Mikael81 May 3, 2017 Report May 3, 2017 Jag har en f100 med vad dom säger en 302 -68 mustang motor. då jag i vinter bytte startmotor så tog jag vara på nr : C8OE-6015A vilker blir -68 fairlane ? Fast på "Mustangtek" sidan står det att C8OE-6015-A är en osäker (68-69 302) och säker (68 302 shelby GT350) men sen hittade jag motor brickan som satt vid oljestickan (vilket den tydligen skall göra på en -68) men på den står det "302 C 68 1 ford - G K284-J" så om jag nu förstår allt rätt så har jag en 302C från en australisk fairlane Alltså det är ju helt omöjligt att tyda dessa nr =) det enda jag är säker på är att det är en -68 302 :) Citera
fast66 May 10, 2017 Report May 10, 2017 C8OE-6015-A är ett helt normalt gjutnummer för en 302 från 68. Exakt när den gjöts ser du på datumkoden som finns gjuten i närheten av detta nummer (några cm ifrån) Alla modeller fick inte egna gjutnummer och de flesta smallblock har "O" eftersom de härstammar från 221an (senare 260 -< 289....) som ju ursprungligen kom i Fairlane. Enligt Kevin Martis "Tag Book" visar koden K-284 -J att det är en vanlig 302 4V (EJ Shelby som har 283-J01 eller 284-J01) som är sammansatt i Juli (G). Citera
Mikael81 May 10, 2017 Author Report May 10, 2017 Tack fast66.. det är ungefär det jag kom fram till oxå tillslut :) 4v betyder väll att jag har en 4-port men oxå 4 bultade lager överfall va ? Citera
Tungelsta HT-67 May 11, 2017 Report May 11, 2017 4V betyder 4-portsinsug (på svenska) :) Om det sitter 4 bultade ramlageröverfall har du en Boss-motor ! Citera
Per Berglund May 11, 2017 Report May 11, 2017 36 minuter sedan, Tungelsta FB-68 said: 4V betyder 4-portsinsug (på svenska) :) Om det sitter 4 bultade ramlageröverfall har du en Boss-motor ! Fanns ej sådana motorer 1968 Fanns ej heller några speciella 4V block Citera
Tungelsta HT-67 May 11, 2017 Report May 11, 2017 3 minuter sedan, Per Berglund said: Fanns ej sådana motorer 1968 Fanns ej heller några speciella 4V block heller Menar du att det ej fanns 4v 302 (4 portare) motorer i Fords register 1968 ? Citera
Mikael81 May 11, 2017 Author Report May 11, 2017 "Tungelsta-fb-68" jag har inte kollat om jag har 4 bultad bara nått jag hört att "4v" betyde både 4port och 4 bult.. :) Citera
stefan_borgen May 11, 2017 Report May 11, 2017 fanns tunnelport 302 med 4-bultade ramlageröverfall 1968 till transam mustangerna ,ytterst ovanliga men ändå och aldrig i en produktionsmustang 302 j-kod motorn skiljer sig åt med sitt 4v insug och dom speciella 4v topparna(53 cc förbränningsrummen) Citera
Per Berglund May 11, 2017 Report May 11, 2017 3 timmar sedan, Tungelsta FB-68 said: Menar du att det ej fanns 4v 302 (4 portare) motorer i Fords register 1968 ? Förtydligande..Jag syftade på enbart 302 blocket som det inte fanns varianter på 1968. Det som skruvades på varierar såklart en hel del men var ändå små saker och inget unikt Citera
stefan_borgen May 11, 2017 Report May 11, 2017 tror att 4v topparna j-kod bara fanns 1968 till j-kod mustangen och 68 shelby 350 kanske lite unika Citera
Per Berglund May 11, 2017 Report May 11, 2017 1 timme sedan, stefan_borgen said: tror att 4v topparna j-kod bara fanns 1968 till j-kod mustangen och 68 shelby 350 kanske lite unika J är ingen speciell topp utan det är bara ett ersättningsnummer för tidigare 289ans A kod Samma med "Shelby" det är samma toppar som satt i K kod motorerna (HiPo) Citera
stefan_borgen May 11, 2017 Report May 11, 2017 68 shelby 350 302 cid motor använde j-kod 4v toppar .tidigare shelby 67 350 m.m körde 289 hp med modifieringar Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.