Jump to content

Andra intressen förutom Mustangen?


Pernolf cmc 558

Recommended Posts

Vad har ni för andra intressen då?

Sport?

Eller är det bara bilar som gäller här?

Själv är jag inbiten leksandssupporter och är inte människa förenns VI är tillbaka i elitserien...

Sen är det mycket lyssnande på musik, lirade bas i ett punkband runt 90-94... släppte en vinylsingel och ett par demotapes...

inte speciellt bra men vi hade iaf roligt!

:)

Link to comment
Share on other sites

Ja data & elektronik liger mig varmt om hjärtat då jag har sysslat med data mest hårdvara i 21 år min första Dator var en ZX81"lanserades som sveriges första hemdator jag var 11 år" med 1k i ram och ett exstar minne på 10 k och en printer som brände in text i ett foliie papper snacka om power.

Jag är radioAmatör SM6YCL är min signal det är roligt att köra ett par qson då och då.

radiostyrda flygplan är ett stort intresse också det är mitt senaste påhitt har syslat med det i c:a 1 1/2 år.

Det var lite om minna intressen 8)

Link to comment
Share on other sites

Tja, förutom Mustanger så gillar jag att fiska. Har fiskat sedan barnsben och både flugfiske och spinn- gäller. Annars så tycker jag om att teckna, (mustanger givetvis), att spela Xbox är också kul och Halo spelen är väl något av en favorit tillsammans med bilspelen. Ett mindre gammalt intresse som väcktes till liv för några veckor sedan är Radiostyrda bilar. Läste artilkeln om Xmods RCbilar i Mustang&Fords och tyckte att det lät som en rolig grej.

Har inget jobb, men ska söka någon form av högskoleingenjörsutb. och design. (Designa Mustagen för 2010 :wink: )

Det var väl jag i ett nötskal...

Vh Niklas

Link to comment
Share on other sites

Själv är jag inbiten leksandssupporter och är inte människa förenns VI är tillbaka i elitserien...

:)

Inte fan visste jag att Leksand var så stort att det finns idrottslag där :lol::lol:

Om det är Hockey vi pratar om så är det väl bättre om leksand är kvar i division 1,Allsvenskan eller var dom nu spelar i ,för snart får dom ju sällskap av Brynäs och då får dom ju sina derbymatcher :lol: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hela mitt liv så har jag varit racingintresserad så det har blivit många resor till tävlingar. Bl.a Formel 1 i Tyskland och England. Finns inget ljud som slår en F1 motor.

Mitt andra stora intresse är 60-70 tals musik. Driver en radiostation i Kalmar med denna inriktning. Som Vinyl 107 ungefär. Vår station heter KanonFm 98,6 så har ni vägarna förbi så ställ in radion på denna frekvens. Det finns många gamla billåtar. T.ex. Beach Boys sjunger mycket om V8 or och street racing. Kul.

Sen tycker jag det är kul att laga god mat också så det har blivit ett litet men gott intresse.

http://www.kanonfm.com

Stig

Link to comment
Share on other sites

Denna 1955 Imperial importerade jag och min fru från staterna i höstas. Den prioriteras just nu framför mustangen för att bli fin till sommaren. Annat som drar är aktiviteter med hunden samt tävlingar med min frus häst.

Link to comment
Share on other sites

Racingintresset har väl altid funnits. Säsong 2004 blev det 2 st Formel 1 tävlingar Nurburgring och Barcelona. Denna säsong skall jag försöka komma iväg till Silverstone 7-10 Juli.

Bara höra ljudet från en F1 är värd hela resan !!!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag kan inte glömma att man en gång ville bli Rock

artist, som gammal trummis och bassist så är det

i alla fall något som varit ett av minna intressen. :shock:

MUSTANGer av olika modeller och även andra bilar

har alltid varit största intresset efter detta kommer dock

fiske och skogsgöra som tex svamplockning mm är också

ett perfekt sätt att skaffa nya krafter och ideér. 8)

Det viktigaste i livet är dock tanten och familjen, barn-barn

hus trädgård och framförallt så har jag ett stort intresse

i att bli en något så när frisk människa igen efter att

min rygg har slutat att fungera 100% igt, är opererad

men forsatta operationer ligger i framtiden. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag kan inte glömma att man en gång ville bli Rock

artist, som gammal trummis och bassist så är det

i alla fall något som varit ett av minna intressen. :shock:

MUSTANGer av olika modeller och även andra bilar

har alltid varit största intresset efter detta kommer dock

fiske och skogsgöra som tex svamplockning mm är också

ett perfekt sätt att skaffa nya krafter och ideér. 8)

Det viktigaste i livet är dock tanten och familjen, barn-barn

hus trädgård och framförallt så har jag ett stort intresse

i att bli en något så när frisk människa igen efter att

min rygg har slutat att fungera 100% igt, är opererad

men forsatta operationer ligger i framtiden. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Intressant tråd :)

Själv så är jag lite kluven numera, självklart har jag mitt relativt nyfunna motorintresse..

Började för 2-3 år sedan då jag förstod att det var en jänkare jag skulle ha ;)

Har sen dess suttit på nätet varenda dag, blocket och usabil.nu och drägglat över bilar jag önskar att jag en gång skulle äga :)

Innan dess var det datorer som var mitt största intresse, för många år.. Men det har jag tröttnat på litegranna nu.

