Jump to content

Fastback vs Cab


bjornpersson

Recommended Posts

Tjena!

Jag går i tankarna att importera och renovera ytterligare en musse. Fastback eller Cab 70. Jag har ju redan en HT så det faller sig väl naturligt att välja nån av de andra karosstyperna.

Hittade en FB som behöver totalrenoveras för 8000 USD. Tidigare helt orörd enligt annonsen.

Har även hittat några cabbar på ebay.

Vad säger ni ? Cab eller Fastback ? :)

Björn

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Jag går i tankarna att importera och renovera ytterligare en musse. Fastback eller Cab 70. Jag har ju redan en HT så det faller sig väl naturligt att välja nån av de andra karosstyperna.

Hittade en FB som behöver totalrenoveras för 8000 USD. Tidigare helt orörd enligt annonsen.

Har även hittat några cabbar på ebay.

Vad säger ni ? Cab eller Fastback ? :)

Björn

Nu när du redan har en med tak så välj en cab, en av varje sitter fint i garaget.

Är det något som lockar resten av familjen att hänga med så är det att åka nercabbat fina sommardagar.

Fb'n är orörd enligt annonsen, omlackad är den då i alla fall, både grönt och blått tittar fram under det röda.

Lycka till med letandet.

Janne

Link to comment
Share on other sites

Nu när du redan har en med tak så välj en cab, en av varje sitter fint i garaget.

Är det något som lockar resten av familjen att hänga med så är det att åka nercabbat fina sommardagar.

Helt av samma åsikt, absolut en cab!!

Link to comment
Share on other sites

Haha, tack för svaren. Ja, det var ju egentligen en korkad fråga eftersom man väl bör ha en av varje karosstyp ? :)

Eftersom jag gjort en HT och har en hel del nya delar kvar så kanske en CAB är logiskt ? ..

Det blir till att fundera lite. Sen är det ju inte säker att det är 100% logiskt att importera denna gång. Det finns kanske påbörjade projekt här i Sverige som man kan ta över och färdigställa ..

En liten dröm är ju dock en musse med en riktigt riktigt rå motor.

Link to comment
Share on other sites

Haha, tack för svaren. Ja, det var ju egentligen en korkad fråga eftersom man väl bör ha en av varje karosstyp ? :)

Eftersom jag gjort en HT och har en hel del nya delar kvar så kanske en CAB är logiskt ? ..

Det blir till att fundera lite. Sen är det ju inte säker att det är 100% logiskt att importera denna gång. Det finns kanske påbörjade projekt här i Sverige som man kan ta över och färdigställa ..

En liten dröm är ju dock en musse med en riktigt riktigt rå motor.

Vore jag dig, hade jag stoppat en riktigt rå motor i HT:n och köpt en cab att glida med..

Link to comment
Share on other sites

Ja, den tanken har slagit mig också .. den är ganska trevlig :) ..

Hmm .. vad ska man satsa på då rent motormässigt. Stoppa i nåt färdigpreppat eller renovera och hotta 351:an ?

EDIT:

Hittade bland andra denna på ebay:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-351 ... 3a61c6f3d5

Vore ju nice att bara byta ut motorn komplett. Det är rätt mkt timmar och delar från min snurra fram till en i denna klass.

Sen är ju frågan om bakaxel och växellåda duger. Fast 360 HP är ju inte övermycket ...

Link to comment
Share on other sites

Lådmotorerna har varit uppe i någon tidigare tråd, 3699$ är misstänkt billigt för en komplett nyrenoverad motor, undrar om den verkligen är ordentligt genomgången eller om den bara är högtryckstvättad och målad..

Jag hade byggt en egen 351:a direkt, planering och fundering, bygge och intrimning, allt är lärorikt och roligt.

Att locka fram 400 pållar med rätt delar ska inte vara så svårt.

Du verkar inte ha tummen mitt i näven så kör på :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det kanske är rätt. Fast motorbygge har jag noll erfaranhet av.

Jag håller med Janne till 100%

Bygg din egen motor, då vet du vad som är gjort och att det är gjort på rätt sätt!

