Jump to content

Hur många har tagit ut Mustangen på en vår-tur?


Pernolf cmc 558

Recommended Posts

I Fredags så skottade jag fram Mustangen.

Och ställt på den, ska dock in med den för omlack inom kort (har tyvärr dragit ut på tiden, den skulle ha varit lackad nu)

Nya fälgar ska beställas och lite annat smått och gott ska på.

Så, bara jag som inte kan låta bli att köra när vi haft en sån fin helg?

Link to comment
Share on other sites

Det blir 16 timers dag i garasjen idag, og et par lange kvelder til, SÅ, skal jeg ut å prøve.. Fkk mine siste parts fra Summit R. på fredag, og er enda i lykkerus ! :D Håpr det blir mildere og at Våren kommer etter påsken, trøtt av kaldt vintervær. Lykke til med lakkering og montasje av dine nye parts ! (Ps ! Har satt på Nyfelgene med 225,245 kombinasjonen, det ble tøft !) "FOX Rules" Mvh Trygve A

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis kommit hem efter har varit och bytt startmotor,

det blev en runda på ca 4 mil plus några varv i stan,

jag tror till och med att den gick bättre i år :lol:

Kan ju bero på de kalla klimatet med. Mera syre i samma mängd luft, brukar märkas...

Nja funderade på att starta upp gammle mach1:an i dag men tycke de kändes lite fel då de fortfarande låg små smältande smöklumpar här och var vid sidorna av vägen :/ Fär la bli att ta ut den när dom smält bort helt och slutat rinna...

Link to comment
Share on other sites

jo jag startade upp 65 efter att den tillbringat hela vintern i garaget o blivit helt plåtren körde ut den och blästrade av skuffen o inuti nu ska den på lack hoppas att jag hinner få ut den till sommaren tyvär så måste man jobba så pengarna rullar in önskar att helgerna var 4-5dagar längre

Link to comment
Share on other sites

jo jag startade upp 65 efter att den tillbringat hela vintern i garaget o blivit helt plåtren körde ut den och blästrade av skuffen o inuti nu ska den på lack hoppas att jag hinner få ut den till sommaren tyvär så måste man jobba så pengarna rullar in önskar att helgerna var 4-5dagar längre

Bara att jobba på, jag önskar ett lycka till iaf!

Link to comment
Share on other sites

Tog en vårtur redan i slutet av Februari, några plusgrader och solsken. Sen kom ju den förbannade snön tillbaka och så var de kört. Men i morgon får de bli en ny vårtur med 65:an (om nu solen skiner) Och sommar bruksbilen (mustang 98:an) tänkte jag ta hem i helgen, nu får sommaren ta och komma :D

Link to comment
Share on other sites

Ni vet att så länge det fins snö i dikena så räknas det som vinter väglag...Har ioförsig hört att det skulle bli riktigt fint väder hela veckan nu...Hoppas jag tittar på den sista snön nu..

Det gör inte jag. Misstänker att det kommer att komma mer. Det gör det alltid här uppe.... :(

Link to comment
Share on other sites

Är det den minsta risk för att det är halt på vägbanan så kör åtminstonde inte jag med sommardäck. Och jag tycker inte att någon annan skall göra det heller

Även om det är tillåtet med en bil som är 30 år eller äldre så skulle jag aldrig ta den risken. Och defenitivt inte med mustangen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag körde en hel del i februari i år då det var barmark och

ganska tort väglag nästan som på försommaren här i

Stockholm. :?

Men nu i MARS får vi allt vänta några dagar till, plusgraderna

har kommit och fortsätter det så är det nog snart dags för en

åktur igen. 8)

Ni som kör USA bilar och har M-S Däck av sommar typ

skall först ta reda på om däcken är tillverkade för den

vädertypen och temp som vi har i Sverige. :shock:

Det är nämligen så att däcktillverkare i USA har ett stort

område att distribuera däck till :? , vissa stater har mycket

varm eller lika varmt som vi har på sommaren året runt. 8)

Dessa stater har då regler för hur mycket eller lite gummi

respektive andra inblandningar av konstmatrial det får vara

i däcket, alltså dessa däck går då nästan inte alls användas

på vintervägar i Sverige. :cry:

Hur många har inte upplevt slirigt väglag vid regn och 10+ det

släpper överallt ,anledningen är egentligen att de som säljer

däck till våra USA bilar inte har tagit reda på eller struntar i om

däcken går att åka på när det är runt noll eller minusgrader. :shock:

Våra bilar används nästan till 100% på sommaren eller. :?

Det är oftast så att i de USA däck med vit text eller vita ränder har

för lite av rågummi i däcken och därför kan dessa vara rent livsfarlig

att åka med på hösten eller kalla vinterdagar. :(

För att få ett bara USA däck så skall det vara ett däck med

hög gummiblandning allså ett däck som är tillverkat för någon av de

nordligaste staterna i USA eller Kanada. :)

Alla här hemma vet vilka hårda regler som finns i USA och

att det finns advokater som jobbar med allt som inte är VDN märkt,

det är mycket viktigt att ta reda på eller spara de stora lappar som

klistras på däcket vid tillverkning. :roll:

Hur många av er har den lappen sparad eller uppklistrad i garaget,

ni som har dessa kvar läs noga igenom dessa så förstår ni. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så här står det på Vägverkets hemsida.
Vinterväglag

I praktiken är det polisen som gör bedömningen om/när det är vinterväglag. Det anses vara vinterväglag om det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan.

Ok...bra då vet man vad som gäller....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...