streetsaleen April 17, 2009 Report April 17, 2009 Vet någon hur man lättast lyfter ut motorn?Tar man den uppifrån eller nerifrån? Citera
Roger April 17, 2009 Report April 17, 2009 Hej.Vad har du gjort nu ??? ser ut som en vevstake som vill någon annan stans.Jag har inte lyft ur en motor ur 05 och nyare men ä till 99.9 säker på att den tas ur uppåt. Citera
FastMagnus April 17, 2009 Report April 17, 2009 Usch vad tråkigt jag lider med dig Som sagt innan uppåt får det blihttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-06-07 ... 240%3A1318ett tips på vägen kanske!! Citera
HD-Man April 18, 2009 Report April 18, 2009 Har en del erfarenhet av de där "extrahålen" och när de dyker upp på våren då e re riktigt surt Men det gläder säkert många avunsjuka i din omgivning.På den raka frågan så börja med att skaffa dej en verstadshandbok, (finns en fin bild på en separation i den)sedan av med huven och ryck upp rovan med en motorlyft.Ett kreditkortsdrag senare så är motorn som ny... Citera
Magnus Motala April 18, 2009 Report April 18, 2009 Sörjer med dig Har du bytt soppapump, för original pumpen orkar bara med till ca 400-450 hk.Håkan Prytz i linköping har gt500 pump som passar perfekt ock som räcker till.Magnus Citera
ErikC April 18, 2009 Report April 18, 2009 Men en stake genom blocket har väl inte så mycket med tune'en eller soppan att göra? Jag skulle vilja påstå att det är övervarv eller för mycket pulver som är boven i dramat.Vad hade du för spec på motorn? Mindre pully?Tråkigt att se! Men nu har du chansen att bygga en riktigt motor Citera
streetsaleen April 19, 2009 Author Report April 19, 2009 ja HD-Man det lär vara en hel del som sitter o njuter nu när bilen har pajjat. men men de får dom fan allt göra då Citera
JanneJ April 19, 2009 Report April 19, 2009 det lär vara en hel del som sitter o njuter nu när bilen har pajjat. De som gör det borde skaffa sig ett eget liv istället Jag lider med dig, hål i blocket är inget roligt. Tyvärr finns det ju alltid en svagaste länk någonstans.. Citera
CMC 1061 Berra April 19, 2009 Report April 19, 2009 Tråkigt tråkigt. Hoppas allt löser sig för dig till slut. Och man lär sig alltid något posetivt ur en tragedi.Berra Citera
grufman April 19, 2009 Report April 19, 2009 hehe. lufthål. Motor plockar du ut uppåt. Pm'a mig med din epostadress så skickar jag en instruktion. Citera
streetsaleen April 19, 2009 Author Report April 19, 2009 Nu e de bara o be till gudarna att topparna har klarat sig helskinnade.Jag kommer att lägga upp lite bilder på lite av det vi gjorde i helgen. Citera
grufman April 19, 2009 Report April 19, 2009 hör av dig om du behöver prylar så flyger jag hem det åt dig. Citera
streetsaleen April 20, 2009 Author Report April 20, 2009 hör av dig om du behöver prylar så flyger jag hem det åt dig.Jajjemän det lär behövas Citera
87gt50 April 20, 2009 Report April 20, 2009 Tyvärr tror jag inte dina toppar klarat sig från skador om det är så illa som du beskriver. Vad som orsakat kan vara allt från havererad ventil till bruten kolvbult eller brusten stake som är början till ett rejält haveri.Höga varvtal och mycket boost sliter hårt, och har man inte de grejor som krävs då så är det bara en tidsfråga. Har du sen dessutom haft spikningstendenser så kan det bero på flera saker i sig: fel tändinställning, för mycket boost, för lågt oktantal, för hög komp m.m. Alla leder iaf till samma sak: spikningar.Jag kan inte förstå hur man kan lita på en "tune"som någon tagit fram, utan att man testar förutsättningarna i en kontrollerad miljö (bromsbänk eller rullande landsväg). Man kan komma en bit på vägen med en bredbandslambda för att se till att man kör sin uppsättning "safe", men ifall man vill optimera så krävs det rätt mycket mer. Vet faktiskt inte om det finns någon i Sverige som de facto behärskar att sätta upp en överladdad modern motor till 100%...? Tom i vårt kära USA finns det många som anser sig kunna, men ändå inte klarar ut det...mvhJocke Citera
