Heine September 25, 2020 Report September 25, 2020 Fick brev från Ford idag att airbagen på passagerarsidan ska bytas ut på min GT500 -07. (Förarsidan blev utbytt för några år sedan) Bra åtagande för en snart 14 år gammal bil:) Citera
Sa-Malmoe September 25, 2020 Report September 25, 2020 Jag fick samma brev idag synd man inte fick brevet tidigare för nu är det dax att ställa av. Citera
Wallentin September 25, 2020 Report September 25, 2020 Fick också det idag, ska se om man kan ta det till våren istället Citera
Richy September 25, 2020 Report September 25, 2020 Tog ut en carfax på min bil innan jag köpte den. Fick då upp att det var något med airbagen på passagerarsidan. Detta var över ett år sedan, var inne hos en fordhandlare som var som ett frågetecken. Hen trodde att det framöver kommer ut info om åtgärd. Verkar som ni har fått denna info om åtgärd, får se om det även gäller mig. Min är flyttgods, är era intagna på samma sätt? Ställer själv av bilen innan oktober. Citera
Freddealmen September 25, 2020 Report September 25, 2020 1 hour ago, Richy said: Tog ut en carfax på min bil innan jag köpte den. Fick då upp att det var något med airbagen på passagerarsidan. Detta var över ett år sedan, var inne hos en fordhandlare som var som ett frågetecken. Hen trodde att det framöver kommer ut info om åtgärd. Verkar som ni har fått denna info om åtgärd, får se om det även gäller mig. Min är flyttgods, är era intagna på samma sätt? Ställer själv av bilen innan oktober. Jag köpte min mustang begagnad nu i juli (en GT/CS-2012), ursprungligen ett "flyttgods", fick också brev om airbagen idag. Tog också en Carfax på den men sparade tydligen inte den, kommer inte ihåg vad det stod men många andra som jag tittade på runt samma år hade äldre notering om airbag. Brevet som kom gäller potentiell risk att delar från krockkuddens gasgenerator kan slungas ut mot passagerare och orsaka allvarliga skador eller "dödsfall". Tänkte inte ställa av min riktigt än så jag tänker ta en tripp till Ford kommande vecka och visa upp brevet. Citera
Richy September 26, 2020 Report September 26, 2020 Okej, får jag inget brev närmsta tiden ska jag ta med utskriften på carfaxen och visa upp vad som står. Letade upp den nu, och vad jag förstår ska ford kontakta mig angående problemet. 01/22/-19 gick ford usa ut med detta enligt min carfax. Citera
Wallentin September 26, 2020 Report September 26, 2020 12 timmar sedan, Richy said: Tog ut en carfax på min bil innan jag köpte den. Fick då upp att det var något med airbagen på passagerarsidan. Detta var över ett år sedan, var inne hos en fordhandlare som var som ett frågetecken. Hen trodde att det framöver kommer ut info om åtgärd. Verkar som ni har fått denna info om åtgärd, får se om det även gäller mig. Min är flyttgods, är era intagna på samma sätt? Ställer själv av bilen innan oktober. Det berör alla oberoende på hur de är intagna. Verkar som att de skickar ut det i omgångar, så var det med förarsidans airbag med. Iom att de inte såldes nya i sverige så är det en lång process som går genom ford från usa Citera
Mustangmike September 26, 2020 Report September 26, 2020 Jag fick brevet i Fredags, imponerande produktansvar. 13år gammal bil som flyttat ut från marknaden och kontinenten den en gång såldes på. Citera
mike85 September 28, 2020 Report September 28, 2020 Fick också brev men vill vänta till våren. Hur länge kan man vänta innan de går ut? Citera
Artur September 28, 2020 Report September 28, 2020 Min kom också i fredags. Bytte förarsidan förra året och kommer byta pass sidan den 22-a Bra jobbat Ford Citera
stefan andersson September 28, 2020 Report September 28, 2020 fick min kallelse i fredags på en 2007 , är respekt på detta! Citera
Wallace September 28, 2020 Report September 28, 2020 Fick brev idag. Fick förarsidan åtgärdad för några år sedan. En 2005. Citera
monkeyman September 29, 2020 Report September 29, 2020 On 2020-09-28 at 09:22, mike85 said: Fick också brev men vill vänta till våren. Hur länge kan man vänta innan de går ut? Jag kollade med min närmsta Ford verkstad och det var inga problem att vänta till våren. Citera
Norén September 29, 2020 Report September 29, 2020 Har ej fått någon Kollade "På http://www.etis.ford.com/fordservice hittar du information om eventuella återkallelser eller säkerhetskampanjer som rör din bil." ingen träff på regnr men på VIN hittade den bilen. Försökte boka tid på Fords hemsida men hittade inte regnr där iheller. Blir att ringa dem imorgon. Citera
Richy September 29, 2020 Report September 29, 2020 Tack för länken. Fick upp det här på min. Utestående servicekampanjer 19S01 - TAKATA NON-DESICCATED PASSENGER SIDE AIRBAG INFLATORS Vi kontrollerar ännu ej utförd service på det valda fordonet i det land du befinner dig. Om landet inte stämmer kanske du inte ser korrekt information.Vi ser att du befinner dig i: SwedenOm detta inte stämmer klickar du här för att ändra land. Verkar som det dyker upp ett brev framöver, ställde dock av den i förrgår, så det får vänta till våren. Citera
Recommended Posts