Tommy Iggesund April 11, 2017 Report Share April 11, 2017 Jag ringde till dom som servar Ford i Hudiksvall. Min bil ingår definitivt i detta sa dom. Dom skulle endast få klar tecken och instruktioner hur. Skickat från min iPad med Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan_mega April 11, 2017 Report Share April 11, 2017 4 timmar sedan, Wallace said: Är det bara att kontakta/maila valfri Ford återförsäljare? Det bästa är att kontakta Ford så pekar dom ut lämpliga ÅF, titta i denna tråd så ser du info. //Johan 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallace April 11, 2017 Report Share April 11, 2017 (redigerad) 3 timmar sedan, Johan_mega said: Det bästa är att kontakta Ford så pekar dom ut lämpliga ÅF, titta i denna tråd så ser du info. //Johan Tackar, har kontaktat Ford med uppgifter. Får se vad det blir för svar. ///Johan Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 April 14, 2017 Report Share April 14, 2017 Bytt tog en halvtimme på hedbergs i HBG Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Iggesund April 14, 2017 Report Share April 14, 2017 Har NI koll på om eran bil omfattas av den utökade "Safety Recall" som Ford gick ut med i December?Betydligt fler är drabbade än man tror..Hur kommer Ford US och Ford Sverige att agera?Finns det någon Godwill lösning eller får ägarna själva lösa och bekosta detta?Det finns mer info i ett annat forum..http://mustangforum.se/showthread.php?2120-Airbag-recallMin ska dom åtgärda 2012 GT Enligt verkstaden i Hudiksvall Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dykarn April 15, 2017 Report Share April 15, 2017 Har mailat dom får se vad dom säger. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang12 April 17, 2017 Report Share April 17, 2017 Har också mailat i tisdags och hoppas på svar under veckan... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dykarn April 19, 2017 Report Share April 19, 2017 Fick svar att dom tar den på Safety recall [emoji106]Skickat från min E6653 via Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan_mega April 19, 2017 Report Share April 19, 2017 Hej igen, Då var min åtgärdad, tog ca 30-45min och byte av airbag modul :-). VH//Johan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spawn April 20, 2017 Report Share April 20, 2017 Hej alla, Min är nu åtgärdad, tog mindre än 1 timme för min också. Bra jobbat av Ford. Med vänlig hälsning Ricky. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallentin April 20, 2017 Report Share April 20, 2017 Min byttes i tisdags, när de väl tog in bilen i verkstaden så var det fixat på 1h :) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
u43jln April 20, 2017 Report Share April 20, 2017 Var tidigare i kontakt med frordkund@ford.com e bad mig kontakta Bilfocus i Falun för tidsbeställning fick tid 9/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mallemia April 20, 2017 Report Share April 20, 2017 Idag blev min åtgärdad. Bra jobbat, Ford! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nordan56 April 24, 2017 Report Share April 24, 2017 Har också fått svar från Ford. Ska bytas och Tuppz i Bollnäs är kontaktad av Ford i Stockholm för åtgärd. Tuppz ska höra av sig för tidsbokning Riktar ett tack till er som kämpat för detta Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT06 April 27, 2017 Report Share April 27, 2017 (redigerad) Hej Var i dag på Brandtbil i Skövde och fick Gasgeneratorn till förarairbagen bytt. Vägen dit var inte helt utan problem, men nu är det fixat Gasgeneratorn med gul etikett är den gamla, den med vit den nya Jag råder er alla att maila ford centralt och bli hänvisad en verkstad som kan utföra det här. MVH//GT06 Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallace April 27, 2017 Report Share April 27, 2017 Fått tid för byte hos Kindwalls Bredäng, mycket bra hanterat 😀 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
hammarby April 28, 2017 Report Share April 28, 2017 (redigerad) Har fått min fixad idag av Stockholms Bil i Skarpnäck, tog en kvart. Väldigt bra hanterat av Ford. Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustangmike May 2, 2017 Report Share May 2, 2017 Även min blev fixad idag, hos Stockholms Bil i Skarpnäck. Det tog säkert en halvtimme för jag hann äta upp min frukost och nästan skumma igenom två Bilsport, Nr 6 och 7 innan jag blev avbruten :-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrixon May 5, 2017 Report Share May 5, 2017 Min blev åtgärdad i dag 5/5 på Ford i Gävle tog dock nästan 2 timmar?????? men nu är det åtgärdat iaf :) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kragan May 6, 2017 Report Share May 6, 2017 jag skall få fixat min på bilmånsson i halmstad på tisdag.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
IEFBR14 May 8, 2017 Report Share May 8, 2017 Airbag-strulet fixat + Pocherad Torsk med gubbröra och färskpotatis. Summa summarum 0:- Tack Upplands Motor. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallace May 15, 2017 Report Share May 15, 2017 Nu är bytet gjort av Kindwalls Bredäng. Mycket smidigt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dykarn May 18, 2017 Report Share May 18, 2017 Nu är min fixad tog tio minuter på Skobes i Vetlanda. [emoji106]Skickat från min E6653 via Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrKire May 31, 2017 Report Share May 31, 2017 Har nu kollat i listan och vi behöver fixa våran oxå. Har skickat mail till fordkund@ford.com så får vi se hur snabbt det går att få det fixat. Blir väl på WikmansBil i Gävle kan jag tänka mig. Tack för att ni gjort mig uppmärksam på detta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
O.Viking June 11, 2017 Report Share June 11, 2017 Sänt mail till Ford centralt för att närmaste förhandlare som kan byta, hade recall på min också efter kontroll på US Ford registreringssida. Enligt senaste historik här så ser det inte ut till att vara något problem längre?!?. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts