Jump to content

hot rod kammar


bb

Recommended Posts

Har någon monterat kammar tillsammans me cervini-kitet :?:

Funderar på montera sidepipes o det borde bli en jädra skön gång med det . :twisted::twisted:

det borde se brutalt ut speciellt om Lobelia Barker fortsätter med motiv på sidor o ev mer bak .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ricktigt fint ljud med hotrod kammar men en fråga i allmänhet hur ser bilprovningen på dessa kammar?Inte för jag tänkte köpa några själv men e mest nyfiken så alla inte står o byter kammar så måste ni öppna upp o ta bort o återställa igen för bilprovningen.

Link to comment
Share on other sites

Ricktigt fint ljud med hotrod kammar men en fråga i allmänhet hur ser bilprovningen på dessa kammar?Inte för jag tänkte köpa några själv men e mest nyfiken så alla inte står o byter kammar så måste ni öppna upp o ta bort o återställa igen för bilprovningen.

Med kattarna kvar i bilen så är det inga problem ur miljösynpunkt i allafall. Vad annars skulle dom klaga på?

Du borde funderar på att kasta i ett par din framtida GT500 motor! Inte just dessa kanske men andra kammar. Vi har precis byggt klart en 09:a med kammar, portade toppar, Whipple 2.9L Kompressor (18psi) LT headers, CAI, Innovate UD pulley och en hel del annat smått och gått. Mappning sker på tisdag och vi hoppas på någonstans mellan 730-770 bakhjulshästar. Detta med original soppasystem och boost a pump.

Link to comment
Share on other sites

Ricktigt fint ljud med hotrod kammar men en fråga i allmänhet hur ser bilprovningen på dessa kammar?Inte för jag tänkte köpa några själv men e mest nyfiken så alla inte står o byter kammar så måste ni öppna upp o ta bort o återställa igen för bilprovningen.

Med kattarna kvar i bilen så är det inga problem ur miljösynpunkt i allafall. Vad annars skulle dom klaga på?

Du borde funderar på att kasta i ett par din framtida GT500 motor! Inte just dessa kanske men andra kammar. Vi har precis byggt klart en 09:a med kammar, portade toppar, Whipple 2.9L Kompressor (18psi) LT headers, CAI, Innovate UD pulley och en hel del annat smått och gått. Mappning sker på tisdag och vi hoppas på någonstans mellan 730-770 bakhjulshästar. Detta med original soppasystem och boost a pump.

Tänkte på om dom kunde klaga på själva tomgången på bilen.Här i sverige så är allt som e roligt förbjudet.

Du som har koll får gärna pm:a mig hur Boost a pump fungerar just då det följer med shelby kennebell kompressor kitet

Link to comment
Share on other sites

Ricktigt fint ljud med hotrod kammar men en fråga i allmänhet hur ser bilprovningen på dessa kammar?Inte för jag tänkte köpa några själv men e mest nyfiken så alla inte står o byter kammar så måste ni öppna upp o ta bort o återställa igen för bilprovningen.

Med kattarna kvar i bilen så är det inga problem ur miljösynpunkt i allafall. Vad annars skulle dom klaga på?

Du borde funderar på att kasta i ett par din framtida GT500 motor! Inte just dessa kanske men andra kammar. Vi har precis byggt klart en 09:a med kammar, portade toppar, Whipple 2.9L Kompressor (18psi) LT headers, CAI, Innovate UD pulley och en hel del annat smått och gått. Mappning sker på tisdag och vi hoppas på någonstans mellan 730-770 bakhjulshästar. Detta med original soppasystem och boost a pump.

Tänkte på om dom kunde klaga på själva tomgången på bilen.Här i sverige så är allt som e roligt förbjudet.

Du som har koll får gärna pm:a mig hur Boost a pump fungerar just då det följer med shelby kennebell kompressor kitet[/quote:3gnv48qo]

Jag ordnar PM till dig!

