August 31, 200915 yr comment_80198 När jag för ett tag sen monterade bort "muggkonsollen" Såg jag denna kontakt.Tror inte att det är några konstigheter med det men jag blev nyfiken på vad den kan/ska vara till.Någon som vet?
August 31, 200915 yr comment_80206 Hmm, funderar över om det kan vara till cab knappen? (lika som på sn95 isåfall, blir väl kostsamt att ha olika kabelhärvor?)
September 1, 200915 yr comment_80213 kan iaf meddela att den inte är för Aux'en, de trodde jag när jag var där och pillade...
September 1, 200915 yr comment_80221 jag tror det är en strömbrytare till kompressorn till motorn. GT500 har den insatt i konsolen, medan vanliga GT har ingen knapp, och följdaktligen bara 300hk. Sätter man i en vanlig kontakt från biltema så kan man räkna med typ 100 hästar till. typ.
September 1, 200915 yr comment_80224 jag tror det är en strömbrytare till kompressorn till motorn. GT500 har den insatt i konsolen, medan vanliga GT har ingen knapp, och följdaktligen bara 300hk. Sätter man i en vanlig kontakt från biltema så kan man räkna med typ 100 hästar till. typ.Jag köpte en med guldplaterade kontakter. fick ut 125 hk //Micke.
September 1, 200915 yr comment_80225 jag tror det är en strömbrytare till kompressorn till motorn. GT500 har den insatt i konsolen, medan vanliga GT har ingen knapp, och följdaktligen bara 300hk. Sätter man i en vanlig kontakt från biltema så kan man räkna med typ 100 hästar till. typ.Jag köpte en med guldplaterade kontakter. fick ut 125 hk //Micke.Japp, det är det normala. Står överallt på amerikanska forum
September 1, 200915 yr comment_80226 jag tror det är en strömbrytare till kompressorn till motorn. GT500 har den insatt i konsolen, medan vanliga GT har ingen knapp, och följdaktligen bara 300hk. Sätter man i en vanlig kontakt från biltema så kan man räkna med typ 100 hästar till. typ.Den kontakten kom faktiskt redan på 70:orna men då påverkade den en magnetventil under insuget som gjorde att de hydrauliska ventiltryckarna "sträckte ut" sig och ventillyftet ökade, gav ca 75 hp på högre varv. Det är bara bilarna som gick till australien som faktiskt har knappen, resten har ett kontaktstycke innanför panelen.
September 1, 200915 yr Author comment_80268 Här kommer en bild!Ja men det känns som att det är lite onödigt många trådar om det ska va till belysning.
September 1, 200915 yr comment_80281 Är det inte typ belysning, OD funktion samt startspärr till växelväljaren då? Blir väl några kablar det?
September 2, 200915 yr comment_80294 nån får ladda ner elschemat från vår site och kollaförsökte ta en titt på elschemat men är ganska svårt att hitta utan nått nummer att gå på. och nu är jag inte någon elektriker heller. men nån annan vill försöka kanske? http://grufmanbil.se/mapp/264///mvh
September 2, 200915 yr comment_80297 MENAR DU ATT MAN FÅR UT 100HÄSTAR TILL PÅ EN VANLIG GT ?det är inte officiellt... ford försöker tysta ner den infon.
September 2, 200915 yr comment_80298 oki.. men du kan vell berätta hur man gör. men va skulle den göra på en vanlig gt som inte har kompressor är de något i motorn som gör dom hästarna då?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.