Övrigt
Prata här om allt och inget.Behöver inte vara om bilar eller om Mustang.Kanske ett nytt kakrecept!
2 747 topics in this forum
-
-
Jag är bara tvungen att visa några bilder på vad jag har åstakommit under tre år i garaget. Jag tycker att jag med gott samvete kan säga att bilen är i nyskick. Nu återstår bara att lösa problemet att den inte går att starta när den är varm, men det ska nog inte ta lika lång tid Pelle
-
- 13 svar
- 1,8k visningar
-
-
Vad gäller för momsen när man köper gamla orginaldelar från USA? Har köpt en del via Ebay och ibland dras moms och ibland inte. En polare berättade att man INTE ska betala moms på beg. delar. Stämmer verkligen detta? Mvh/ Tony
-
- 1 svar
- 1,6k visningar
-
-
I Fredags så skottade jag fram Mustangen. Och ställt på den, ska dock in med den för omlack inom kort (har tyvärr dragit ut på tiden, den skulle ha varit lackad nu) Nya fälgar ska beställas och lite annat smått och gott ska på. Så, bara jag som inte kan låta bli att köra när vi haft en sån fin helg?
-
- 41 svar
- 6k visningar
-
-
Har innbetalningskorten för medlemsskap 2005 skickats ut??
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Jag måste bara skriva av mig lite... Ikväll kommer topparna hem igen, efter en riktig omgång hos Uffe i Åtvidaberg. Jag lovar att ta lite bilder på portningarna och lägga ut.
-
- 1 svar
- 914 visningar
-
-
Nån som vet om det finns någon i Sverige som importerar/säljer Gates drivremmar ?? Jag har en tom kartong med artikelnummer... Eller nån som vet någon som säljer likvärdiga... ? Var ute och "varmkörde" lite i onsdagskväll och då gav min kompressorrem upp , men jag var visserligen förvarnad, för remmen som satt på var av en ickeförstärkt kvalisort...
-
- 4 svar
- 1,2k visningar
-
-
http://www.1stdecade.de/northernlite/video/tmb/tmb.wmv Den här är riktigt het. Titta och njut.
-
- 4 svar
- 1,4k visningar
-
-
Jag bara måste berätta vad jag gjort i helgen... Det började med att jag skulle försöka programmera om mitt Viper larm som sitter i min 94 GT cab, det hade nämligen den ovanan att det låste alla dörrar så fort tändningen slogs på + lite andra konstigheter. Läste i bruksanvisningen att man skulle öppna dörren samt slå på och av tändingen samt trycka på en brytare ansluten till larmet för att ändra larmets inställningar.... Gissa om jag blev förvånad när det inte fungerade... Började genast felsöka och upptäckte att dörrarna inte var larmade???? När jag sedan rotade fram larm-dosan så visade det sej att alla skarvar bara var tvinnade ihop sedan tejpade... Fram med lödkolve…
-
- 0 svar
- 874 visningar
-
-
Vilka kommer att ställa ut, respektive åka dit och titta? Själv planerar vi att åka upp på måndagen (dvs Annandag påsk).
-
- 35 svar
- 5,8k visningar
-
-
-
Var bara tvungen, detta anlände idag. Det närmar sig start!! Pelle
-
- 5 svar
- 1,4k visningar
-
-
spana in loggan på framskärmen.. wtf!?!?!
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Körde imorse på E18 mot Norrtälje utanför Täby Galopp, och ser i motsatt körfält, i ganska tät följd, tre motorcyklar påväg till jobbet. Det är klart, nu är ju motorvägarna här ganska rena från snö och sånt. Sen kom det nån sån där konstig skev rolet också... men om vi ska räkna dom som vårtecken går väl att diskuteras. Jag säger att det är vår när jag ser första 'Stangen.
-
- 4 svar
- 1,2k visningar
-
-
Jag har 4 bilar, en PV -57 som stått i 10 år, se den kanske inte räknas.. Men iaf, 3 bilar varav 2 är inreggade. en 244 Turbo som går på sommaren, en 245:a som går året runt, och sen så Mustangen. Men, nu har volvo pajat, förmodligen topplockspackningen som gett upp. Så nu har jag bara en bil i bruk. och vad gör man, om man ska vara på arlanda kl. 0800 och hämta en massa prylar sen fortsätta ner till Sthlm. Färden startar i Örebro för övrigt. Och det finns inte en chans att prylarna får plats i mustangen. jo, det fick bli att åka till Statoil nu ikväll, och hyra mig en kombi. Hyra en bil kändes väldigt konstigt. Så sthlm i morron, sen fixa kombin på torsdag, sen åker man …
-
- 2 svar
- 1k visningar
-
-
Söker ett garage/garageplats att hyra i Örebro på permanent basis eller endast under sommar halvåret Jimmy Pallin 0737894526/019101677 Örebro
-
- 0 svar
- 918 visningar
-
-
Kan det bli mere exotisk???? John http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... eName=WDVW
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej allesammans, jag har ett problem jag har nu letat och sökt runt på forumet efter den reklamfilmen där en GT40 en Mustang 05 och en Shelby Cobra Prototyp kör runt någon stans i USA men kan inte hitta den någon som har en länk??? // Micke
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
-
-
-
Tjena . Man åker ju ståndsmässigt även på isen. Dessa var värsting-griller runt 1975 har jag för mig. Mvh Anders
-
- 34 svar
- 5,5k visningar
-
-
Hittade det här... En ny, uppdaterad version av den klassiska Mustangmodellen var procentuellt sett hela Ford-koncernens bäst säljande bil 2004, meddelas från huvudkontoret i Detroit. Och succén fortsätter. Bara i februari i år gick försäljningen upp med 32 procent jämfört med samma period förra året. Sammanlagt kalkylerar man med att sälja uppemot 175000 klassiska Ford Mustang i Nordamerika under 2005. http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 81,00.html
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Jag fick erfara något otrevligt för någon dag sedan. För 6 månader sedan skulle jag sälja min bil (ej mustangen). Det kom en hel del människor och kollade på bilen och de fick prova bilen, jag brydde mig inte om att åka med utan litade på dessa personer. Efter ett par veckor var bilen såld. Nyligen blev jag kontaktad av polisen ang en krock som inträffade runt det datum jag sålde bilen. De sa att jag hade vållat till en avkörning pga en omkörning. (Vårdslöshet i trafik tror jag). Så jag ber alla som ska sälja sina bilar att skriva upp köparens personnr och telefonnr innan de får testa bilen, och begär att man får åka med!. Jag kommer aldrig igen att lita på någon. utan…
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
hej på er alla Är ni lika sugen på torrt väglag och värme.Bara en liten undran är det någon som vet när tidningen kommer ut saknar bl a mitt medlemmskort.har aldrig läst tidningen förut så jag ser fram mot detta lyckliga tillfälle.för övrigt så var jag och startade hästen skön musik.Väntar bara att kunna rulla ut.Hoppas att vi ses i varberg till sommaren ha de Lars J
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Mitt i rostlagningen kom jag på att det snart är sommar. Har hela tiden tänkt att renovera i flera steg (inkl onödigt skruvande) men försöka köra lite varje sommar. Nu är det tungt med den planen med tanke på att bilden är tagen idag.
-
- 5 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hej allihopa! I Fredags fick jag ett kuvert ifrån CMC med en fin tidning samt lite allmän info om klubben med stadgar osv. Där står att ett medlemskort eller liknande ska följa med, men i mitt kuvert var det inget, stod inget medlemsnummer iheller. Kommer det ytterligare ett utskick med den informationen? Ser verkligen fram emot medlemskapet här i klubben!
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-