Jump to content

Era erfarenheter av fraktkostnader?


ht67 cmc 1502

Recommended Posts

Skulle beställa ett "street bandit kit" för att förbättra väghållningen från NPD. Fick svar att det skulle kosta $60 i frakt.

Sen när jag har bekräftat ordern så ska de ha från $275-$320 i bara frakt. :shock:

Efter mycket mailande och påtalande om att det kan även skicka med BAX Global, men det kommenteras inte utan svaret

är att jag kan få det för $140 till "airport" Arlanda. Enda alternativet är att skicka det till en privatperson i USA som sen skickar det med US-MAIL.

Någon som har ideér eller erfarenheter?

Link to comment
Share on other sites

tjabba,

Skall du skicka pryttlarna till en privatperson och betala detta med ditt egna VISA-kort så måste kortet, åtminstånde enligt mustangs unlimited, vara skrivet på den adress dit paketet skickas!!? Varför förstår jag inte.

Det fick jag veta nu i veckan då jag skulle beställa från ovan nämnda företag. Den enda chansen är att först betala killen dit delarna skickas och sedan får han i sin tur betala fakturan med sitt VISA-kort.

Förutom detta så blev det massa strul i och med att de drog pengar ifrån mitt konto på en order som jag redan annulerat pga ovanstående debakel. Min bankman fick ta kontakt med mustangs unlimited för att jag över huvudtaget skulle få tillbaks mina pengar. Och det var mycket pengar dessutom. Var kallsvettig i två dagar..... :?

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

275-320$ i frakt ,har du grjerna hemma samma dag :wink: :?:

När jag tog grejer från NPD så gick fakten på 120$ och det tyckte jag var dyrt men dum som man var så frågade man inte hur lång tid det skulle ta med frakten och om det gick att få ett billigare frakt förslag mot att det skulle ta lite längre tid.Mitt paket var hemma vid dörren på 2 1/2 dag

Vet inte om NPD förmodar att man vill ha grejerna så snabbt som möjligt ,då blir ju fakten dyrare

Okej att frakten blir dyrare om volymen eller vikten blir större,men ett Street Bandit Kit kan ju inte vara så stort att det skulle kosta ca 300$ låter mysko

Link to comment
Share on other sites

Skulle beställa ett "street bandit kit" för att förbättra väghållningen från NPD. Fick svar att det skulle kosta $60 i frakt.

Sen när jag har bekräftat ordern så ska de ha från $275-$320 i bara frakt. :shock:

Efter mycket mailande och påtalande om att det kan även skicka med BAX Global, men det kommenteras inte utan svaret

är att jag kan få det för $140 till "airport" Arlanda. Enda alternativet är att skicka det till en privatperson i USA som sen skickar det med US-MAIL.

Någon som har ideér eller erfarenheter?

John - ta och ring till NPD i Florida och snacka med killen på export. Dom skickar med USPS (US-Mail), det har dom gjort till mig. Många bara tar deras förslag på frakten och det blir dyrt att skicka med typ Fedex, UPS etc. Visst går det snabbt men frakten blir så dyr att det inte är lönt såvida inte sakerna finns här hemma.

Om dom nu slutat med att skicka med USPS så skickar VA mustang, Dallas mustang, CJ pony parts, Mustangs plus etc men vanlig USPS flygfrakt.

Posta gärna hur det fixar sig för dig. Lycka till!

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Tack för era synpunkter. Min frustration ligger i att jag begär en offert på en produkt som skall skickas till en viss adress.

Då får man i offerten ett fraktpris på $60. Sen stiger frakten med ca. 5x när jag beställer...

Så här står det i det sista mailet:

"If you can ship it to a person in a u.s.a. address and then they can ship by usmail that would be the cheapest way. WE DON'T USE USMAIL!!!!!!!!!!!!!!!!

Thank you, and have a nice day"

Om de inte fixar ett billigare alternativ så får jag avbryta ordern. $140 är på tok för mycket, dessutom måste jag då åka själv ut till Arlanda och hämta det.

Ytterligare $90 dvs. ca. 800.- ska de ha för att köra ner det till centrala Stockholm.

Det är nåt som inte stämmer. Jag har beställt turbiner mm. från JEGS med DHL och det har aldrig varit i nätheten av dessa fraktpriser.

Jag återkommer...

Link to comment
Share on other sites

USMail och USPS är väl inte samma företag vad jag vet??

Tycker för övrigt att det verkar vara ett struligt företag, be att få prata med en chef och red ut det en gång för alla, eller handla av nån annan!

mvh

jocke

Link to comment
Share on other sites

USMail och USPS är väl inte samma företag vad jag vet??

Tycker för övrigt att det verkar vara ett struligt företag, be att få prata med en chef och red ut det en gång för alla, eller handla av nån annan!

mvh

jocke

Vad är skillnaden på US Mail och USPS då????

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Tack för era synpunkter. Min frustration ligger i att jag begär en offert på en produkt som skall skickas till en viss adress.

Då får man i offerten ett fraktpris på $60. Sen stiger frakten med ca. 5x när jag beställer...

Så här står det i det sista mailet:

"If you can ship it to a person in a u.s.a. address and then they can ship by usmail that would be the cheapest way. WE DON'T USE USMAIL!!!!!!!!!!!!!!!!

Thank you, and have a nice day"

Om de inte fixar ett billigare alternativ så får jag avbryta ordern. $140 är på tok för mycket, dessutom måste jag då åka själv ut till Arlanda och hämta det.

