Jump to content

Lilla registeringsskylten


Martin Bäckström

Recommended Posts

Fick höra av Upplandsmotor att min FB/GT byggs nu, beställdes den 10 December. Känns så bra! Förhoppningsvis kan jag glida runt i denna bil lagom till Midsommar.

Några som läser detta har redan fått era bilar, jag undrar om ni har fått den stora (vanliga) registrerings skylten? Dessutom undrar jag om det i registreringsbeviset står EU liten, dvs att det är tillåtet att beställa reg skyltar av den mindre storleken. Om det är fallet tänkte jag höra med Upplands motor leverans avdelning om jag kan få den lilla skylten redan vid leverans.

Nån som vet mer i ämnet?

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev till min handlare och bad dem att inte montera främre nummerplåten, ska beställa små skyltar och vill inte ha hål i stötfångaren, ska sätta skylten nedanför stötfångaren.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag ringde till transportstyrelsen idag och beställde 2 st nya SMÅ skyltar till min Mustang. Enligt deras lista får våra bilar ha små skyltar fram och bak. ;) 90 kr st.

Som hittat.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Razvan said:

Jag ringde till transportstyrelsen idag och beställde 2 st nya SMÅ skyltar till min Mustang. Enligt deras lista får våra bilar ha små skyltar fram och bak. ;) 90 kr st.

Som hittat.

Mycket intressant.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
3 timmar sedan, Robban1 said:

Konstigt att man kan inte beställa små plåtar via deras hemsida. Endast vanliga EU skyltar. 

Ja, faktiskt. Efter diskussionen här så bad jag Upplands Motor att leverera bilen med små skyltar, både fram och bak. De fixade detta, och bilen rullar med små skyltar. Inga problem, inga kostnader.

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, Robban1 said:

Konstigt att man kan inte beställa små plåtar via deras hemsida. Endast vanliga EU skyltar. 

Det beror nog på att din bil har eu skylt fram och bak. För har man en liten och en stor så går det beställa antingen stor eller liten.

Många bilar har inskrivet i reggpapperen liten bak och eu skylt fram då beställer man en ny bakskyllt och den sätter man fram.

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Sa-Malmoe said:

Det beror nog på att din bil har eu skylt fram och bak. För har man en liten och en stor så går det beställa antingen stor eller liten.

Många bilar har inskrivet i reggpapperen liten bak och eu skylt fram då beställer man en ny bakskyllt och den sätter man fram.

Det stämmer att min bil har eu-skyltar fram och bak enligt reggpapperen. Troligen går det nog inte att ändra till liten.

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Robban1 said:

Det stämmer att min bil har eu-skyltar fram och bak enligt reggpapperen. Troligen går det nog inte att ändra till liten.

Jag har visserligen ingen 15-16 utan en 13 Men jag hade det inskrivet i regpapperen liten bak och stor fram men jag har alltid haft en lite skylt fram eftersom jag beställt en ny bakskylt. Men nu ringde jag in till transportstyrelsen idag och bad de ändra till lite skylt fram också. Och hon kollade dispenser och det var det på alla mustanger så hon ändrade direkt i regpapperna så¨nu står det liten fram och bak. Så om du vill ha små så ring du så får du det.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Sa-Malmoe said:

Jag har visserligen ingen 15-16 utan en 13 Men jag hade det inskrivet i regpapperen liten bak och stor fram men jag har alltid haft en lite skylt fram eftersom jag beställt en ny bakskylt. Men nu ringde jag in till transportstyrelsen idag och bad de ändra till lite skylt fram också. Och hon kollade dispenser och det var det på alla mustanger så hon ändrade direkt i regpapperna så¨nu står det liten fram och bak. Så om du vill ha små så ring du så får du det.

Då gäller det alltså även årsmodell 15-16. Coolt.  ;)  Undrar var man får tag i skylthållare....

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Jag tog mig en närmare titt på mina regskyltar. Bakre skylten har tjock plastkåpa där skylthållaren är fastskruvad på. Är det några fler som har den plastkåpan bak?

Tyvärr är kåpan fastskruvad med två skruvar för mycket och lämnar synliga hål om jag monterar dit liten USA skylt. Fram är det inga problem.

IMG_1076.JPG

IMG_1078.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Sparkar liv i den här - jag kommer att få stora skyltar till min. Amerikanska skylthållare är ju som bekant små så jag räknar med
någon form av trassel med hålbilden, jag blev ombedd att söka dispens. Enligt tjejen jag pratade med står Mustang med på
listan över bilar som får liten skylt men bara t.o.m. modellåret 2014.

Någon som sökt dispens? Vilka argument lyckades ni få igenom då?

 

Link to comment
Share on other sites

En del Fordstore levererar bilen med små skyltar om man så önskar och endel gör det inte. Jag har sett flera M6 bilar från Brandt med små skyltar I skylthållare med "Brandt" reklamtext på.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...