Greven CMC 053 April 20, 2009 Report April 20, 2009 Jag kan rekomendera Dr. Ernie å Dte racing (http://www.dteracing.se) Nog bäst i Sverige på överladdning, mkt kunnig! Bromsade min superstock motor där med strålande resultat(vanlig sugmotor)! //M Citera
streetsaleen April 20, 2009 Author Report April 20, 2009 Jag kan rekomendera Dr. Ernie å Dte racing (http://www.dteracing.se) Nog bäst i Sverige på överladdning, mkt kunnig! Bromsade min superstock motor där med strålande resultat(vanlig sugmotor)! //MKan dom mappa nyare mustang motorer? Citera
Daniel Linde April 20, 2009 Report April 20, 2009 No Fear Motorsport ska väl ta hit nån jänkare som mappar. Inte så billigt dock, men värt det kanske Citera
1096 April 20, 2009 Report April 20, 2009 F*n så tråkigt men se det från den ljusa sidan.... Du hittade gränsen... Som alla andra säger så spikning = död! Har för mig du hade en skruv på motorn å då vet vi ju att det är fullt tryck oavsett varvtal så fort man fäller ner pedalen... Iaf på min KB på femnollan... Jag köpte en "mailtune" då jag skaffade TwEECern till min dator men det var ingen hit... Spikade hej vilt och fick inte det bränsle den skulle ha... Så in med skiten i garaget och börja plugga allt vad Ford EEC hette.... Men du har ju ett par veckor på dig innan gurun från andra sidan kommer över till NoFear... Hur som helst - gör lite ont att se bilderna... kunde ju iaf vart höst... Mvh, Citera
ErikC April 20, 2009 Report April 20, 2009 Nästa motor jag sätter i så tänker jag be nått företag i Sverige om dom kan mappa bilen åt mig, o inte nån email tune. utan göra allt på plats.Har kört me 8 PSI enligt boost mätarn. men enligt de företaget som jag fick tunen ifrån så ska den ladda 11 PSI, sen så har jag kört mestadels på 95 oktan.95 oktan? Vilket oktantal var tune'en menad för? Vad har du för avgass. på bilen? 11psi kanske är med original Saleen avgass, och om du kör med headers så låter 8-9 psi mer rimligt.No Fear Motorsport ska väl ta hit nån jänkare som mappar. Inte så billigt dock, men värt det kanske Den där "jänkaren" är min partner Paul Meister, och är en av dom bästa i världen på överladdade Mustanger. Du har nästan 1.5 månad på dig att fixa motorn, så hör av dig till Andreas på No Fear och boka in en mappning så blir det rätt gjort!Just det, "jänkaren" är f.ö. Kanadensare Citera
Alabama Grill April 20, 2009 Report April 20, 2009 Aj aj, jag lider verkligen med dig. Jag höll på att skjuta mig då min växellåda droppade, men det här.... Citera
CMC 1061 Berra April 20, 2009 Report April 20, 2009 Ta kontakt med dr Ernie. Han vet vad hab håller på med. Han har byggt hel del turbo trimmade V8or. Och andra motorer. Sedan kör han ett speciellt konsept. När motorn ska bromsas. så bor du en hel helg för att man ska justera in motorn. Han är den ende som kör den typen av bromsning. men det är bäst du tar kontakt inom kort. För jag vet att får fullt upp nu när säsongen sätter igång. Hoppas du har tur och få tid hos han.Berra Citera
grufman April 20, 2009 Report April 20, 2009 jag skulle snacka med andreasm hans kille är tung på mappning. inget lallande där. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.