Jump to content

kul delar o tillbehör till 94-00?


turbopalmen

Recommended Posts

Var hittar man tillbehör och eftermarknadsdelar till årsmodellerna 94-98 i sverige?

Vet massor med amerikanska sidor o företag som säljer delar typ mattor,lampor,chinspoiler och stripekit? Alla svenska säljer ju bara delar o grejor till 05- o nyare är rätt tråkigt....

MVH Rikard

Link to comment
Share on other sites

är det så att vi stackare får köpa själva från USA, i alla fall det mesta. Det finns några firmor som tar hem lite roligare delar men det är oftast motordelar och andra saker för att få bilen att gå fortare.

Men säg till om du ska beställa en chinspoiler, då beställer du två så köper jag den andra av dig!

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Vi upplever att det går ungefär 25 05-kunder som vill spendera pengar på sin bil jämfört med 94-04 kunder.

Ofta är 94-04 bilarna (framförallt 90-talsbilarna) i lite halvdant skick, paneler som hänger löst, inredning som skramlar. Folk är inte så sugna på att köpa ett kjolpaket för 25000 spänn + lack. Typ så. Trist men sant.

Vi själva lägger allt krut på 05 och nyare, det är där kunderna finns i dagsläget, eller för att översätta på svenska: Har man en bil som är värd en kvarts mille så har man råd att köpa lite godis.

Link to comment
Share on other sites

ja han hade ju lite lite grann....o världens långsammaste sida. Är väl enda svenska sida/företag som ens erbjuder såna delar??

Det du skriver grufman kan man ju vända på, om man köper en billigare bil typ 96:a blir det ju mer pengar över till godis...ganska enfaldigt att tro att folk som inte köper en 05- inte har råd... folk köper väl den bil de vill ha...

Finns ingen som ens erbjuder sig ta hem vid beställning...man behöver ju inte köpa hem 2000st o lägga på lager, det förstår jag att inte det är ekonomiskt.

Jag till exempel letar avgassystem till min 1996 cab och hittar bara ett ställe i hela sverige som har ett magnaflow och det är hansen....om man vill ha tex ett slp loudmouth så måste man importera ett själv..

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver grufman kan man ju vända på, om man köper en billigare bil typ 96:a blir det ju mer pengar över till godis...ganska enfaldigt att tro att folk som inte köper en 05- inte har råd... folk köper väl den bil de vill ha...

Min erfarenhet, som baserar sig på 14000 kunders köpmönster, är tvärtom. Tyvärr. Nu låter jag som en surkärring, men såäre.

Dom som har bilar i det segmentet har inte samma ekonomiska muskler som ägarna till de dyrare bilarna och då blir det inga inköp, och gör man inköp så köper man hellre in själv trots att man ligger på så lågt som 12-14kr/$.

Motbevisa mig gärna

Link to comment
Share on other sites

okej jag utgår väl från mig själv kanske... Tycker ändå det e lite konstigt

att ingen ens tar hem mot beställning man lär ju knappast förlora på det.

vi plockade hem ett kjolpaket och lambodörrar till en 99a för några månader sen... han visste vad han ville ha så vi styrde upp transporten.

Link to comment
Share on other sites

avgassystem och sådant kan säkert Andreas på Nofear motorsport sälja till dig. Han har jag handlat allt dyrare av och är otroligt bra att ha och göra med.

alla roliga detaljer handlar jag via ebay, har aldrig blivit blåst och alltid fått vad jag önskat och då har jag handlat ca 100 saker därifrån, det tar kanske lite längre tid ca 1-2 veckor men det är billigt och bekvämt.

Link to comment
Share on other sites

Äsch.

Min erfarenhet är att man får det billigare o många gånger enklare från staterna p.g.a ordentliga webbsidor o utbudet där borta kan aldrig svenska firmor konkurrera med tyvärr.

@Grufman

Kan det inte så att det är större procent som köper nyare bilar som kanske också är lite rädda för att skruva själva o då inte har samma valfrihet?

Som turbopalmen skriver finns det nog de som plöjer ned ordentliga belopp i äldre bilar likväl som i nya.. Fast de hamnar ju utanför eran statistik o kundkrets.

Link to comment
Share on other sites

Det är just det som Peter/Cobra skriver som tar död på hela diskussionen egentligen.

Det ÄR billigare och det ÄR ganska smidigt att importera sina delar själv, och det vet dom flesta numera och som företagare är det inte lönt att tillhandahålla delar till er andra.

Jag har haft överlägset flest 05+ kunder, det är några sänkningssatster och något avgassystem till äldre.

Finns en anledning till att jag numera jobbar som reservdelsförsäljare på ABB....................

Link to comment
Share on other sites

@Grufman

Kan det inte så att det är större procent som köper nyare bilar som kanske också är lite rädda för att skruva själva o då inte har samma valfrihet?

