Tobias CMC1505 March 25, 2009 Report March 25, 2009 Har en nästan ny Edelbrock 600cfm som jag köpte här i vintras.Idag på premiärturen så insåg jag att den låter nå grönjävulskt!När man gasar så gör man hur den verkligen suger i sig luft. Riktigt sugljud men lite vissel.Min förra 750cfm gjorde det inte, därför jag blir lite fundersam.Är det samma för er andra som kör 600cfman också eller?Mvh Citera
Bobbe cmc 2103 March 25, 2009 Report March 25, 2009 Det ska låta från insuget,framförallt utan filter på,du har väl också en annan kam o.s.v.nu ,eller? Och det verkar som du fick ordning på bromsarna...... Citera
Bobbe cmc 2103 March 25, 2009 Report March 25, 2009 Det ska låta från insuget,framförallt utan filter på,du har väl också en annan kam o.s.v.nu ,eller? Och det verkar som du fick ordning på bromsarna...... (Jag ändrar det sista när jag såg ditt senare inlägg i Teknik Växellådor, Däck, Fälgar, Bakaxlar och bromsar) Citera
Tobias CMC1505 March 25, 2009 Author Report March 25, 2009 Det ska låta från insuget,framförallt utan filter på,du har väl också en annan kam o.s.v.nu ,eller? Och det verkar som du fick ordning på bromsarna...... Min förra 750cfm gjorde det inte, därför jag blir lite fundersam. Citera
Henke CMC 2232 March 25, 2009 Report March 25, 2009 Har en nästan ny Edelbrock 600cfm som jag köpte här i vintras.Idag på premiärturen så insåg jag att den låter nå grönjävulskt!När man gasar så gör man hur den verkligen suger i sig luft. Riktigt sugljud men lite vissel.Min förra 750cfm gjorde det inte, därför jag blir lite fundersam.Är det samma för er andra som kör 600cfman också eller?MvhMin Edelbrock 600 låter så också. Riktigt skönt grymt ljud Citera
Tobias CMC1505 March 25, 2009 Author Report March 25, 2009 Min Edelbrock 600 låter så också. Riktigt skönt grymt ljud Haha, ja tänker man så så låter det ju rätt fränt.Blev mest irriterad över att det lät men man vänjer sig nog. Då vet jag iaf, tack ! Citera
Tony.S CMC 2246 March 25, 2009 Report March 25, 2009 Jag trodde först att det var någon fläktrem som lät första gångerna man gasade, men förstod att det var ljudet när spjällen öppnade fullt Citera
gustaf March 25, 2009 Report March 25, 2009 Jag tänkte ochså byta min Edelbrock 750, men till en Holley 600 mek. på inrådan av motorkunniga, för att få en rappare 302. Kan ni förklara varför det blir ett högre insugsljud med en mindre fugge? Det borde väl i så fall bara vara skillnad endast vid helt öppna spjäll, dvs full gas. Varför bytte Du? Mycket tacksam för svar.Mvh" Puttersmällan "på" You Tube" Citera
JanneJ March 25, 2009 Report March 25, 2009 Jag har en Holley 600 utan överdrivet insugsljud. Vad använder ni för luftrenare till era Edelbrockar? Citera
hasco March 25, 2009 Report March 25, 2009 Jag har länge undrat vad det beror på.Frugan har en Buick med en 401 och en holly 600 vacum och den brölar som.......Men Mach1 med holly 750dp som är ngt vässad hörs inget förgasarljud alls. Citera
Per Berglund March 25, 2009 Report March 25, 2009 Ett tips jag nu själv stött på 3ggr!Jag kan nästan äta upp min hatt på att det är din spacer som är fel passning på och det suger då brevid packningen.Edelbrocks fot kan vara bli lite konstig passning till vissa spacers/insugEdelbrock låter annars inget annorlunda än Holley Citera
ThomasFB March 26, 2009 Report March 26, 2009 Ett tips jag nu själv stött på 3ggr!Jag kan nästan äta upp min hatt på att det är din spacer som är fel passning på och det suger då brevid packningen.Edelbrocks fot kan vara bli lite konstig passning till vissa spacers/insugEdelbrock låter annars inget annorlunda än HolleySkriver under Per B's kommentar. Nåt är fel. Citera
