Jump to content

Recommended Posts

I mitten av instrumenten finns en liten skärm, mellan varvräknare och hastighetsmätare. Om man väljer att visa "bränsleekonomi" visas ju
en stapel i grönt, och längst upp finns ett streck där det står 30. Är det max förbrukning, 3 liter per mil, eller?

/P-O

4 timmar sedan, FastMagnus said:

Håll gasen i botten en mil och kolla 😎🤣😂🤔

Tack för rådet, men det finns inte vägar nog långa för att hålla gasen i botten i en mil. Inte ens hos dej! 😎 Inte med din eller min bil! 🤔

12 timmar sedan, pools said:

Tack för rådet, men det finns inte vägar nog långa för att hålla gasen i botten i en mil. Inte ens hos dej! 😎 Inte med din eller min bil! 🤔

Tror jag klarar mig med 1000m för att nå toppfart 

• Haha 3

En gissning är att det kanskke kan vara 30 minuter. Bränsleförbrukningssiffran som brukar visas mellan mätarna visar I standardmenyn medelförbrukning de sista 30 minuterna eller sedan senaste nollställningen om det inte gått 30 min.

• 1 month later...

Min bil visar förbrukning medelvärdesbildad per 30 minuters period, och visar max 3 liter per mil. Det är lätt att få den att dra mer, hyr Gotland Ring en dag, gasa som bara sjutton, och du kan nog få den att slicka i sig mer än 4 liter per mil. Jag har lyckats med det i alla. Ett nöje värt varje droppe! 😀

1 timme sedan, Norsted said:

På en dag tankade jag två gånger. 😂

46 minuter sedan, Junkers said:

Är du här nu igen, kommentar från macken...

Hahaha

Jag var en sväng till "stan" I helgen och tänkte se om jag kunde få bilen (2017 GT) att dra det den ska dra enligt EU-cykeln (2,0 lit/mil) givetvis utan att överträda någon trafikregel. Jag gasade så ofta det gick och givetvis vid rödljus och fartgupp men övrig trafik är ju ivägen rätt ofta. Misslyckandet blev totalt då bilen bara drog ca 1,25 - 1,35 och någon gång efter fullgasacc till 60km/h med hjulspinn så toppade mätaren ca 1,5.

Är det någon som någonsin uppnått 2,0 lit/mil eller mer I stadskörning ?

(Givetvis så kan man nolla mätaren och köra så den börjar visa förbrukning och sedan stå still på tomgång eller tomgångsköra I en kö som star still I rusningstrafiken, men det är "fusk". Jag har lyckats nå 4 - 5 lit/mil efter start när jag trixat ut bilen ur ett trångt parkeringsgarage.)

20 minuter sedan, Prime Mover said:

Jag var en sväng till "stan" I helgen och tänkte se om jag kunde få bilen (2017 GT) att dra det den ska dra enligt EU-cykeln (2,0 lit/mil) givetvis utan att överträda någon trafikregel. Jag gasade så ofta det gick och givetvis vid rödljus och fartgupp men övrig trafik är ju ivägen rätt ofta. Misslyckandet blev totalt då bilen bara drog ca 1,25 - 1,35 och någon gång efter fullgasacc till 60km/h med hjulspinn så toppade mätaren ca 1,5.

(Givetvis så kan man nolla mätaren och köra så den börjar visa förbrukning och sedan stå still på tomgång eller tomgångsköra I en kö som star still I rusningstrafiken, men det är "fusk". Jag har lyckats nå 4 - 5 lit/mil efter start när jag trixat ut bilen ur ett trångt parkeringsgarage.)

Kör aggressivt och   stadskörning 1.8    ligger min på då. 

• 1 month later...
On 2018-06-04 at 14:04, Prime Mover said:

Gjorde en lång tur (14 mil) här om dagen och blev förvånad över förbrukningen. Höll hastighetsbegränsningarna om än ett par omkörningar så drog bilen 0,83 ??? cruisa i stan lungt ca 1.3??? fan det drog ju min gamla Audi 2,4.

• Like 1
3 timmar sedan, RRS550 said:

Vafan kör ni inte med bilarna eller 😛

Jodå men småvägar utan tak med 30 grader ute är rätt skönt att köra 70-80 på.

Snittat ca 1,05 på de första 500 milen.

• 3 weeks later...

Blev en resa från Jönköping till Orust ca 45 mil tor. med varierad körning med ett resultat på 0,8 liter/mil vilket måste vara väldigt bra. 3 pers och full packning med några goa omkörningar 👍😀 Är sjukt imponerad av bilen både komfortmässigt och körkänslan är fantastisk. Samtidigt väldigt roligt att se alla uppskattande blickar och tummen upp från såväl små barn som äldre människor. Grym bil helt enkelt!

E18820AB-5F07-47E0-9B3E-AB61E24099E1.jpeg

11 timmar sedan, Jordshultamossen said:

Blev en resa från Jönköping till Orust ca 45 mil tor. med varierad körning med ett resultat på 0,8 liter/mil vilket måste vara väldigt bra. 3 pers och full packning med några goa omkörningar 👍😀 Är sjukt imponerad av bilen både komfortmässigt och körkänslan är fantastisk. Samtidigt väldigt roligt att se alla uppskattande blickar och tummen upp från såväl små barn som äldre människor. Grym bil helt enkelt!

E18820AB-5F07-47E0-9B3E-AB61E24099E1.jpeg

Väldigt imponerande!

Gör precis den omvända resan idag. Kör Ljungskile-Gränna. Ska ner till Ronneby å Muscle Pony car meet.

Trodde jag körde snålt...... kör på pricken i lagstadgad hastighet med 2 vuxna, en 5-åring å ganska välpackad bil.

kaffepaus i Ulricehamn:

D287DB93-BB33-43CE-8261-701FDCC14391.jpeg

• Like 1
10 timmar sedan, Julle said:

Väldigt imponerande!

Gör precis den omvända resan idag. Kör Ljungskile-Gränna. Ska ner till Ronneby å Muscle Pony car meet.

Trodde jag körde snålt...... kör på pricken i lagstadgad hastighet med 2 vuxna, en 5-åring å ganska välpackad bil.

kaffepaus i Ulricehamn:

I mitt tycke är det den snyggaste bilen med bästa ljudet och  riktigt  smart bil  med en hel del säkerhet och komfortutrustning samt  bra komfort och ekonomi för en sportbil.  Det blir 🙂 🙂🙂🙂🙂🙂 av 5 möjliga för den bilen 

• Like 1
11 timmar sedan, Julle said:

Väldigt imponerande!

kaffepaus i Ulricehamn:

Är som sagt vad sjukt imponerad av våra bilars bränsleekonomi och allt annat med för den delen. Min tidigare Porsche GT3 var omöjlig att köra på under 1,4 liter/mil och endast med två personer och 0 packning pga. Av bur etc. Mustangen är helt fenomenal om ni frågar mig. Ett chassi som levererar (MagneRide), grym effekt och komfort. Tre personer funkar fint, 4 blir tyvärr omöjligt då jag är 1,86 lång och måste ha sätet långt bak. Vi har lagt ca 150 mil nu på semestern och alla glada människor som kommer fram och vill prata Mustang gör inte saken sämre. Känns som att hela Sveriges befolkning har en relation till en Mustang på ett eller annat sätt gammal som ung😀👍

• Thanks 3
(redigerad)

Har kört från Stockholm till Gardasjön i norra Italien. Gasat på serpentinvägar i alperna och 200+ på autobahn flertal gånger och snittar på 0.95 😁

I Sverige låg bilen 0.83, sen fick man börja gasa 😁

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1