Jump to content

Recommended Posts

http://jalopnik.com/5408309/2011-ford-mustang-gets-new-305-hp-v6-30-mpg

Ja... vad säger ni som har en 2005 GT. Hur kommer det kännas att bli omkörd av en V6'a?

Är bilen otroligt mycket lättare då eller hur får du det till omkörd?

50kg lättare, samma chassi som på 2011 GT:n, BETYDLIGT mer aerodynamisk, styvare samt bättre växellåda (helt ny automat och helt ny manuellåda). Ja, den kommer köra om en original 05-09 GT.

Om inget annat så kör den om när GT:n får soppatorsk och V6:an har halva tanken kvar ;)

Allt har o göra med vem som sitter bakom ratten du kan ha 1000hk i en bil men kan du inte hantera bilen så kan du bli ifrån åkt av en bil med 200hk tex.

Detta är min åsikt om det hela:

Jag kommer aldrig byta min v8 mot en v6:a den saken e jag helt klar o säker på .V8 har det speciella ljudet.Jag kommer dock uppgradera motorn till en 5,4 liters maskin så småningom.Sedan verkar den inte va så snabb den nya v6 från 0-100 enligt uppgifter gör den detta på 6,6sec(Manuell)

6.9 sec (automat)

2008 GT:n jag har gör 0-100 på 5.1 sec orginal så jag känner mig trygg när det gäller att köra korta race :) visst i högre farter så kanske eller kanske inte.Tänker inte spekulera.

frågan är om någon GT snubbe vågar riskera att bli frånåkt....

Blev frånåkt av en SRT6 och inte gråter jag för det. Vill man ha en bil som ser ut som ett missfoster får man väl ha det, bara jag slipper. :--

Denna dag var en lycko dag, jag skulle lämna in tjänstebilen en Saab 9.3akombi för att byta klossar och hade beställt en hyrbil i samma klass

menDet hade blivit något strul med hyrbils bokningen. :roll:

Så när jag kommer in till mabi i Globen vid Saab ANA så säger drängen

på kontoret, fan jag har bara en bil inne, skit samma sade jag bara den inte kostar mer än en saab 9.3a i hyra. :roll:

Vad har du för bil frågade jag, jo en Cadillac CTS V6a 3.6L 311 Hk

det är lungt jag offrar mig jag tar den. :P:P:P

Jaa se nedan den är visserligen skitig men jäkligt skön att köra. :P:P:P

Att bli omkörd av en Mustang är i allra högsta grad välkommet! Spelar ingen roll vilken modell, ålder eller motor.

Jag skulle bara le... :D:D:D

/MOS