När det gäller erfarenhet så hade jag inte heller någon innan jag började, men trots det har jag lyckats få ihop en och är inne på andra motorn. Sen kan du ju se på det så här, hur mycket erfarenhet hade du av att renovera mustanger när du började rostlaga din? Har följt ditt bygge och är mäkta imponerad av arbetet du lagt ned på din bil.

Lägg samma energi på motorn så kan du inte misslyckas :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Erfarenhet av Mustang var noll innan renoveringen. Bara känslan att man ville ha en Mustang fanns :)

Tack för kommentaren om min renovering :) .. måste väl erkänna att den inte är 100% klar än :oops: . Det beror mest på att jag tog mig an ett nytt projekt för 1,5 år sen. En gammal gård från 1878 med 7 rok totalrenovering.

Men men .. motorbygge verkar rätt svårt och just nu hinner jag inte lära mig något nytt. Att lägga ett par helger på att byta motor rakt av klarar jag dock!

Vilka svenska firmor/personer kan man rekommendera för att köpa en vass motor av annars ?

Ska det göras nåt med HTn så vill jag att det är klart tills säsången börjar.

Link to comment
Share on other sites

Erfarenhet av Mustang var noll innan renoveringen. Bara känslan att man ville ha en Mustang fanns :)

Tack för kommentaren om min renovering :) .. måste väl erkänna att den inte är 100% klar än :oops: . Det beror mest på att jag tog mig an ett nytt projekt för 1,5 år sen. En gammal gård från 1878 med 7 rok totalrenovering.

Men men .. motorbygge verkar rätt svårt och just nu hinner jag inte lära mig något nytt. Att lägga ett par helger på att byta motor rakt av klarar jag dock!

Vilka svenska firmor/personer kan man rekommendera för att köpa en vass motor av annars ?

Ska det göras nåt med HTn så vill jag att det är klart tills säsången börjar.

http://www.enginekitracing.se/motorer.htm

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Jag går i tankarna att importera och renovera ytterligare en musse. Fastback eller Cab 70. Jag har ju redan

en HT så det faller sig väl naturligt att välja nån av de andra karosstyperna.

Vad säger ni ? Cab eller Fastback ? :)Björn

Naturligtvis en CAB! Jag kör ju en själv. :oops: Men som flera andra redan sagt, du har ju redan en täckt bil.

Vi blev alla RIKTIGT impade av din förra renovering. Den följdes av många av oss. Om det det nya projektet

skulle komma bara i närheten av det förra, och dessutom gå så vansinnigt fort, blir du nog helgonförklarad

här på forumet. :clap: Det var en stor inspirationskälla för många av oss.

Lycka till med letandet!

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Jag går i tankarna att importera och renovera ytterligare en musse. Fastback eller Cab 70. Jag har ju redan

en HT så det faller sig väl naturligt att välja nån av de andra karosstyperna.

Vad säger ni ? Cab eller Fastback ? :)Björn

Naturligtvis en CAB! Jag kör ju en själv. :oops: Men som flera andra redan sagt, du har ju redan en täckt bil.

Vi blev alla RIKTIGT impade av din förra renovering. Den följdes av många av oss. Om det det nya projektet

skulle komma bara i närheten av det förra, och dessutom gå så vansinnigt fort, blir du nog helgonförklarad

här på forumet. :clap: Det var en stor inspirationskälla för många av oss.

Lycka till med letandet!

Mvh.

pools

Tjena!

Tack för den :)

Nej nån high speed-renovering blir det inte. Nästa projekt får gärna bli en längre historia med mer tid att hitta kvalitetsprylar och kanske en "matching numbers original-känsla" ..

Fast men vet aldrig ;)

Link to comment
Share on other sites

Tänk tanken :shh:

Gå på magkänslan, vi lever här och nu, det finns inget sen :cry:

En Sportsroof eller Mach1 :think: skall du förståss lägga tid på,

du har väl råd med tak :) , skämt o sido, jag vet att många

söker båda modellerna så egentligen är det bara att hugga

bästa objektet ;)

Hej!

Mmm fast HT är ju inget fel heller :) ... En roligare motor skulle dock sitta fint i min. Den är lite dassig. Skulle vara fint med en känsla av YES! när man startar och lägger i driven :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...