Jump to content

Montera emblem


NackaBosse

Recommended Posts

Tänkte montera en del saknade emblem. De levereras med tre stift, samt tre små gummipluppar. Skall embelmen tryckas in i hålen och plupparna tryckas på från insidan, eller sätter man på plupparna direkt på stiften och sen trycker in hela härligheten?

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om jag hade riktigt lika emblem, men....

I mitt fall så var det nya FORD bokstäver på huven som det gällde, de var med plast "pluppar".

Jag fick rensa hålen i huven från färg efter lack, sen även borra ur "pluppar" lite, tryckte efter det fast de i huven sist bokstäverna.

Hur vida det var rätt att göra så vet jag inte, men "pluppar" gick inte annars att få ner i hålen, och bokstäverna gick inte att få ner i "plupparn".

De sitter där de ska, och även bra. Så det blev bra för mig iaf.

Mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

Hej på er !

Köpte nya bokstäver till framskärmar och bakluckan i vinter som jag monterade efter att fått bilen lackerad.

Köpte Scott Drakes bokstäver från Tony tyvärr ser det ut som att "N" är något felgjutet i "pinnarna" så det hamnar lite snett.

Kolla det innan du trycker fast (N:et).

Jag skall se om det går att putsa upp det gamla och montera det istället men det breror på hur angripet det är.

Hålen var också trånga efter lackering så det var bara att dra upp dom med en borr tänk på att rostskydda om det blir plåtrent i hålet.

Har en Ivy Gold -67 cup som finns i galleriet nu vet inte om det syns på dom bilderna.

Hälsn Lars

Link to comment
Share on other sites

Jag struntar alltid i dessa pluggar och ibland tar jag även bort pinnarna.

Det blir mycket snyggare om man köper en rulle Scotch eller 3M "STRONG" dubbelhäftande genomskinlig tejp

Sen bara klippa till små bitar som man fäster bakom bokstäverna.

Lite pyssel men emblemen sitter tajtare mot plåten samt man har möjlighet justera lite mer.

Har man inga hål slipper man ju borra dessutom!

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla tips. Det korrekta verkar vara att först trycka in plastplupparna i hålen (ja dom finns) och sen trycka dit emblemet. Sen finns det tydligen lite olika personliga varianter.

Link to comment
Share on other sites

Det blir mycket snyggare om man köper en rulle Scotch eller 3M "STRONG" dubbelhäftande genomskinlig tejp

Sen bara klippa till små bitar som man fäster bakom bokstäverna.

Detta underbara tips läggs in i minnet för framtida bruk, tackar. :)

Link to comment
Share on other sites

Emblemen jag menar är "Mustang" skrivet i skrivstil som skall sitta i bakkant på framskärmen mellan framhjulet och dörren. De gamla gick sönder när de togs bort för att montera Boss 302:ans stripes. (Utan "BOSS" då det inte är en Boss). Emblemen kommer att hamna mitt i stripesen. Har inte riktigt bestämt mig för att åter montera dessa emblem. Det kanske kommer att se knasigt ut. Se bifogade bilder.

post-5833-144839185169_thumb.jpg

post-5833-144839185163_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Emblemen kommer att hamna mitt i stripesen. Har inte riktigt bestämt mig för att åter montera dessa emblem. Det kanske kommer att se knasigt ut.

Ja KNASIGT! :)

Gör själv exakt samma sak....svetsat igen hålen nu och monterad BOSS stripes

Jag tycker för mycket emblem, märken och dekaler får bilen att se "larvig" ut.

BOSS stripes enbart är nästan det makstarkt för min smak......Lite känslan av "18-åring med kepsen bakfram" nivå. :)

Nu åker den på iallafall på min med för Ford gjorde ju så

Link to comment
Share on other sites

Mina hästen emblem på vä och hö framskärmar bröt någon loss med skruvmejsel förra sommaren med påföljd kraftiga repor och troligtvis omlackering av framskärmarna, villket jag ej har hunnit göra ännu,och det skedde utanför min bostad på Norra Rådmansgatan som är väl trafikerad. Ingenting får man ha ifred längre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...