- 0 svar
- 1,3k visningar
-
-
Kanske skulle vart på motor tråden?? Jaja, Håller på att starta och ställa in min 400m i mach 1:an. Den bara hostar och går några sekunder ibland, beronde på hur jag har fördelaren ställd, får den inte att gå en längre tid, så man kan använda sig av tändningslampan, Är det väldigt tjinkigt med tändningen?? Hur grovställer jag den? Tacksam för något hjälpande svar!
-
- 6 svar
- 2,7k visningar
-
-
Hej. Någon som vet hur man kopplar in en "Gnägg-tuta".Den har en sladd från "tutan" och 3 anslutningar på "Gnägg-delen".
-
- 0 svar
- 1,4k visningar
-
-
Har satt in ett slutsteg i min bil och har stött på patrull. Protection lampan tänds efter en stunds körning . Ibland tar det 2min efter start och ibland kan man klara sig upp till 20 min. Spelar ingen roll ifall man har hög volym eller låg volym, varvar mycke eller lite, har på många andra förbrukare eller inte????? Har provat att flytta jordpunkten, köra på en högtalare åt gången men problemet kvarstår. Vad är det som är fel????? Peter cmc 44
-
- 1 svar
- 955 visningar
-