JanneJ 26 April Report 26 April 52 minuter sedan, 66ahenke said: hej janne jag så det i en annan tråd, jag kommer konsultera dej när jag kommer igång. nyfiken på va man kan göra för att för bättra väghållningen på sån mojäng svårt att hitta något om detta tycker jag Framvagnen är riktigt bra med dubbel a-arm och kuggstång , den var ju bas för många kitcar byggen. Bak behöver man jobba lite med bladfjädern och använda riktigt bra stötdämpare. Citera
66ahenke 9 November Author Report 9 November hej så var det tyvärr vinter igen. jag tänkte fortsätta förädla min kära sally under vintern är det nån som är intr av att se detta ? hon har bara rullat på hela sommaren utan några son helst problem. så det dags för lite mer jobb på bilen börjar i det små med en ny tuta jag är inte helt nöjd med bromsen, den tar som den ska med dock lite lång nere, så lite mer justering så blir den perfekt + denna här broms justering ska tillbaka igen jag har inte känt av att den inte har varit monterad. men rätt ska vara rätt. så på med den jag har slappat så mycket med broms olja när jag höll på att få skitet fungera att färgen på huvedcyl tog stryk, så ny färg ska det bli det ju meningen att bilen ska lackas under vintern / våren så jag har börjat demontera bilen så smått nu jag iallafall igång Citera
Slagsida 10 November Report 10 November Det har varit kul att följa ditt projekt, så du får jättegärna fortsätta. Citera
66ahenke 10 November Author Report 10 November (redigerad) roligt nån vill se äventyret en riktig mustang ska ju ha stripes, så lekte lite med bredden på dom är lite klyven om dom inte ska vara lite breddare. nu är dom 24 cm pr sida o 4 cm imellan Ändrade %s av %s (%s) Citera
66ahenke 10 November Author Report 10 November detta var allt jag fick gjort idag, färg på huved cyl. Citera
Speedwell67 10 November Report 10 November Ang. Stripes är detta kanske till någon hjälp, från Tony Brandas shop. Citera
66ahenke 10 November Author Report 10 November oj nu blev det avancerat tusen tack för länken, hade inte en aning om att dom inte var lika stora hela vägen. jag kör efter dom här måtten Citera
66ahenke 11 November Author Report 11 November idag blev jag klar med bromsarna. lite nya bromsrör f fick karva lite i fästet, det så j-vla trångt att komma åt att spänna bromsrören. så nu är allt på plats igen, luftat o klart. en punkt mindre på listan sen var det dags för stora demonterings dagen. många delar blir det som ska ha en skvätt färg. Citera
66ahenke 12 November Author Report 12 November jag har tänkt att jag ska skippa kofångaren fram, men med org plåt ser det inte så roligt ut. jag har tittat på denna shellby 350 med det stora luft intag, men har kommit fram till att jag inte gillar den så mycket. så jag tänkte bygga om min org valance, o lägga igen alla hål i den. det kan inte bli värre än att jag har fördarvad för ca 1500 kr plåt har börjat häfta ihop övre o undre valance, men så hände det plötsligt....svetstråden tog slut Citera
JanneJ 12 November Report 12 November Bara för att visa hur det ser ut på min bil med originalplåten ihopskruvad och luftintaget i mitten förstorat Citera
66ahenke 12 November Author Report 12 November 5 timmar sedan, JanneJ said: Bara för att visa hur det ser ut på min bil med originalplåten ihopskruvad och luftintaget i mitten förstorat ja jag skulle kanske titta på att ta upp luftintaget lite Citera
66ahenke 12 November Author Report 12 November nu är svetsen laddad med tråd igen så nu fortsätter vansinnes projektet, att bli av med 8 hål tur jag köpte en stor burk glasfiber spackel Citera
66ahenke 13 November Author Report 13 November tack javisst, här kommer dagens bravader svetsa svetsa klart bredde på lite zink på insidan så det inte rostar under tiden jag håller på ruggade upp ytan inför spackling, så glasfibern har nåt att fästa i man måste ju säga att material beräkningen var perfekt, inte mycket kvar av den plåten......eller var det tur första spacklingen gjort, det sämsta är att jag måste handslipa den o glasfiber spackel är ett rent helvete att slipa. hårt som bara den. bättre när det blir lättspackel man borde nästan göra en plug av den. det finns inga så här fronter att köpa. vill säga jag hittar inte nån. hittade bara nån obskur jänke front med fyrkantiga hål o en likadan som denna men med kofångare. o såklart dessa shellby. ska man köpa dom i usa koster dom nånstans mellan 700 o 1500 dollar + frakt+tull+moms tja 20000 kr i rund slängor tror ni det kan vara nån intresse för sån front ? Citera
66ahenke 14 November Author Report 14 November då var det färdig spacklad o slipad för denna gång nu ska den få en runda sånt här rostskydd imorn när den har torkat ska jag prov montera den. hoppas den passar, o sen lämnar jag detta projekt tills lackeringen börjar. då ska den sprutspacklas osv undrar om vp parts ska ha black friday iår,jag har frågat men fick inget svar om inte får jag nock beställa hos summit racing 2 Citera
