Jump to content

Mustang 2015+

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+

1. Started by RRS550,

För att göra en lång historia lång…. Beställde min bil i december 2017, Race Red 2018 GT, A10, Magneride, Custom Pack 2 samt larm. Under tiden bilen levererades så hann jag tänka en gång för mycket och bestämde mig för att ändra till en bil i Lightning Blue istället för race red, detta var säkerligen det största misstaget i hela historien…. Bilen beställdes utav Bilmånsson och jag bestämde mig för att åka ner och hämta upp den med min son. Vi bokade in att bilen skulle hämtas upp en lördag i början av maj(5:e) och jag hade bokat in att bilen skulle in för montering av stenskottskydd på måndagen. Sagt och gjort glad i hågen vi åkte ner till Halms…

• Like
    • 39 svar
    • 4,4k visningar
  2. Started by RRS550,

• 0 svar
    • 724 visningar
  3. Jag har fått ett erbjudande om att hänga på till Mantorp imorgon och det blev därmed lite akut genom gång av bilen och inser att jag behöver fylla på olja, även om den ännu inte varnar för något. Vad skall man köpa som går att få tag på en söndagskväll? Okq8, cirkel-K? Btw, rekommenderat lufttryck för bankörning? Tack på förhand, Andreas

• 4 svar
    • 919 visningar
  4. Started by Se06740,

Hej. Med risk att detta redan diskuterats här. Jag ska beställa min GT V8 Cab imorgon men kan inte bestämma mig för automat eller Manuel. Min kunnige kompis säger att då motorn är stark så kan man skada växeln. Jag undrar dock 2 saker. Är kör glädjen så mycket förlorad med automat samt vilket har bättre andra hands värde. Tack.

5. Started by Kalle K,

Hejsan Tänkte höra vad ni kör med för däcktryck Jag har en Mustang GT Däck dim. 255/40 19 tum

• 7 svar
    • 2k visningar
  6. Started by RRS550,

• 4 svar
    • 716 visningar
  7. Gjorde en video om Xpel syenskottsfilmen jag har samt hur Chipex funkar för att lägga igen stenskott. Min erfarenhet är att lacken på Mussen är riktigt tunn, i alla i färgen LB. Så funderar du på en ny Mustang och vill hålla den så fräsch som möjligt så rekommenderat jag starkt att titta på stenskottsskydd i samband med leverans. Återkom gärna med feedback

• 1 svar
    • 1,4k visningar
  8. Started by PelleC,

Tjena! Har just väckt upp bilen efter vintersömnen. Får då meddelandet att oljebyte krävs. Det är redan inplanerat och service är bokad om en månad tillsammans med andra åtgärder. Min fråga, vet någon om man kan åka med bilen tills dess eller måste oljan bytas på en gång? / Pelle 🙂

• Like
    • 18 svar
    • 3k visningar
  9. Started by RRS550,

• 0 svar
    • 650 visningar
  10. Started by RRS550,

Går igenom tvätt av hjulhusen samt applicering av keramiskt skydd för oken. Monterar även de nya fälgarna 🙂

• 0 svar
    • 644 visningar
  11. Started by Jordshultamossen,

Då var säsongen äntligen igång😀👍 Rejält tickande från motorn som stått i nästan 7 månader men försvann efter ca 10 minuter. Nu ser jag fram emot många härliga mil. E376AB1D-E3DA-4BE1-A6F5-38BCED33EEB5.MP4

12. Hej Är sugen på en Mustang GT med manuell låda. Känns som väldigt mkt bil för pengarna jmf med t.ex. BMW M2 som är ett alternativ. Jag tänker mig en av de tidiga som idag ligger på begpris på 300k. Jag funderar lite runt garantier på en svensksåld, gäller 5 år även för dessa? Några större fel som var på de tidiga som man bör känna till? slutligen har jag tänkt använda bilen året runt även om jag har fler bilar att nyttja - ni som använder på vintern, klarar man sig hjälpligt? jag tänker att den är sämre än t.ex. BMW, att den är mer framtung...? Slutligen runt utrustning, en del verkar ha PDC andra in, såldes bilar utan detta med eller är det kanske importer? M…

