Jump to content

Mustang 2015+

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+

1. Started by Junkers,

Ja nu när info kommit ut vad säger ni. Får jag välja den som min nästa tjänstebil så kommer jag kanske göra det. Översatt till svenska priser så kommer den den troligen kosta från 550000:- minus 60000:- i bonus. Då blir den bakhjulsdriven med ca 40 mils räckvidd, laddeffekten verkar vara 100kW så man laddar runt 8 mil på 10 minuter. Mellanmodellen är väl dock den man vill ha med 50-60 mils räckvidd och fyrhjulsdrift med 333hk men den hamnar nog runt 650-700000:- Sedan kommer GT:n med 0-100 runt 3,5-4 sekunder med pris från runt 800000:- Priser enligt ovan är 44000, 50000 och 60000 dollar. I USA kan man få 12500 dollar i miljöbonus i viss…

• Like
    • 26 svar
    • 3,3k visningar
  2. I sverige är vi rätt vana vid att ställa av bilar under vinterhalvåret. antar att de flesta här redan känner till följande punkter men jag lägger upp det ändå

• 0 svar
    • 726 visningar
  3. Started by kanske mustang,

Efter att min telefon har blivit lagad och återställd försöker jag lägga in fordpass igen. Har laddat ner appen till telefonen och klickat ja tillåt alla avtal. och den står och laddar sen händer inte mer kommer inte vidare i bilen står det på appen att den sammlar information. vad ska man göra för att kringå det här den kan väl inte ladda hur länge som helst ?

4. Min bil har stått ganska länge och nu är den strömlös . En 2016 cab manuell. Tog mig in i bilen med nyckelbladet, men när jag sätter på laddaren ( Cteck) drar larmet igång och går ej stänga av . Batteriet är helt tomt så gick ej slå på tändningen .Kopplade loss batteripolen och låter den ladda nu . Men nu säger Ford det sitter ett backupbatteri till larmet som kanske måste kopplas loss . Eller kommer allt bara funka som vanligt igen när batteriet är uppladdat?

• 11 svar
    • 1,7k visningar
  5. Started by Lindermedia,

Jag fick möjlighet testa en manuell GT 5.0 av 2019 årsmodell men blev lite besviken . Den kändes inte alls lika pigg och rolig att växla som min GT 2016. Vad jag förstått är den nya inte lika tätstegad utan har överväxel på både 5 ,6 växeln. Den högre effekten märktes inte alls . Fler som har samma erfarenhet?

• 5 svar
    • 860 visningar
  6. Started by RRS550,

• 0 svar
    • 773 visningar
  7. Started by FastMagnus,

Ngr av alla mustanger som vi såg på SEMA

• 0 svar
    • 620 visningar
  8. Started by RRS550,

https://imgur.com/8RCgdAS

• Thanks
      • Like
    • 4 svar
    • 890 visningar
  9. Started by PelleC,

https://www.youtube.com/watch?v=F--bVpTVQRU 🤘😃🤘

• 0 svar
    • 637 visningar
  10. Started by Corvette,

Sån vill jag ha 😎

• Thanks
      • Like
      • Haha
    • 14 svar
    • 1,8k visningar
  11. Started by RRS550,

Kolla under säljes

• 1 svar
    • 844 visningar
  12. Started by RasmusS,

Hej Flyttat från Tennessee och tagit med min Mustang. Nu behöver man ju skylt fram med till registreringsbesiktningen, men inte säker på hur bekväm jag är med att borra upp hål för den. Är det bara att köra, och behöver jag sätta muttrar osv bakom, elelr är det förberett med gängor bakom nedsänkningarna? Alternativt, funkar tejp/velcro etc? MVH Rasmus

• Like
    • 2 svar
    • 892 visningar
  13. Started by Gtttggg,

Vilken utväxling på bakaxeln kan det vara på 2019 GT mustang med aut? Jag försökte titta under bilen men stor kåpa skymde sikten och bilen är rejält rostskyddad undertill. På nätet hittade jag ingen info.

14. Started by PelleC,

Motorväg, bergsväg, strippen och bana! 3.3 sek 0-60mph, 1/4 mile 10.7 sek, 760 hk och galet motorljud! Toppad med ett grymt utseende. Detta är Mustang porr om något!! 😄 Måste ses...