Corvette 15 November Report 15 November On 2024-11-13 at 20:58, 66ahenke said: tack javisst, här kommer dagens bravader svetsa svetsa klart bredde på lite zink på insidan så det inte rostar under tiden jag håller på ruggade upp ytan inför spackling, så glasfibern har nåt att fästa i man måste ju säga att material beräkningen var perfekt, inte mycket kvar av den plåten......eller var det tur första spacklingen gjort, det sämsta är att jag måste handslipa den o glasfiber spackel är ett rent helvete att slipa. hårt som bara den. bättre när det blir lättspackel man borde nästan göra en plug av den. det finns inga så här fronter att köpa. vill säga jag hittar inte nån. hittade bara nån obskur jänke front med fyrkantiga hål o en likadan som denna men med kofångare. o såklart dessa shellby. ska man köpa dom i usa koster dom nånstans mellan 700 o 1500 dollar + frakt+tull+moms tja 20000 kr i rund slängor tror ni det kan vara nån intresse för sån front ? du som bygger en busbil borde ju ha denna fronten... Citera
66ahenke 15 November Author Report 15 November det ju sån typ shellby front, jag gillar inte det stora luft intaget. rp glasfiber han har sån som är hel, jag var inne på att köpa den men kan inte riktigt komma överens med det stora luft intag Citera
Corvette 15 November Report 15 November 1 timme sedan, 66ahenke said: det ju sån typ shellby front, jag gillar inte det stora luft intaget. rp glasfiber han har sån som är hel, jag var inne på att köpa den men kan inte riktigt komma överens med det stora luft intag jag håller med dig, det ser skumt ut Citera
66ahenke 15 November Author Report 15 November så nu sitter fronten på bilen, jag blev väldans nöjd med detta. alla hål är borta så det ser lite mer helt ut, tycker jag Citera
66ahenke 15 November Author Report 15 November nästa projekt... sänka bilen fram o nya stötdämpare. dom som sitter på är sämre än en cykelpump den ska sänkas ca 2 tum. va jag har fattat ang raggar sänkning är det ca 1 till 2.. kapa 1 cm på höjde ger 2 cm sänkning jag kapar bara fjädarn för jag tror inte jag har nån större nytta av en sänknings fjäder som evt måsta kapas ända. men innan jag kapar itu allt tänkte jag göra en shellby sänkning o sen se vart jag hamnar höjd mässigt + jag vet inte riktig vad det är för fjäder som sitter på, men den är sten hård Citera
66ahenke 16 November Author Report 16 November fika time då kan jag passa på o göra en liten uppdatering från tomtens verkstad helt klar med fronten var jag inte, det var lite rost i kanten så vinkelslip o mirakelvann + zink så blir det som nytt började dagen med att skriva ut en borr mall till shelby sänkningen klippa ut o klistra på en pappskiva o bonka hål i den naturligtvis var den lite för kort så jag fick dela mallen o göra den längre monterat o klar till att borra man ser det inte på bilden, men jag har gjort 2 små 2mm hål vart jag ska borra klart nu ska armen på plats igen, allt ser fint ut men har bestämt att ett nytt projekt nästa vinter blir att plock ner fram vagnen, få den blästrat o pulver lackad + fixa inner skärmen med färg o tectyl det trångt som bara f-n för dom j-vla headers hade jag bara tänkt ett varv till innan jag köpte servostyrning osv förre året hade jag köpt typ heidt a-arms framvagn o skrotat fjäder tornen. det ger så mycket mer plats i maskinrummet PS.. är där ingen som kan berätta för ägaren att tvätta bilen lite oftare, den är ju rejält skit i maskinrum Citera
66ahenke 20 November Author Report 20 November nu är jag shelby sänkningen nästan på plats här ser man bättre mallen nu nu blev ju bilen ännu högre så jag ska köpa nya kraftigare fjädrar, vp har 600 lps sänknings fjädrar. men vill inte beställa än, för jag hoppas på att dom ska ha black friday iår oxå. har krafsat fram grejor för runt 20000 kr så 15% ger lite bra rabat jag hade en scoop på lagar, som jag har fått med en duett jag köpte nån gång. så nu kommer den till nytta. man ska ALLDRIG slänga nått Citera
Mustangmike 21 November Report 21 November man ska ALLDRIG slänga nått Exakt , å när man ändå gör det ibland går den några veckor max innan nåt nytt oförutsett behov dyker upp från ingenstans så man ångrar sig By the way, Shelby sänkingen av bärarmsinfästningen är väl för att få rätt geometri/vinkel på bäramen på sänkta bilar. Sänker i sig inte bilen. Citera
66ahenke 21 November Author Report 21 November jap shelby säkningen är för styrgeometrin men man måste sänka bilen efter annars blir det tokigt. shelbysänkningen sänker inte bilen som du säger. men jag känner att org fjädrarna är för mjuka att sänka så mycket som jag vill. kommer nock även sänka sänknings fjädrarna ytterligare inte riktigt til stance men nästan. typ som jannes mustang. fast jag kör 15 tum så min blir lägre håller med dej om det med att slänga grejor, lagen om all jävlskap Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.