Jump to content

Windows 7


pools

Recommended Posts

Jag beställde W7 i går. Nån fler som tar steget?

Det ska bli spännande att se hur det funkar. Det har ju fått väldigt bra kritik

från alla håll. Som dom säger: så här skulle Vista funkat från början.

Jag förstår egentligen inte hur MS kan släppa ett OS som Vista som inte är

100% färdigt? Och dessutom är det ju inte första gången som dom släpper

programversioner som inte är riktigt färdiga.

Men jag vägrar att gå över till MAC. :twisted: Det vore att ge upp 99% av alla

shareware, och 100% av alla freewere.

Förresten såg jag just att Google snart släpper sitt OS för bärbara. Kommer

nog snart ett OS för PC också. Så, W7 kanske blir det sista OS man använder

fråm MS. :P

pools

Link to comment
Share on other sites

Jag behåller XP, fungerar alldeles utmärkt och är den bästa Wiindowsversionen jag provat. (Någon som vill testa Windows 1.0? makalös version man hittade när man bärgade regalskeppet Wasa)

Link to comment
Share on other sites

Jag behåller XP, fungerar alldeles utmärkt och är den bästa Wiindowsversionen jag provat. (Någon som vill testa Windows 1.0? makalös version man hittade när man bärgade regalskeppet Wasa)

Jag kommer att recensera det när allt är klart. Hur lång tid det tog att installera,

hur många gamla program som inte funkar, o.s.v.

F-n vad jag lovar, det kommer ju att ta flera månader att testa allt. :o

Men jag återkommer.

Jag kommer att ha XP installerat parallellt. Bara för att.

pools

Link to comment
Share on other sites

Windows 7 är helt underbart!

Det funkar klockrent, redan de tidiga beta versionerna va kanon bra.

Jag bytte till en skarpversion i förrgår på min arbetsmaskin och har på min vardagsrumsburk också Windows 7.

Jag är hur nöjd som helst, och rekomenderar det STARKT!

Jag har helt ärligt, inte haft ett problem!

// Danne

Link to comment
Share on other sites

En gyllene regel är alltid att vänta runt 2 år innan man byter till ett nytt Windows.

Kommer inte ihåg årtalet men antar att det var i slutet på 2000 eller början på 2001 som Windows släppte "Windows Millenium".

Denna utgåvan gjordes efter förfrågan på ett OS som skulle starta snabbt.

Och den gjordes ENBART efter det. Har aldrig funnits ett Windows med så låg standard.

Win eXPerience tog nästan 3 år innan det blev stabilt.

Vi nördar höll oss kvar med Win 2000 bra länge.

Vista, för att vara helt ärlig, sket sig ut totalt.

Hoppas nu att om ungefär ett år att man kan gå över till W7 och att det ska vara stabilt. ;):--

Win XP är känt för att vara det lättaste "Moderna" OS att ta sig in bakvägen på.

I början var det läskigt lätt och det går fortfarande, även efter alla säkerhetsuppdateringar relativt lätt (Jämfört med andra OS i samma årgång) att ta sig in i.

Och ska du nu betala för ett Windows så.. gör det inte.

Donera hellre pengar till dem som faktiskt kan programmera och ladda ned ditt Windows gratis.

(Windows finns i "Trial" så jag uppmanar inte till att ni ska göra någonting brottsligt.)

Link to comment
Share on other sites

Kör även jag W7'an och tycker att det är smidig.

Kört Vista i några år och har varit ganska så nöjd

men har stött på lite krångel ibland.

Köper mina operativ då jag tröttnade på valideringen

av äkta programvara. Hitta nya crack och fungerande

nycklar irriterade skägget av mig.

Link to comment
Share on other sites

Använder också Windows 7 Pro och det är en värdig ersättare till XP Pro

Jag bryr mig inte om Bling, Bling och hur snyggt det är utan enbart hur praktiskt det är att jobba med.

Det som tydligast märks att den använder datorns resurser betydligt snabbare än XP.

