evert cmc1622 September 12, 2010 Report September 12, 2010 Har precis köpt en Mustang 1966:a.Där var bara ett enkelt avgassystem på den.Har hört att man kan bygga ett sådant själv till en gammal Mustang?Stämmer det?Det finns färdiga att köpa på ebay har jag sett.Flowmaster:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1966-66- ... 45f5198fe6Någon som svara på dessa frågorna?Mvh Evert Citera
stjernberg September 12, 2010 Report September 12, 2010 Bygg själv,det mesta du behöver finns på Mekonomen,Biltema och liknande ställen. MVH Stjernberg Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 12, 2010 Report September 12, 2010 Håller med, bygg själv, pengar att spara, mitt systemkostade under 2000.- att bygga. Citera
evert cmc1622 September 12, 2010 Author Report September 12, 2010 Då hade jag hört rätt!! Blir det bra toner ifrån V8:an med dessa grejorna?Man vill ju ha lite ljud i från bilen. Citera
JanneJ September 12, 2010 Report September 12, 2010 Jag har testat det mesta till min bil...Mitt främsta råd: Bygg inte i 2½", max 2¼" helst 2". 2½" är onödigt krångligt runt bakaxeln och skapar en massa tråkiga resonanser i kupen'.Lycka till Citera
stjernberg September 12, 2010 Report September 12, 2010 Med 2,5" eller 3" system med H-pipe och 1st "turbodämpare" per sida blir det bra ljud ..MVH Stjernberg Citera
mhdin September 13, 2010 Report September 13, 2010 3" rostfritt h-pipe bara flamskydd+schyssta hedders....det är musik. Micke Citera
CMC-49 September 13, 2010 Report September 13, 2010 Köp färdiga böjar över bakaxeln från hansen racing och sedan går det lätt att få i hopa med delar från mekonomen o biltema tex. Citera
Stefan cmc 1169 September 14, 2010 Report September 14, 2010 Hej EvertKöp INTE böjarna från Hansen, har det på min. Passar inget vidare.Kommer att bocka om dom så dom passar eller så byter jag hela skiten igen.Du kan komma hem o kolla på min om du vill. Citera
evert cmc1622 September 15, 2010 Author Report September 15, 2010 Ringde till Gregg i kalifornien .Han skulle sätta på ett avgassystem på bilen till mig innan bilen blir lastad i containern. Det kostade 500 us dollar sa monterat och klart,sa han.Billigare kan man nog inte få det monterat och klart.Bra med kontakter ibland Citera
evert cmc1622 September 22, 2010 Author Report September 22, 2010 Lite bilder på avgassystemet. Är det det någon som kan se om det ser bra ut? Ser ut som det läcker lite olja ifrån bakaxeln.Är det något som är vanligt? Säljaren Ron sa till mig att det var bara för att dom inte körde så mycket med bilen.Ser ut som det är en ny bensintank med och stötdämpare med.Gregg sa till mig om ljudet ifrån avgassystemet:" it sounds like an Hot Rod".Gregg är med på bilden med trevligt att ha. Citera
Cabbe70 September 22, 2010 Report September 22, 2010 Hmm, trevlig färg på bilen. Synd att dom inte satte dit en H-pipa på avgassytemet, ljudet blir lite fränare då och gången i motorn bättre. Min läcker ingen olja från bakaxeln, men det ser inte oroande ut tycker jag./Dan Citera
evert cmc1622 September 22, 2010 Author Report September 22, 2010 Kan ingenting om avgassystem.Vad är H-Pipa för något?Googlade på internet.Hittade en bild på h-pipa tror jag. Citera
Gtttggg September 22, 2010 Report September 22, 2010 Det där är ett X-pipa. H-pipa är format som ett H, kan man säga. V8 är format som ett V osv.. Citera
fast66 September 24, 2010 Report September 24, 2010 Ngt man måste tänka på när man bygger dubbelt är hur nära bakre bromsslangen kommer mot rören över bakaxeln. Man brukar rekommendera att flytta fästet. Annars kan det bli stressigt;-)Ang Hansens krökar - byggde mitt Hansensystem för 20 år sedan har kört 5000 mil så det håller, men krökarna passar dåligt:-( ...möjligt att de har bättrat på sig på dessa 20 år? Citera
