Jump to content

Featured Replies

comment_80221

jag tror det är en strömbrytare till kompressorn till motorn. GT500 har den insatt i konsolen, medan vanliga GT har ingen knapp, och följdaktligen bara 300hk. Sätter man i en vanlig kontakt från biltema så kan man räkna med typ 100 hästar till. typ.

comment_80224
jag tror det är en strömbrytare till kompressorn till motorn. GT500 har den insatt i konsolen, medan vanliga GT har ingen knapp, och följdaktligen bara 300hk. Sätter man i en vanlig kontakt från biltema så kan man räkna med typ 100 hästar till. typ.

Jag köpte en med guldplaterade kontakter. fick ut 125 hk :lol:

//Micke.

comment_80225
jag tror det är en strömbrytare till kompressorn till motorn. GT500 har den insatt i konsolen, medan vanliga GT har ingen knapp, och följdaktligen bara 300hk. Sätter man i en vanlig kontakt från biltema så kan man räkna med typ 100 hästar till. typ.

Jag köpte en med guldplaterade kontakter. fick ut 125 hk :lol:

//Micke.

Japp, det är det normala. Står överallt på amerikanska forum

comment_80226
jag tror det är en strömbrytare till kompressorn till motorn. GT500 har den insatt i konsolen, medan vanliga GT har ingen knapp, och följdaktligen bara 300hk. Sätter man i en vanlig kontakt från biltema så kan man räkna med typ 100 hästar till. typ.

Den kontakten kom faktiskt redan på 70:orna men då påverkade den en magnetventil under insuget som gjorde att de hydrauliska ventiltryckarna "sträckte ut" sig och ventillyftet ökade, gav ca 75 hp på högre varv. Det är bara bilarna som gick till australien som faktiskt har knappen, resten har ett kontaktstycke innanför panelen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...