Jump to content

Första Mustang!


MustangBB

Recommended Posts

Jag är sugen på att skaffa mig en mustang, helt enkelt för att det är världens läckraste bil.

Min fråga: Är det helt fel att välja en v6:a? För mig är det till stor del en kostnadsfråga då jag är ung och dessutom tänkt använda bilen lite mer som en bruksbil. Förstår att det inte är riktigt samma känsla men är det ändå värt att satsa på? :)

Link to comment
Share on other sites

Överväg väldans noga om det verkligen är en V6a du vill ha.

Som jag förstått det så drar V6an och V8an istort sett lika mkt.

Kommer du fram till att det är en v6a du vill ha, då ska du köpa en sådan :)

// Danne

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kul att höra era åsikter. Var och provkörde en v6:a nu på kvällen, riktigt trevlig bil trots allt. Fick dock inget vidare seriöst intryck av säljaren så jag kommer nog att kolla lite vidare...

Link to comment
Share on other sites

Kolla hur mycket försäkringen skiljer men vad det gäller bränslet e de som Linde skriver.

Allt e ju relativt men skiljer det inte sjukt mycket i försäkringen tycker jag valet e enkelt V8 :!::thumbup:

Link to comment
Share on other sites

vet inte riktigt vad folk har emot v6.......iof kör jag åxå v8

men har man inte råd med en v8....så e väl en v6 bättre än inget alls,,,,,,,

o som glidare funkar v6 utmärkt! de nya v6 e ju alltid lika starka som de gamla v8 i princip....

Link to comment
Share on other sites

har aldrig provat en mustang v6. men är helt nöjd med GT.n som bruksbil kör med den året runt.. var lite tungt denna vintern dock (endast på grund av svårighet att komma loss från parkeringen.. (insnöad stup i kvarten) annars är det ingen fara vintertid. man får bara köra lite försiktigt då den knappast har bra grepp i snö.. (tcs blinkar nonstop och gör inte mycket nytta.)

men om du provkört en V8 och en V6 och fortfarande anser att v6 är nått för dig, så tycker jag att det bara är att köpa.

Mustang GT är lätt den roligaste bil jag någonsin kört. (V8 vrålet gör en hel del :D skulle aldrig byta min musse mot en porsche om det inte vore för att sälja porschen för att byta upp till en shelby ;D

lycka till

Mvh Christian

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Var i England i veckan och där finns V8:or för ca 15.000 £ (motsvarar ca. 165.000) till salu oprutat. Vet inget om skicket på dessa. Men det är inom EU så det blir bara en EU förflyttning = låga importkostnader. Kan vara värt att tänka på. Finns även gott om V6:or för en lite mindre peng men inte alls så stor skillnad som i Sverige eller USA.

På tal om USA så skulle det nog gå att få tag på bil därifrån som på gatan i Sverige kostar klart mindre än 150.000 SEK för en V6:a och kanske runt summan för en 8:a. Värt att tänka på.

CMC 2501

Magnus Widell

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte min första mustang förra helgen. En -07 GT. Bara ljudet genom det upphotade systemet säger allt. På min bil förekommer inget pyssande och tvittrande från motorn som från dom som lägger sig närmare än 2dm från baken när man bara ska ta en sväng. Allt enligt min smak.

Flest kommentarer om bilen har jag fått på det att jag har två stycken barnstolar i baksätet.

Det ska börjas i tid :thumbup:

Skulle köpa eller spara till en V8.

Det ångrar man inte.

lamajo

Link to comment
Share on other sites

Jag är sugen på att skaffa mig en mustang, helt enkelt för att det är världens läckraste bil.

Min fråga: Är det helt fel att välja en v6:a? För mig är det till stor del en kostnadsfråga då jag är ung och dessutom tänkt använda bilen lite mer som en bruksbil. Förstår att det inte är riktigt samma känsla men är det ändå värt att satsa på? :)

Det är inte alls fel att köpa en v6, den är bra mkt billigare (man kan köpa mkt tillbehör!) och i vardagstrafiken blir du iaf en av dom snabbare! /Anders

Link to comment
Share on other sites

Jag är sugen på att skaffa mig en mustang, helt enkelt för att det är världens läckraste bil.

Min fråga: Är det helt fel att välja en v6:a? För mig är det till stor del en kostnadsfråga då jag är ung och dessutom tänkt använda bilen lite mer som en bruksbil. Förstår att det inte är riktigt samma känsla men är det ändå värt att satsa på? :)

Det är inte fel att välja en bil med V6:a om du tänker köra den utöver nöjeskörning och är inte kräsen på motorljud. Du får billigare försäkring till att börja med under förutsatt du är över 24 år, lägre förbrukning om du kör *mormor-stilen*. Skulle suget efter V8 vara för stort, föreslår jag en gammal volvo typ som du köper billigt och finåker med med V8. I slutänden är det trots allt plånboken som bestämmer. Hoppas du har blivit lite klokare. ;)

Link to comment
Share on other sites

Förbrukning är lika som andra säger

Sen är inte försäkringen så dyr heller (Har billigare försäkring på min GT än vad jag hade på min BMW 328 E46 1999)

Så det är bara inköpet som är dyrare mellan V6 o GT, men det är ju därför det finns banker ;)

Link to comment
Share on other sites

Har jag förstått rätt så är V6:an mycket mer svårsåld om du någon gång går i säljtankar.Men som sagt smaken är som baken.Det e du som skall välja och inte vi.Jag hade valt v8:an för är i stortsett liknande förbrukning på bägge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har jag förstått rätt så är V6:an mycket mer svårsåld om du någon gång går i säljtankar.Men som sagt smaken är som baken.Det e du som skall välja och inte vi.Jag hade valt v8:an för är i stortsett liknande förbrukning på bägge.

som föregående talare sa så e v6 mer svårsåld och andrahandsvärdet betydligt bättre på v8. och du kommer definitivt inte bli besviken på v8:an. lovar dig det är värt varenda krona :)

Link to comment
Share on other sites

V8 för mej är tex den 60tals Olds bigblock jag var delägare till för många år sen, ingen fin bil men motorn.....

2 petad (!) aut. gjorde ca 50 kmh på tomgången och släppte i 2an vid fullgasax vid ca 150 kmh, då knakade det till i stolarna o hastighetsmätarn hammrade mot stoppinnen. Om det är vad man upplever med en V8a så, annars duger min v6 tycker jag.

Körde fö ifrån en GT med min 9-5 combi diesel aut vid rödljusen (men visst över 50 kmh blev jag efter förståss)

Link to comment
Share on other sites

V8 för mej är tex den 60tals Olds bigblock jag var delägare till för många år sen, ingen fin bil men motorn.....

2 petad (!) aut. gjorde ca 50 kmh på tomgången och släppte i 2an vid fullgasax vid ca 150 kmh, då knakade det till i stolarna o hastighetsmätarn hammrade mot stoppinnen. Om det är vad man upplever med en V8a så, annars duger min v6 tycker jag.

Körde fö ifrån en GT med min 9-5 combi diesel aut vid rödljusen (men visst över 50 kmh blev jag efter förståss)

Men hur kul är det att åka saab, o diesel dessutom? :wave: Du lär väl endå bli bra mkt gladare av att sätta dig i mussen? ;)

V6a eller V8a, spelar säkert ingen roll. Det är Mustangen som är det fina. Man blir glad o lycklig varenda gång!

Själavård eller vad kallas det, borde va avdragsgill :think:

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...