• 2 svar
    • 847 visningar
  15. Started by Martin Bäckström,

Jag gillar min Pony så mycket att jag struntar i att låta den vila i vinter, skaffade därför vinterhjul 275/40 R19 och 255/40 R19, Michelin Pilot Alpin PA4. Kostade en slant, cirka 4000 SEK per hjul, tyvärr. Men, jag vill bara berätta att bilen som jag har tyckt är för stötig har blivit mycket bättre med dessa däck. Mjukt och fast, istället för hårt och stötigt. Jag har en GT 2016 med Auto, Fastback. Continental sulorna som satt original klart för hårda i däcksidorna, nästan som min BMW som ny levererades med RunFlat NOKIAN. Allt blev bättre när jag bytte bort RunFlat på min BMW femma F10. Nu blir det muskelbil också på vintern! Martin

• Haha
      • Thanks
      • Like
    • 11 svar
    • 1,8k visningar
  16. Går det? Årsmodell 2015. Lyckades inte hitta nått här vid en sökning. Danne

17. Started by RRS550,

Passa på att göra följande ni som skall köra under vintern, eller fram mot våren 🙂. Inget svårt tar lite tid och lite planering. Men väl värt.

• 0 svar
    • 595 visningar
  18. Started by Kapten Telge,

Hej. Har skrivit innan att jag tänker köpa en Mustang GT Fast back runt 15+ Nu ser jag på filmer på Youtube flera incidenter,där bilen toksvänger, och olyckor uppkommer. Är detta pga. att det burnas ? Bör jag vara orolig,att köpa en automat GT, där tanken INTE är att burna Vänligen förklara för mej varför dessa olyckor händer. Är det pga, av tok körningen med redan driftande bakvagn ? Kan det hända mej om jag gillar att acca efter ett rödlyse tex. eller på motorväg ? Att bränna däck är inget för mej. Gillar att trycka till på raksträckor, och kanske på motorväg, ( om ingen polis syns till ) Men generellt håller jag hastighetsbegränsningen , nästan 😉 …

19. Started by Gtttggg,

Har någon tagit bort resonansdämpare på sin GT -18+? Hur låter det med ställbara spjällen längst bak på avgassystem?

• 2 svar
    • 676 visningar
  20. Plockade av deck lid panel, enda stället tror jag som dom inte klabbat med rostskydd; men där är det skav märken som kommer äta håll på lackeringen, så om 50 år när nästa generation Mustang älskare ska renovera så kanske en hel koffert lucka är hård valuta. Här blir till att fixa till lite innan jag åter monterar min

• Thanks
    • 28 svar
    • 3,4k visningar
  21. Då jag själv inte är säker på att separera lycktglaset från kåpan för att montera in 2018-2019 Ford Mustang Multicolor DRL LED Boards. Så skickar jag ut frågan här om det är någon som vet var man kan skicka lyktorna för att separeras och montera in den nya leden. Sedan,montera ihop glasen igen så,jag kan koppla ihop det i bilen.

• Like
      • Thanks
    • 8 svar
    • 1,1k visningar
  22. Started by Prime Mover,

Jag upptäckte att Ford Performance har kommit ut med en trevlig produkt: Voodoo motorn som Crate Engine, Aluminator 52XS, M-6007-A52XS. https://performanceparts.ford.com/part/M-6007-A52XS Den sägs passa rakt av i en vanlig 2015 - 2017. Lite dyrare än en "vanlig" Coyote Crate, 21 k$, ungefär som en Crysler Crate Hemi. Här i en 2011 Mustang: Är det någon som redan har en på gång som "vinter pyssel" för att få mer pulver till våren?

• Like
    • 4 svar
    • 828 visningar
  23. Started by Gtttggg,

Jag brukar inte ha problem när det gäller val av fälgar till bil men denna gång har jag kört fast ang vilka jag ska köra med. Original fälgar i svart passar bra med min mustangs svarta sufflett, svarta grill och bakre panel mellan bakljusen. De gråa fälgarna i shelby GT350 design kommer från min fd mustang som såldes nyligen. Det här irriterar mig som tusan. Vad säger ni själva?

24. Started by Gtttggg,

Om någon har funderingar på att köpa ny mustang, gör det innan årsskiftet. Bilskatten för mustang V8 kan ligga på ca 25000kr/år. Jag fick veta ungefärlig siffra idag hos lokala Ford store för nästa år men dyrare än dagens 17 700kr/år vilket jag har på min mustang nu. En Ford Fiesta kan hamna på ca 4000kr/år i bilskatt.

• 4 svar
    • 928 visningar
  25. Started by Gtttggg,

Ford har sålt min fd ecoboost mustang till kund i Frankrike under veckan. Bilen var ute på försäljning i 3 dagar innan den blev såld och en lastbil ska frakta mustangen till Frankrike nästa vecka. Ecoboost är efterfrågade där pga högre bilskatt än i Sverige.

• 0 svar
    • 605 visningar