Som turbopalmen skriver finns det nog de som plöjer ned ordentliga belopp i äldre bilar likväl som i nya.. Fast de hamnar ju utanför eran statistik o kundkrets.

nepp, det tror jag inte. Vi säljer massor av "vanliga" delar till 90-talsbilarna. Mycket belägg, skivor, filter, stift osv. Inga trimgrejjer, inget sånt. Det enda vi får frågor om ibland är om man kan "hotta" gamla 4.6-motorn med typ ytterligare 50 hästar för några 1000-lappar med "nått chip". den frågan dyker upp en gång i månaden ungefär.

05 ägare däremot darrar inte på manchetten om ett trimkit går på 15 lax eller liknande.

Link to comment
Share on other sites

jo dom reservdelar jag beställt från usa har kostat lika mycket som här hemma när man lagt på moms o tull....

hittade t.e.x ett billigt avgas i helpolerat rostfritt på ebay 189$ som de skulle ha 300$ för transporten till sverige....då är det ändå billigar att köpa ett tråkigt magnaflow på hansen.

Frakt tull o moms gör att det inte alls är lönande att importera själv...

Link to comment
Share on other sites

jo dom reservdelar jag beställt från usa har kostat lika mycket som här hemma när man lagt på moms o tull....

hittade t.e.x ett billigt avgas i helpolerat rostfritt på ebay 189$ som de skulle ha 300$ för transporten till sverige....då är det ändå billigar att köpa ett tråkigt magnaflow på hansen.

Frakt tull o moms gör att det inte alls är lönande att importera själv...

Jag håller då inte med. Det blir mycket billigare o handla själv.

Ny King Cobra koppling från ford racing med allt kosta mig 1400:- tullat o fraktat till min 95a.

chromat tanklock till min 05a tull o klart med GT text 480kr.

Mustang Shjorta 1300kr på Power Meet - 520kr tullat fraktat o klart.

allt är billigare på andra sidan!

Edit: Dock inte sjukvården :roll:

Link to comment
Share on other sites

då är det ändå billigar att köpa ett tråkigt magnaflow på hansen.

Magnaflow är i rostfritt och är en av de mest exklusiva avgassystem man kan köpa till våra bilar... Tråkigt är fel ord

Med tråkigt menas ett sånt som alla andra har....

Link to comment
Share on other sites

verkar som diskussionens vågor går höga.

Jag vet att Grufman tillhandahåller vanliga reservdelar till bra priser men tycker fortfarande att det är synd att de inte annonserar om att de mycket gärna är behjälpliga i att ta hem delar från staterna. Frakten blir ganska mycket billigare för dem än för mig eftersom jag misstänker att de tar hem containervis medans jag handlar paket....

Vi får starta en egen hemsida för oss "fattiga" ägare av 94-04 årsmodell där vi tar ehm delar mot beställning. Vad tror du om det?

Glada hälsningar, Andreas

PS Jag gillar Grufmans, de hjälpte mig snabbt som vinden i somras. Hyfsat billigt också DS

PS2 Eftersom jag gjort så mycket reklam borde jag kunna få ett par bromsklossar gratis kanske? :lol:

Link to comment
Share on other sites

då är det ändå billigar att köpa ett tråkigt magnaflow på hansen.

Magnaflow är i rostfritt och är en av de mest exklusiva avgassystem man kan köpa till våra bilar... Tråkigt är fel ord

Med tråkigt menas ett sånt som alla andra har....

Lämna in bilen på Ferritta så får du ett skräddarsytt system som ingen annan har...

Magnaflow, SLP Loudmouth etc. har ju alla andra iallafall för det är ju dom bästa!

Link to comment
Share on other sites

Finns det något sämre än Ferritta? Dom låter väl gammal apa och är dessutom inte alls avstämda för bilen - bara ihopbankade så det passar, men absolut inte akustiskt. Ungefär som att köpa ett simonssystem.. BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL i exakt 102km/h

Link to comment
Share on other sites

Finns det något sämre än Ferritta? Dom låter väl gammal apa och är dessutom inte alls avstämda för bilen - bara ihopbankade så det passar, men absolut inte akustiskt. Ungefär som att köpa ett simonssystem.. BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL i exakt 102km/h

Där håller jag med grusman. :)

På en jänkare skall det sitta magnaflow, flowmaster, borla, frpp, loudmouth eller liknande det är de enda rätta.

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att frakten från USA kostar samma oavsett vad loggan säger på kartongen, mao, köp inget skit för dyra pengar. Välj ett magnaflow, det kommer du inte att bli besviken på.

Borla gör också fina system, men då kanske din budget spricker.

Ps vad tar hansen för ett magnaflow?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...