mnilsson September 24, 2010 Report September 24, 2010 Har ett 2,5" hemmabygge med Biltema rör & krökar och Magnaflow dämpare som tog litet tid att få ihop men funkar bra. Fick flytta bromsslangsfästet eftersom min var en enkelrörare som original. Har dock upptäckt att slangen som luftar bakaxeln får litet stryk i guppen men det beror ju på hur jag fått till mina bakaxelkrökar.//Mats Citera
JockeH October 5, 2010 Report October 5, 2010 Är det någon som provat Summits avgassystem för Mustang 68-73?http://www.summitracing.com/parts/SUM-680111/Vore skönt att få alla nödvändiga delar i ett paket, men annars är det väl bara att börja passa ihop rörstumpar och se var man hamnar. Citera
Andreas Holmgren cmc924 October 10, 2010 Report October 10, 2010 Hej EvertDin 66:a ser ju kanonfin ut och avgaset verkade ju bli bra. Vi får väl se bilen på vårmönstringen?Själv tänker jag gå mot strömmen och montera ett enkelt avgas när det befintliga blir för dåligt. Min bil har haft enkelt från fabrik.Visst tappar man kanske lite av ljudet men det låter ändå V8. Upskattar när det är tyst om man ska köra en bit.mvh/Andreascmc 924Landskrona Citera
evert cmc1622 October 10, 2010 Author Report October 10, 2010 Har redan köpt lite inför reg-bes.Thord i mustangklubben han sa att mustangerna med c-code hade bara enkelt avgassystem.Stämmer det?Skall hämta den i Göteborg vecka 43 tror jag det blir.Får väl prova att köra den innan vintern.Undrar hur det är att köra en gammal mustang?Många har sagt att det är som att köra en gammal volvo amazon.Stämmer det?Vi synes på vår mönstringen Andreas. Citera
Ronnie S October 11, 2010 Report October 11, 2010 Thord i mustangklubben han sa att mustangerna med c-code hade bara enkelt avgassystem.Stämmer det?Ja, det var bara Mustang GT och bilar med K-code (289 hi-po) som hade dubbelt avgassystem från fabrik 1965-66. Citera
Guest Raman January 19, 2020 Report January 19, 2020 Hej! jag har nyligen köpt en Mustang v6 3.7 2014. är inte nöjd med hur bilen låter så finns någon som kan tipsa mig hur kan man få bättre ljud, skulle beställa Färdiga ljuddämpare Som Roush eller Borla men då måste importera och det kostar mig upp till 10k vill ej ge så mycket. Finns det något annat man kan göra ? Citera
Per Berglund January 19, 2020 Report January 19, 2020 1 hour ago, Raman said: Hej! jag har nyligen köpt en Mustang v6 3.7 2014. är inte nöjd med hur bilen låter så finns någon som kan tipsa mig hur kan man få bättre ljud, skulle beställa Färdiga ljuddämpare Som Roush eller Borla men då måste importera och det kostar mig upp till 10k vill ej ge så mycket. Finns det något annat man kan göra ? Gå in på YouTube och sök "Mustang V6 exhaust" så får du en massa tips och får höra hur olika system låter. Kostnadsmässigt så är det nog minst 10.000 som behövs för ett annat system Grejjen är du förväntar dig höra en V8 ljud ur en V6a och det kommer aldrig hända ärligt talat hur mycket du än önskar och får olika tips om. Oavsett avgassystem så låter det 6a Enklast är att sälja bilen ta ett nytt lån och helt enkelt köpa en bil med V8 För det är väll det du vill ha antar jag? Har själv haft en V6 som bruksbil och faktiskt tycker jag original systemet är bäst. Mysigt och ärligt helt enkelt. Trimsystemen låter bara syntetiskt, obekvämt "wanna be V8" Citera
Tungelsta HT-67 January 20, 2020 Report January 20, 2020 On 2020-01-19 at 16:50, Guest Raman said: Hej! jag har nyligen köpt en Mustang v6 3.7 2014. är inte nöjd med hur bilen låter så finns någon som kan tipsa mig hur kan man få bättre ljud, skulle beställa Färdiga ljuddämpare Som Roush eller Borla men då måste importera och det kostar mig upp till 10k vill ej ge så mycket. Finns det något annat man kan göra ? Testa att ställa frågan under https://www.mustangclubsweden.org/forums/forum/22-mustang-2005-2014/ Citera
Recommended Posts