Tobias CMC1505 March 26, 2009 Author Report March 26, 2009 Skriver under Per B's kommentar. Nåt är fel.Aldrig ska det funka riktigt. Ps. Har ju distanspackningen till 750cfm och till den är hålen större så det bör ju ändå inte vara det?Eller så kanske dom sitter helt olika placerade.. måste forska på detta när jag kommer till garaget. Citera
Tony.S CMC 2246 March 26, 2009 Report March 26, 2009 Vad använder ni för luftrenare till era Edelbrockar? Citera
JanneJ March 26, 2009 Report March 26, 2009 Jag använder Edelbrocks luftfilter till dito förgasare Jag mä..fast jag kör holleygillar den här varianten då den tar luften uppifrån, från scoopet Citera
Dr Frelin March 27, 2009 Report March 27, 2009 Mindre kanaler = högre flödeshastighet... borde generera i ett högre ljud... nån som sätter emot!? PS. Min CFM600 låter också! Citera
Edeson March 27, 2009 Report March 27, 2009 Jag använder Edelbrocks luftfilter till dito förgasare Jag mä..fast jag kör holleygillar den här varianten då den tar luften uppifrån, från scoopet[/quote:3azz90br]Någon som har koll på hur mycket den här här typen av luftfilter kan flöda ?Edeson Citera
Per Berglund March 27, 2009 Report March 27, 2009 Den flödar tillräckligt och mer än du behöver. Däremot tycker jag själv just det luftfiltret är helt värdelöst av 1 anledningSjälva filtret består av skumgummi.Om det baktänder och det flammar upp en låga så brinner filtret upp.Om nu inte Edelbrock har ändrat materialet?Tidigare var det löjligt lätt att det brann upp.En säkrare variant är att bara byta locket mot ett integrerat filter.Tex från Summit för 500 spänn Citera
Tobias CMC1505 March 27, 2009 Author Report March 27, 2009 Jag kan nästan äta upp min hatt på att det är...Majoriteten bestämmer.Vart har du hatten? Vi vill ha bildbevis ! Citera
Per Berglund March 27, 2009 Report March 27, 2009 Jag kan nästan äta upp min hatt på att det är...Majoriteten bestämmer.Vart har du hatten? Vi vill ha bildbevis ! [/quote:2luq9soy]Visst! Här är jag! http://www.youtube.com/watch?v=MT9ZNJ2YS64 Citera
ThomasFB March 27, 2009 Report March 27, 2009 Mindre kanaler = högre flödeshastighet... borde generera i ett högre ljud... nån som sätter emot!? Sträcker upp min hand och meddelar delvis avvikande åsikt.Däremot tycker jag själv just det luftfiltret är helt värdelöst av 1 anledning Då är vi två om det... Obefintlig filtrering av luften dessutom.Ännu sämre filtrering än ett K&N och andra vad-dom-nu-heter bomullsfilter. Citera
JanneJ March 27, 2009 Report March 27, 2009 Då är vi två om det... Obefintlig filtrering av luften dessutom.Ännu sämre filtrering än ett K&N och andra vad-dom-nu-heter bomullsfilter.Man kan inte få allt för 250:- Citera
Dr Frelin March 27, 2009 Report March 27, 2009 Mindre kanaler = högre flödeshastighet... borde generera i ett högre ljud... nån som sätter emot!? Sträcker upp min hand och meddelar delvis avvikande åsikt.Kul! Teori bakom det? Nu snackar vi rent teoretiskt alltså... Citera
Tony.S CMC 2246 March 27, 2009 Report March 27, 2009 Något skummgummifilter är det inte på mitt edelbrocksfilter, ser ut som vilket luftfilter som helst men om det brinner,det vet jag inte får väl testa Citera
Per Berglund March 27, 2009 Report March 27, 2009 Något skummgummifilter är det inte på mitt edelbrocksfilter, ser ut som vilket luftfilter som helst men om det brinner,det vet jag inte får väl testa Jag hänvisade till filtret som Janne visade.Andra Edelbrockfilter är självklart vanliga filter som vilket annat som helst Citera
Recommended Posts