Ang. tomgången, om det vore så att dom klagade på det så är det enkelt med en SCT Xcal att höja tomgången ett par hundra RPM så försvinner det där härliga ruppettiruppetti ljudet.

Link to comment
Share on other sites

Har just tvingat mig själv att byta ut mina FR500S tillsvidare pga att ljudet drog igång grannens billarm i morse: viewtopic.php?f=4&t=20857&p=111279#p111279

Men det här går inte längre, jag har fan abstinens och måste ha mera ljud snart..... HJÄÄÄÄÄÄÄLP!!! :shifty:

Vägrar åka på någon träff med mitt nya fisljud... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det har vi diskuterat förr. vill man låta mkt är det bara dessa som gäller http://www.quicktimeperformance.com/QTEC/index.php

kostar ca 3000kr + frakt/tull.

/Micke

Tack Micke, jo jag har sett dessa men vill helst få ut ljudet via dämparna och gärna en mekanisk lösning. Däremot trodde jag dom var betydligt dyrare! :thumbup:

Jag tror det finns fler alternativ och kommer fortsätta jobba på det, i värsta fall kommer jag ha en skruvdragare i bilen och två hemgjorda ändburkar som jag drar loss några kvarter från hemmet... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Oj, vilken sida. Där fanns bra med grejjer och tom en såndära insats!

Ja, detta kan faktiskt bli något, jag som hade bestämt mig för "klämmor" men nu vette katten! :?

Kanske be moderator att flytta våra inlägg rörande ljud till : viewtopic.php?f=4&t=20857 ??

Link to comment
Share on other sites

arno. Flyttar dom när jag e hemma.

skulle va bra coolt med cutouts. Men jag får nog fan inte plats med allt! Blir så trångt när man har både long tubes o kattar... :x

men det skulle helt klart vara något!

wrooooom...

Link to comment
Share on other sites

Ja då har man kommit hem efter lördagens resa till Prytz!

Blev drygt 70 mil eller nått.. Man va rätt mör igår kväll :P

Jag blev iaf jätte nöjd med bytet till HotRod kammarna!

Video kommer så småningom :)

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Samma här. Supernöjd! Bilåkandet har fått en ny dimension då hela bilen står och skakar på tomgång. NASCAR känsla! Döballt!

Byt ut org. motor fästen mot phothane :twisted: känns ännu mer vill jag lova...

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Samma här. Supernöjd! Bilåkandet har fått en ny dimension då hela bilen står och skakar på tomgång. NASCAR känsla! Döballt!

Byt ut org. motor fästen mot phothane :twisted: känns ännu mer vill jag lova...

/Micke[/quote:nt7unobf]

Din jäkel...du gör mig fattig!!!

Link to comment
Share on other sites

Ni som kör med kammarna hur pass lågt har ni lagt eran tomgång?

Skulle tro den ligger på drygt 750rpm nu på min. Lite svårt o se exakt.

Men har någon lekt med Xcalen o sänkt den något ytterligare? Har tänkt pröva detta själv.

Enligt vad jag sett på nätet så ska det gå o sänka till 525rpm i min Xcal2a? Antar det e lika på X3 osv...

Vet någon vilket värde man ska sänka om man har en manuel låda? Står så luddigt i menyn. typ neutral rpm, drive idle rpm.. Antar på neutral rpm?

Skall testa lite med detta själv så fort jag fått en korrigerad tune.

Rekomenderar starkt dessa kammar iaf!

Mitt betyg: :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Link to comment
Share on other sites

(Bump)

Ingen som ställt om tomgången själv?

Ställde ner min tomgång från 740rpm till 560rpm med SF3:an som jag har i samband med när jag la in tunen på bilen.

Satte in 560rpm på både neutral och drive. Har inte märkt något konstigt med det, tror inte det har nån betydelse.

Funkar fint för mig, men tror det funkar RIKTIGT bra med kammarna på din bil ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...