Jump to content

Avgassystem


Monticello

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Installerade ett Rousch axle-back på Avgassystemet i Bromma. Gick mycket smidigt, men som en del påpekat så är det viktigt hur man kapar.

Det tog ~1000 kr för installationen.

 

Ljudet...mer än original. Det är alltid en smaksak, men det är på gränsen till för högt för min del, men bara ibland.

Ni vet hur det är, ibland vill man smyga och det går faktiskt. Men vid gaspådrag låter det, en hel del V8.

Körde ner till Göteborg ToR och det fungerar, inget irriterande. Rekommenderas!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hej,

varifrån order ni avgassystemet för den nya mustangen?

Fins det not bra ställe i sverige eller från USA? dom har verkligen bred sortiment but jag vet inte vad ska det kosta efter tull och frakt. 

Jag antar the installation är inte komplicerat om man har en verkstad, so behöver ingen expert för det. 

Link to comment
Share on other sites

On 2016-09-08 at 9:51 PM, SUPRA said:

Installerade ett Rousch axle-back på Avgassystemet i Bromma. Gick mycket smidigt, men som en del påpekat så är det viktigt hur man kapar.

Det tog ~1000 kr för installationen.

 

Ljudet...mer än original. Det är alltid en smaksak, men det är på gränsen till för högt för min del, men bara ibland.

Ni vet hur det är, ibland vill man smyga och det går faktiskt. Men vid gaspådrag låter det, en hel del V8.

Körde ner till Göteborg ToR och det fungerar, inget irriterande. Rekommenderas!

Jag har också beställt Roush axle back till min bil. Låter inte exakt som din bil pga jag har ecoboost men det blir nåt liknande aggressivt ljud. När du skriver inget irriterande, antar jag du menar inget resonansljud. Stämmer det?

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, zolife said:

hej,

varifrån order ni avgassystemet för den nya mustangen?

Fins det not bra ställe i sverige eller från USA? dom har verkligen bred sortiment but jag vet inte vad ska det kosta efter tull och frakt. 

Jag antar the installation är inte komplicerat om man har en verkstad, so behöver ingen expert för det. 

Jag köpte mina ljuddämpare från swedenmustang.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Robban1 said:

Jag har också beställt Roush axle back till min bil. Låter inte exakt som din bil pga jag har ecoboost men det blir nåt liknande aggressivt ljud. När du skriver inget irriterande, antar jag du menar inget resonansljud. Stämmer det?

Jag tycker det är för mycket drone, men har GT. Funderar på Solo Performance.. eller att leva med det ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Roush axleback är monterat på min bil. Det lilla jag har kört hittills låter det tydligt högre än original. Låter inte så mycket i kupén och låter heller inte mycket utvändigt när man kör runt 50 km/Tim. Gasar man på, låter det hel del utvändigt. På ecoboost sitter det en extra rektangulär ljuddämpare under framsätet där avgasröret blir dubbla rör och det stryper en del av ljudet tillsammans med katalysatorn tyvärr. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag köpte 2016 pypes axelback på eBay , dom låter för högt tycker jag. Monterat tillbaka original .
Ville ha tag på ett par som ligger mellan original och pypes. Någon som vill byta med mej som har och vill ha ett högre ljud?
Tilläggas att jag har en cab 2012. Så vid ett byte så skall dom passa till -12 GT


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag har kört med mina Roush axleback ett tag och bestämde mig att ta bort resonatorn för få högre ljud. Det ersattes med ett Y-rör från USA och nu låter det högre samt bilen blev piggare på köpet. Hehe. Låter dock något dånande i bilen vid 3000 varv och vid belastning som tex körning i uppförsbacke.

Bilen förvandlades från ecoboost till ecobeast vilket texten ecobeast sitter på min bil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Köpte min GT 5.0 med Ferrita axleback vid leverans. 

Grymt dovt muller och behagligt ljud i cupén men det har en viss tendens till resonans vid pådrag i uppförsbackar etc runt 1500 rpm som man ju ligger på ganska ofta i 70-knyck på 6an men kan rekommendera det ändå!

Funderar på att komplettera med X eller H-pipe... Lutar nog åt H-pipe då det som jag förstår det ger lite av det klassiska muskelljudet och bättre bottendrag och inte det ettriga pizza-stuket jag inte ger mycket för :)

Ger X / H-pipe mycket högre dB jämfört med främre dämparen / resonatorn?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 8/10/2017 at 2:48 PM, Streiff said:

Köpte min GT 5.0 med Ferrita axleback vid leverans. 

Grymt dovt muller och behagligt ljud i cupén men det har en viss tendens till resonans vid pådrag i uppförsbackar etc runt 1500 rpm som man ju ligger på ganska ofta i 70-knyck på 6an men kan rekommendera det ändå!

Funderar på att komplettera med X eller H-pipe... Lutar nog åt H-pipe då det som jag förstår det ger lite av det klassiska muskelljudet och bättre bottendrag och inte det ettriga pizza-stuket jag inte ger mycket för :)

Ger X / H-pipe mycket högre dB jämfört med främre dämparen / resonatorn?

Svar JA! :)

Jag har Roush AB och en MRT H-pipa och det låter HÖGT. Jag gjorde många timmars efterforskningar på Tuben och
detta var den kombo jag kunde hitta som jag tyckte lät mest/värst så det fick bli den!

 

Link to comment
Share on other sites

Vibrationer, varför gjorde Ford inte nått åt detta. När dom provkörde bilarna innan dom släppte dom ...så jävla lågt att inte få ordning på detta innan . Köpt två nya däck fram, får testa nya däck även bak till sommaren. Eller är det inte däcken det beror på, kardanstången?
Vad kostar det att byta kardanstång?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...