Det första jag märkte var installationer man gör.

Tex jobbar jag i rätt krävande 3D CAD miljö och när jag installerar det programmet i XP tog installationen ungefär 2 timmar.

I Win 7 gick det på under halva tiden

Likaså själva uppstarten av samma program görs på under minuten mot tidigare ett par minuter!

Tycker absolut inte man behöver vara rädd för att pröva.

Extremt enkelt att installera och inget trubbel men drivrutiner och dyligt.

Bara klicka på "installera" och sen är det klart!

Datorn är dessutom 2år gammal men det var inget problem.

Annars har jag alltid varit förespråkare för det gamla NT / XP Pro men nu får jag uppdatera mig själv! 8)

Link to comment
Share on other sites

Jag har en gammal IBM bärbar X40 som surfdator.... den har inte tillräckligt med minne för win7 men den går som FAN.

Man måste kabla vid installationen, för wireless funkar inte förrän första windows update.... sen lirar allt....

Iofs så ställer jag alltid om datorn för best performance, så alla telly tubbies menyer försvinner.....

Så det ser ut som win 95 och går som helvete.... STOR skillnad....!!!

Sen kan man ju alltid lira gamla spel i xp mode osv.... satt med brorsan och lirade Viper Racing för några dar sen.... SKITKUL fast spelet är 100 år gammalt.... bara för att bevisa att det funkade i win7 oxo.......

Link to comment
Share on other sites

Måste erkänna att Apple Os X och deras Macbooks i aluminium är helt suveräna som bärbara datorer. Här har krångliga Windows-OS mycket att lära.

Kör OS X, Linuxdistro, Win Xp och Vista, beroende på tillfället, men av ovanstående är det endast Vista som är fullständigt skräp. Dom andra kan man leva med. Win 2000 hade jag i maskinen innan, men blev "tvungen" att köpa ny hårdvara med Vista förinstallerat, och tyvärr börjar 2000 bli lite föråldrat. Konstaterade sen att Vista inte kan hantera mer än 3 Gb RAM, så jag kände mej lurad...

Link to comment
Share on other sites

Konstaterade sen att Vista inte kan hantera mer än 3 Gb RAM, så jag kände mej lurad...

Detta beror väl på att du kör en 32bitars version, som bara kan hantera 3Gb?

Du behöver väl 64bitars OS för att tillgodogöra dig mer...

Rätta mig gärna om jag har fel... 8)

Link to comment
Share on other sites

Antagligen så, men inte köper jag flera Windose OS. Varför säljer man då järn med 4gigas RAM och ett kasst OS som inte kan utnyttja hårdvaran?

Bullsh** :!:

Skulle inte vissa program vi behöver i jobbet kräva win, skulle jag inte satsa kulor på annat än MSFT- aktien....

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört W7 i olika varianter och har sedan RC-versionen släpptes kört den på "hemdatorn" och kan bara hålla med dom som är positiva till det.

Ända från det att installationen påbörjades tills nu så har det varit samma positiva upplevelse som när XP-pro installerades för ett antal år sedan.

Jag sitter hela dagarna framför datorn ( jobbet, XP ) och det har till förtret för alla Linuxälskare varit stabilt o klockrent i många år....INGA problem alls, ändå känns W7 som ett lyft. :D

Med det menar jag inte att det är bättre än Linux, men det är inte alls så mycket problen som det ofta ges sken av.

/Björn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det var lite lång leveranstid på det, men nu är det igång.

Förberedelserna tog c:a en halvtimme, Installation på Raid-diskar tog 24 minuter.

Och då tog kopiering och expantion av Windowsfilerna c:a 9 minuter.

Sen är det ju all ominstallation av programvaror. Det tar väl en vecka, om man

laddar hem det som ska laddas hem i helt nya versioner.

Men hur som helst, det funkade SKITBRA. Jag tror inget Windows har varit så

snabbinstallerat.

Återkommer om det blir några problem.

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...