Ytterligare $90 dvs. ca. 800.- ska de ha för att köra ner det till centrala Stockholm.

Det är nåt som inte stämmer. Jag har beställt turbiner mm. från JEGS med DHL och det har aldrig varit i nätheten av dessa fraktpriser.

Jag återkommer...

John - jag satt och räknade lite på vikten på dina saker och jag måste nog säga att $140 i frakt är ok. Bara dina spiralfjäddrar väger nästan 10 kilo. Säg att ditt paket väger totalt ca 22 KG så kostar vanlig flygfrakt med USPS ca $165. Fick ett paket från VA mustang som vägde 15 kg, betalade $100 i frakt för det.

Hoppas det fixar sig!

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Pröjsa $325 = 2337kr för 60kg i Onsdags från företag till min dörr.

BAX Global to 4 dagar med flyg

Vad vägde topparna stycket?

Såg att det var med i bilen...

USMail ÄR US Postal Services, eller USPS...

UPS är en annan speditör vilket väldigt många använder sig utav, svindyrt att använda sig utav.

Bax-Global är bra, men fan vilket struligt företag...

USPS är billiga, om man har med i beräkningarna att dom utlovade 5-10dagarna kan bli 21...

Men, hur det än är, en del företag vill inte använda sig av andra speditörer än de dom har avtal med, och då får man ta kostnaden eller leta vidare...

Link to comment
Share on other sites

Vad vägde topparna stycket?

Såg att det var med i bilen...

Bax-Global är bra, men fan vilket struligt företag...

9kg/st

I 15år har jag använd BAX och bättre service har jag aldrig fått någon annan stans.

Jag har aldrig haft nått strul förutom 1 gång när gods försvann pågrund av flyplatspersonal förväxlat paket.

Kom dock till rätta inom 24tim och BAX bjöd på gratis hemkörning som plåster på såren.

Eftersom BAX kör 100% tracking på allt så är det säkert.

Priset är också en hög faktor till att jag är så nöjd.

Jag gillar även den personliga kontakten att dom alltid ringer till mig och talar om att godset anlänt.

Jag jobbar med transporter på företaget och Schenker och DHL har helt spårat ur eftersom dom tagit bort just den personliga servicen.

Där hamnar man alltid i något "callcenter" och får då trög service eftersom människorna där tappat angagemanget mot kunderna när dom sitter där anonymt bakom sina dataskärmar. :(

Konstigt att du tycker BAX är struliga.

Råkat ut för nått speciellt?

Link to comment
Share on other sites

Skall du skicka pryttlarna till en privatperson och betala detta med ditt egna VISA-kort så måste kortet, åtminstånde enligt mustangs unlimited, vara skrivet på den adress dit paketet skickas!!? Varför förstår jag inte.

Själv är jag väldigt tacksam för denna regel, det är ju ett väldigt enkelt sätt att försvåra bedrägeri med stulna kontokortsnummer.

Link to comment
Share on other sites

Vad vägde topparna stycket?

Såg att det var med i bilen...

Bax-Global är bra, men fan vilket struligt företag...

9kg/st

I 15år har jag använd BAX och bättre service har jag aldrig fått någon annan stans.

Jag har aldrig haft nått strul förutom 1 gång när gods försvann pågrund av flyplatspersonal förväxlat paket.

Kom dock till rätta inom 24tim och BAX bjöd på gratis hemkörning som plåster på såren.

Eftersom BAX kör 100% tracking på allt så är det säkert.

Priset är också en hög faktor till att jag är så nöjd.

Jag gillar även den personliga kontakten att dom alltid ringer till mig och talar om att godset anlänt.

Jag jobbar med transporter på företaget och Schenker och DHL har helt spårat ur eftersom dom tagit bort just den personliga servicen.

Där hamnar man alltid i något "callcenter" och får då trög service eftersom människorna där tappat angagemanget mot kunderna när dom sitter där anonymt bakom sina dataskärmar. :(

Konstigt att du tycker BAX är struliga.

Råkat ut för nått speciellt?[/quote:34qf9ngk]

Jag har fått betala fel pris en gång, 2000kr för mycket, fått skadat gods och felanmälningarna tog väldigt lång tid (Skickade sedan ett kvitto på en annan persons order...)

Nu har ju allt rett ut sig, och väljer Bax-Global även nästa gång eftersom priset överväger det negativa.

Men annar så är det kort svarstid, dom ringer och reder ut allt dom strular till med.

Sen så tar det lite väl lång tid att få grejjerna, 4 dagar vore rena drömmen om jag fick hem det på!

Dom är bra, men struliga...

:)

Men Schenker går inte att anlita, deras svarstid i telefonen gör att man inte ens har tid att ringa dit.

9kg stycket, då blir det inte så fasligt dyrt att ta hem dom då, jag fick uppgifter på helt andra siffror, men misstänker att dom vill tjäna lite på frakten. (INTE Steeda, seriösare företag har jag aldrig haft med att göra, så jävlra bra grejjer, service, kunnande så att det är helt otroligt. och kort svarstid och svar på alla frågor man ställer) Utan det har gällt andra företag i USA.

Link to comment
Share on other sites

Ja skador får man ofta oavsett från vem. :(

Svenska "poståkeriet" har nog rekord tror jag.

Att lita på någon är ju en omöjlighet och det är ju ganska otroligt att det funkar så bra trots allt när det går över ½ jorden.

Mest problem jag haft är enbart med leverantörer som skickar fel prylar.

Peppar peppar så har det hittils inte varit så kostsamt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...