Jump to content

Vita mätartavlor 67-68?


Gäst

Recommended Posts

Jo, jag har tänkt på det men nu när jag sitter med instrumentpanelen jämte mig här så ser det ut som att det är en metallbit som det är tryckt på. Får spåna mer på det..

Link to comment
Share on other sites

Jag försöker mig på att göra egna....Till en 65:a dock

Har bara gjort själva mätarskalan än,men de blev väl hyffsat....Skulle haft en bättre skrivare dock,blev lite bläckränder lite varstans (syns kanske inte på bilden)..Och defenitivt en bättre scanner....Den jä***n lever ju sitt eget liv........De va ett jädra joxande innan storleken blev rätt....Scannern ville inte att mätartavlan skulle vara i rätt storlek.. :?

vit1.JPG

Link to comment
Share on other sites

Håkan: Hade bilderna fungerat hade det varit kanon!

Jag tänker vektorisera nya mätartavlor, och testa lite olika saker..

Vore sjysst om du kunde maila dom stora bilderna du har :)

Link to comment
Share on other sites

Jag e ju nästan tonåring! :wink:

Men hjälper det? Är faktiskt lite tveksam, vill de foto på det monterat först...

Jag är yngre än dig tror jag men jag är sådan däringa "skall se så orginal ut som möjligt" Mustangen vid dessa årtal (64-70 eventuellt till 73) är ju ändå det finaste. Varför då göra om de som redan är fint ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Riktigt dålig bild, men på min bil som är på väg hem verkar det sitta vita mätare... har faktiskt inte tänkt på det innan... om det aldrig har funnits orginal till dom här så måste det väl va bytt då... :? Blir spännande att se hur det ser ut :)

68mustangconv013zt4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skickade ett mail o frågade dom för snart 2år sedan, då skulle dom ha $1600 för en komplett, sen skulle det ta ca 1.5 månad att tillverkan den eftersom dom inte har KM mätare på lager, sa dom då iaf. Får hoppas att dollarn blir billigare till sommaren när jag ska beställa, lite tur att man väntat att beställa :P

Annars tror jag att priserna börjar på runt $1100 beroende på vad man vill ha

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har haft lite kontakt med dom här... http://www.whitegauges.net/

Unfortunately we do not have those with the KMH as the primary.

To make those, we would need to get ahold of a spare cluster we can disassemble completely. They are not the easiest things for us to get ahold of here in the states, since everything here is in MPH. If you can get us a cluster, we can do a custom set for you. Pricing on a custom set is about $40 plus shipping back to you. But like I said, it needs to be a spare cluster we can disassemble that doesn’t need to work again. So out of a wrecked vehicle is preferred. We will of course send you a set of gauges to install on your vehicle as well. If this is something you would be interested in, let me know.

Thanks.

-Justin Smith-

Nån som har nått?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sådär... fixade en egen km/h skala i AutoCAD så nu ska man väl klara reg. besiktningen på den punkten antar jag :) Tyvärr har jag inte fåtta tag i nån Humbrol 209 så visarna är fortfarande blekta...

dscn5376dd6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...