• Like
    • 20 svar
    • 2,4k visningar
  13. Started by fredrikwt,

Just varit ute o prövat en ny Mustang GT med manuell låda - en sån får det bli! Den vi provkörde hade rev match vilket jag förstått är nytt för 2019 på manuella. Jag tänker att det måste vara en programmeringsfråga på en äldre från tex 2016... någon som har koll på om det går att ordna? Till o med frun tyckte det var kul 🙂

• 0 svar
    • 603 visningar
  14. Started by Torino_GT,

Monterade kraftigare gasfjädrar till bagageluckan idag. VID_29650924_131457_481.mp4

• 7 svar
    • 998 visningar
  15. Started by Junkers,

16 sålda hittills i år mot 101 förra året. Inte många facelift som kommer finnas alltså.

• Like
    • 3 svar
    • 838 visningar
  16. Riktigt bra om ni behöver ha upp bilen på bockar eller dylikt.

• 0 svar
    • 546 visningar
  17. Installerade följande på min bil med automatlåda

• 0 svar
    • 637 visningar
  18. Started by Jordshultamossen,

Hej! Söker dig jag mötte idag på A6 parkering i Jönköping. Svart GT 2015. Vill gärna komma i kontakt med dig då din bil hade grym stans och ljud , vill gärna se mer. Ser du detta så hör gärna av dig till clubmedlem 6932

19. Started by danesten,

Hej har en gt -16 med h- pipa .men vill ha lite mera ljud ,INTE sport prutt prutt utan mera ät det dova ljudet .några bra tipps på detta. Axelback Danesten

• 2 svar
    • 899 visningar
  20. Started by Jordshultamossen,

Retade mig lite på att vägar som är över 2 år gamla inte fanns uppdaterade i navigationen på min GT 2018. Stannade till på Bil Månsson i Halmstad på semestern och frågade om det fanns någon uppdatering då bilen uppkopplad via WiFi sa att jag hade sista uppdateringen. Fick till svar att de väntade på uppdateringar och det var fler som frågat. Laddade ner appen FordPass som rekommenderades i en annan tråd som jag läste idag. Där fanns en länk där man kunde mata in sitt chassinummer och kolla om det fanns några uppdateringar. Gjorde så och en uppdatering fanns tillgänglig på 2,6 GB. Har efter många om och men laddat ner den nu på datorn (går inte att göra i appen, eller så ä…

21. Hej Behöver hjälp med att stilla min nyfikenhet angående byte av bakaxel utväxling på en mustang 2019 manuell, därför söker jag svar av er andra mustang gurus. Om man ska ändra ifrån 3,55 till 3,73 är det tvunget att lada en ny tune eller det räcker att ändra värdet i PCM (Power controll modul) , vill unvika att ändra tune. Med vänlig hälsning

• Haha
      • Thanks
    • 17 svar
    • 1,8k visningar
  22. Started by Evald,

Testkörning Mustang Bullitt av The fast lane car. Gillar Bullitt skarpt, tycker Ford har fångat highlitsen bra ifrån original Bullitt och fört ner dom till den moderna s550 modellen.

• Like
    • 14 svar
    • 2,3k visningar
  23. Started by Norwall,

En liten fråga. Hur hög oljeförbrukning har ni som kör 2018 med Coyotemotorn?

• 2 svar
    • 794 visningar
  24. Started by Jordshultamossen,

Om ni inte redan köpt Automotorsports sista utgåva så gör det. Vilket hyllningstal till Mustangen i stort och Bullit i synnerhet. Längtar något så otroligt till våren så man kan hämta ut sin Musse från vintervilan igen

• Sad
      • Like
    • 6 svar
    • 1,1k visningar
  25. Started by Tylle,

Hej, nu under vintern håller jag på att "komplettera"min 2016 GT cab med lite nya delar, sänkningsfjädrar, luftintag osv Osökt kommer man ju in på ljudet vilket jag tycker är helt ok med originalsystem när man använder bilen normalt. Ett alternativ till helt nytt system, och mycket billigare sådant, skulle ju kunna vara att installera elektriska cut outs. Då kan man ju höras när man vill (-: Frågan är således om ngn har erfarenhet, + - osv ? Mvh Tylle

• Like
      • Thanks
    • 13 svar
    • 2,4k visningar