Jump to content

Mustang HT 1968 CMC1336


Klingan75

Recommended Posts

Efter att ha varit hos verkstaden tog det en ny vändning... Verkstaden hade lämnat offert utan att öppna motorhuven:confused: Efter att vi kollat en stund på bilen så bestämde han sig för att han fick ringa till försäkringsbolaget för att lämna en ny offert. Han hade bla missat att motorn lossnat och åkt 15 cm framåt in i kylaren.

Jag pratade precis med försäkringsbolaget och det var inte längre aktuellt att laga bilen. Efter lite förhandlingar slutade det med att de löser in bilen för 135,000.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Okey, då är det bara för dig att försöka gå vidare. Förhoppningsvis har du en ny bil inom några månader. Kanske lika bra att de inte repade bilen ändå med tanke på hur värdelösa de var på att göra en riktig offert. Normalt lägger ett bilskadecenter in alla parametrar i en datorn (tex. hur mycket den ska riktas i bänken) och datorn räknar ut arbetstimmar och pris. Detta har de uppenbarligen inte gjort utan mera gissat vad det kommer kosta. Sånt brukar aldrig sluta bra!!! Vad är planen nu? Vad kommer du att leta efter?

Mvh. Mats Nilsson

Link to comment
Share on other sites

...Vad är planen nu? Vad kommer du att leta efter?...

Jag vet faktiskt inte - jag hade en väldigt tydlig plan med denna bilen. Den skulle byggas för historisk racing som en kopia av en Trans-Am racer från -68.

http://teamspeed.com/forums/classic-muscle/58991-1968-trans-am-mustang.html

Det skulle nog kännas surt att börja om från början med något liknande. Jag har väl någon idé men jag skall nog låta det sjunka in att jag har fått ett avslut. Senaste en och en halv veckan har jag bara gått runt och oroat mig.

Link to comment
Share on other sites

Anders!

Jag tolkar det som att de löser in bilen och att du därmed blir av med den och får 135´. Första budet på detta var ju 120´och du har nu förhandlat till dig 15´extra idag. Om du skulle behållt bilen skulle du ju få 100´+ bilen enligt det första budet, alltså ett avdrag på 20´för att du behåller bilen. Med samma ekvation borde du nu alltså kunna behålla bilen och få ut 115´men det kanske inte diskuterades???

Går det inte pressa dom en runda till och få med bilen + 130-135´???

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Det vore hemskt synd att låta bilen försvinna med den unika motorn du hade i. Dessutom har du ju en hela massa fina saker du lagt ner på bilen, vore ju synd att låta allt det gå till spillo.

Går det på något sätt att behålla bilen + X summa pengar utan krav på att den måste lagas.

Eller att få X summa pengar och plocka loss det som är mest unikt och värt att spara.

Link to comment
Share on other sites

Han var faktiskt rätt svår att förhandla med. Det är uppenbarligen ingen idé att lägga pengarna på hjulupphängningarna. Jag har tittat på bilen själv och det är inte kul att börja riva i den. T.o.m. torpedväggen är tillknycklad så jag skulle inte ge mig på att laga den så 115' plus bilen var inte längre ett alternativ. Följdaktligen får jag 135,000 och bilen går till försäkringsbolaget som säljer delarna.

@Johan T: Det satt ingen Tunnelportmotor i den utan det var den motorn de tävlade med när det begav sig. Jag skulle byggt en motor baserad på vanliga 302-delar men nu sitter det en 289 i bilen. En Tunnelportmotor hade jag aldrig släppt ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Det är ett roligt projekt men det är risk att man blir för petig och hänger upp sig på detaljer istället för att komma framåt. Det var självklart att det skulle sitta en motor från Ford i den, tyvärr alldeles för många som stoppar i Cheva 350 och LS1. Hade jag byggt allt själv så hade jag även valt bakaxel, spindlar och bromsar från Ford.

Våren sommaren blir dock fullbokad med att bygga garage/verkstad av en gammal trött ladugård.

Link to comment
Share on other sites

Ja petighet är en dödare!! Bättre hålla sig till enbart funktionalitet till en början.

Puts och bling bling är bara jobbigt att bibehålla.

Bygga på Ford eller Cheva spelar ingen roll men Ford känns mer moraliskt rätt att bygga med även om man får mindre mos..

Skickas från min iPad via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...