Studerade fotografering, med bra betyg, och det ska jag ta upp igen så fort jag har råd att köpa mig en redig digital systemkamera. (kräsen)

Men tja, just nu är det musiken som är det viktigaste (förutom mussen)..

The Doors, Guns n' Roses, Whitesnake, Dream Theater, The Eagles, Led Zeppelin osv.. Mest äldre rock till 80/90-tals HÅRDROCK!

Umgås med mina vänner och flickvännen, dricka öl, kika film, festivaler på sommrarna. Blir dock mindre med festivaler nu när jag har massa bilträffar att åka på! :D Men det gråter jag inte för, tvärtom, längtar till första träffarna! :D

Kul att få träffa likasinnade!

Sen springer jag en del, 1.5mil i veckan, så man rör på sig lite.. hehe

Over and out!

Link to comment
Share on other sites

Själv är man en 20-årig nybliven bilmekaniker från de mörka skogarna i Åkersberga.

Är i stort sett uppväxt med bilar, efs min far både är racing-förare i RHK och gammal bilmeck. :wink:

Har alltid haft ett intresse i bilar, och Mustangen är något som får mitt hjärta att slå lite extra. Det finns bara inte nån mer underbar bil. 8)

Övriga intressen som kan räknas upp är datorer (självlärd entusiast), musik (trummis och sångare, fast inte samtidigt), umgås med alla polare, och surfa runt på nätet.

Link to comment
Share on other sites

Är lika intresserad av musik som av mustanger, innan var det ännu mer musik, 70tals hårdrock som herrn ovan lovordade har alltid uppskattats av undertecknad framför allt band som led zepelin,black sabbath etc samt

garage rock av alla de slag (särskillt gamla 60tals band som the sonics etc.. deras låt boss hoss kan få den mest bilhatande minimjölksfetiscist att köpa en muskelbil..

Läser en hel del, böcker (inte bara mustangs and ford och liknande)

I övrigt är man rätt tråkig, känns som man inte har några direkta intresse, arbeta, ta ett par öl på fredagskvällen, ligga i garaget och sen sova, thats it.

Intresse man har och framförallt försöker ha tid till:

Datorer var jag intresserad av men de växte tyvär ifrån mig, men surfa lite är ju alltid kul

tv spel är jag inte för gammal för heller, särskillt inte bilrelaterade.

Link to comment
Share on other sites

Oj, jag har för många intressen.

Bilar har jag mekat med sedan jag var 12år och köpte min första (är 28 i år) Framför allt har det vart Saab Turbos i div olika former. Kör både bana och stripp med denna modell, anser dock stripp vara tämligen tråkigt och inriktar mig just nu mest på bankörningar. Mitt banprojekt är en Saab 99 -75.

Såg ut typ så här vid inköp; http://www.saab4fun.com/projekt/front.k.jpg

Ser rätt snäll ut men 3,3 kg/hkr är realistiskt när den är klar. Chassi är ju iofs inte direkt original heller...

Rudskogen och Knutstorp är de i särklass bästa banorna enligt mig, gillar kuperade och tekniska banor.

Hemmabio är en annan last. Total upplevelse när man ser på film är viktigt. Har ett Canton 6.1 system runt soffan just nu och driver detta med en Yamaha förstärkare. Konstigt nog är vi ej vräkta ännu, bara tidsfråga kanske.

Just det, familj med. Förlovad sedan 8år och vi har en dotter på 9månader. Bor i tre rum & kök i Trollhättan.

Hemsidan är ett annat intresse. Haft den uppe i snart fem år och ligger på 75besök per dygn i genomsnitt. Tar går åt mer tid än man tror att hålla en sida uppdaterad och fungerande. Men vad gör man inte för andra biltokar.

Link to comment
Share on other sites

hehe...

bilar har varit mitt intresse sedan många år...

d v s jag började min kariär genom att mest sitta på baken och titta på innan jag kunde krypa... efter den kunskapen infan sig var garaget extremt intressant.. massa saker och kolla... och på den vägen är det...

nu snart 20 år och garaget är en de större delarna i mitt liv.. utöver skolan... pluggar microdata på högskola.

bilstereo är alltid skojj.

datorn är en annan hobby,

modellflyg har funnits med några år, men precis som datorn så är dock detta ner prioriterat.... finns inte pengar som student... får hoppas på ett rikare liv framåt.. ;)

musik: allt utan opera typ.... lyssnar på musik nästan alla dygnets timmar är bara i skolan det är tyst.. nattetid snurrar datorn musik på recievern, blir så mkt mer njutbar sömn på det viset... ;)

Link to comment
Share on other sites

Intressen?? måste nog säga att det framför allt är bilar och street racing, men jag är så konstig att jag uppskattar det mästa i bilväg bara det är snyggt och riktigt gjort. Sen är väll datorn lite av ett intresse, och hus å natur. (alltså jobba med naturen, skog å sådant).

Sen var det nog inte så mycket mer, å ändå tycker jag aldrig att pengarna vill räcka till mitt intresse :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...